Sunai schreef:
Hoe staat het bij jullie?
Is dit trouwens een probleem van mij alleen of voelt iedereen hier de druk wanneer iemand uit je richting zegt dat hij/zij meer studeert dan jij doet? Ik zei het laatst dat ik om 8u begin en dan telkens een blok doe van 2u en dan een half uur pauze neem. En in het totaal studeer ik dan 8-10u. Maar een vriendin van me studeert bijna full time (behalve bij het eten) van 8 tot 10u 's avonds en ze was echt van: 'Een half uur pauze nemen kan ik echt niet.' En dan zijn die andere zo van: 'Ja, m'n broer zit om 19u in de zetel en buist op alles' en dan denk ik stilletjes in mezelf: maar ik zit soms ook om 19u in de zetel...
Oh, god, dat is inderdaad vervelend. Dat is de reden dat ik tout court niet met mensen spreek over hoeveel ik studeer tijdens mijn examens, haha, en tot nu toe heeft niemand het bij mij gedaan. Ik heb sowieso weinig contact met vrienden tijdens de examens, dus dat helpt ook wel.
En. GOD. Dit examen vandaag, zeg. Ik snap echt niet hoe men in godsnaam verwacht dat we een essay van drie pagina's schrijven over een gedicht dat we nog nooit gelezen hebben op drie uur tijd? Like, dafuq? Ik heb al een uur gespendeerd aan op de proppen komen met een treffelijk thesis statement. Wat meer tijd had echt niet misstaan, hoor.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried