• Ik had gister iemand leren kennen en die vertelde mij over: https://www.reddit.com/
    Dus leek het me leuk en heb ik me aangemeld. Alleen snap ik er niet veel van,
    zijn er meerdere die op Reddit zitten en wie weet evt kunnen uitleggen hoe het precies werkt?

    Groetjes-


    I just come to read

    Ik gebruik bijna elk social media, maar Reddit gebruik ik weer net niet.

    Ik heb Reddit! Op zich is het niet zo moeilijk als je het eenmaal door hebt, maar het werkt meestal wel anders dan gewone fora.

    Net zoals op Quizlet heb je verschillende subs. Hier heb je dingen zoals het 'stamcafé' en lees je alles automatisch. Maar op Reddit zijn er duizenden, dus is het teveel om alles te kunnen zien. Hierdoor kun je je op verschillende subs abonneren. Elke sub wordt beheerd door eigen moderatoren, aangezien iedereen een eigen sub aan kan maken. Als je je geabonneerd hebt op een sub, krijg je de posts, die threads genoemd worden, te zien op je front page, oftewel de voorpagina. Elke sub heeft een soortgelijke link, bijvoorbeeld: reddit.com/r/thenetherlands. Je kan ernaar linken in posts door dan enkel /r/thenetherlands te typen.

    Ik heb mijn instellingen op Nederlands staan, dus ik zie de volgende dingen als ik op de 'front page' zit. Bovenaan zie je de subs waarop je geabonneerd bent. Daaronder zie je verschillende threads uit verschillende subs die momenteel populair zijn. Dat komt omdat ze worden geupvote (je ziet twee pijltjes bij een nummer staan, als je omhoog drukt, krijg je een upvote en naar beneden een downvote). Daarnaast kun je nog browsen in de nieuwe threads, stijgende, controversiële (threads die veel downvotes hebben), top (de meeste upvotes), verguld (je kan threads en posts 'gold' geven, daarvoor moet je betalen).

    De indeling van posts in threads zijn heel anders dan op Quizlet. Je kan elke reactie upvoten en downvoten en ze worden meestal geselecteerd daarop. Degene met de meeste upvotes staan bovenaan. Je kan een nieuwe post aanmaken, of reageren op een ander. Als iemand op jouw post of thread reageert, krijg je een notificatie, de envelop rechts naast je username kleurt oranje en er komt een getal naast te staan.

    Volgens mij zijn dit wel de basics.


    Your make-up is terrible

    Ik had laatst ook reddit aangemaakt. Snap er ook vrij weinig van. Ik gebruik het af en toe (als ik me verveel)


    Treat people with kindness

    One of us! One of us!


    #WWED - What Would Emma Do?