• Ik heb vandaag wat lapjes stof gehaald. Maar 25 cent per stuk en ik vind ze mooi dus waarom ook niet. :') Ik weet alleen niet precies wat ik hiervan zal maken. Ik heb geen naaimachine haha. Ik wilde van dat lichtblauwe stukje stof (hij ziet er iets anders uit op de foto), een Gou Matsuoka (van de anime Free!) strik van maken voor mijn cosplay. Iemand enig idee hoe ik die strik kan maken? En anders, wat kan ik maken van deze stofjes? Eventueel de meeste/alle stofjes bij elkaar? Hebben jullie wat ideeën waarvoor geen naaimachine nodig is?

Zoiets wil ik maken:

Van al deze lapjes (4 stukjes) wil ik iets of meerdere dingen van maken:

[ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 19:00 ]

The sun will rise and we will try again.

Iemand? Ik heb erg veel zin om aan de slag te gaan ^^

Als je zoiets wil maken zoals op je eerste afbeelding ga je waarschijnlijk een stuk elastiek voor nodig hebben. En dan eventueel iets als fusible interfacing (weet niet juist wat dit in het nederlands is) om je stof steviger te maken. Hoe groot zijn je stukken stof? Want het kan zijn dat je niet genoeg stof hebt. Zo'n moeilijk patroon is het volgens mij wel niet. Gewoon het patroon voor een strikje (dan wel de variant die voorgeknoopt is) wat aanpassen. Wat voor soort stof is het?

[ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 19:57 ]

Ex astris, sciencia

Mulford schreef:
    Als je zoiets wil maken zoals op je eerste afbeelding ga je waarschijnlijk een stuk elastiek voor nodig hebben. En dan eventueel iets als fusible interfacing (weet niet juist wat dit in het nederlands is) om je stof steviger te maken. Hoe groot zijn je stukken stof? Want het kan zijn dat je niet genoeg stof hebt. Zo'n moeilijk patroon is het volgens mij wel niet. Gewoon het patroon voor een strikje (dan wel de variant die voorgeknoopt is) wat aanpassen. Wat voor soort stof is het?

Dat lichtblauwe stukje is ongeveer 77 cm lang en 12 cm breed. Geen idee wat voor stof. Het is vrij zacht en rekbaar.

Werecoyote schreef:
    (...)

Dat lichtblauwe stukje is ongeveer 77 cm lang en 12 cm breed. Geen idee wat voor stof. Het is vrij zacht en rekbaar.

Zacht en rekbaar.. klinkt als een knit stof. Lijkt mij echt niet ideaal om dat strikje mee te maken, daar ga je iets steviger voor nodig hebben, of met versteviging werken. De breedte gaat volgens mij ook wat nipt zijn.

Ex astris, sciencia

Mulford schreef:
    (...)
    Zacht en rekbaar.. klinkt als een knit stof. Lijkt mij echt niet ideaal om dat strikje mee te maken, daar ga je iets steviger voor nodig hebben, of met versteviging werken. De breedte gaat volgens mij ook wat nipt zijn.

Hmm ik heb echt geen idee haha. Nog ideeën behalve strikjes?