• Ik ga binnenkort een nieuwe story beginnen: Princess Royal~The choice of her life.
    De samenvatting:

    Het is tweehonderd jaar in de toekomst; in Europa heeft een tweedeling plaatsgevonden.
    De stukken zijn uiteengevallen, door elkaar geschud en vormen nu samen een heel nieuw werelddeel: Asasia.
    Elise is kroonprinses van dit werelddeel. Ze kan niet wachten tot ze koningin is, maar als ze achttien wordt en een huwelijkskandidaat moet gaan uitkiezen, wordt Elise steeds banger dat ze het besturen van het land niet aankan.


    Nu heb ik een paar proeflezers nodig die alle niet goed lopende zinnen uit mijn hoofdstukken kunnen halen, alle grammaticale fouten en alle spellingsfouten. Ook zorgen de proeflezers ervoor dat iedere rol realistisch is en dat dingen niet te overdreven zijn.

    Ik heb wel een paar eisen:

    ~ Je hebt genoeg tijd en je kunt binnen drie dagen reageren.
    ~ Je hebt er geen problemen mee een hoofdstuk vijf keer opnieuw te moeten lezen.
    ~ Ook niet met een hoofdstuk van 800-1000 woorden.
    ~ Je kunt op een aardige manier kritiek overbrengen en laat niets erbuiten omdat je het zielig voor me vindt te zeggen wat je denkt.

    Als je niet zeker weet of je de verhaallijn leuk lijkt kan ik je wel het eerste hoofdstuk doorsturen.

    Je kunt natuurlijk ook altijd stoppen als je dat wilt, maar ik heb liever niet dat iemand na een dag alweer stopt. Dus liever alleen reageren als je zeker weet dat dat niet gaat gebeuren.

    Reageer even hieronder als je denkt dat je geschikt bent :)
    Aurea

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 14:19 ]

    Heb je daar geen bèta readers voor? (:


    tya

    Je kan ook een mentor aanvragen. Er is een topic voor gestart:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178377


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Je kan ook een mentor aanvragen. Er is een topic voor gestart:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178377

    Dat is niet helemaal mijn ding, ik wil eigenlijk alleen maar dat mijn hoofdstukken door een aantal mensen worden gelezen voordat ik hem online gooi, die ervoor zorgen dat het verhaal geloofwaardig blijft.
    Een beta is niet echt geschikt voor wat ik bedoel, omdat ik snel antwoord wil en er ook wat dingen bij zitten die niet horen bij de taak van een bèta.

    Aurea schreef:
    (...)
    Dat is niet helemaal mijn ding, ik wil eigenlijk alleen maar dat mijn hoofdstukken door een aantal mensen worden gelezen voordat ik hem online gooi, die ervoor zorgen dat het verhaal geloofwaardig blijft.
    Een beta is niet echt geschikt voor wat ik bedoel, omdat ik snel antwoord wil en er ook wat dingen bij zitten die niet horen bij de taak van een bèta.


    Het punt van Quizlet is eigenlijk dat je volkomen vrijheid hebt in het "online publiseren" van je verhaal, zogezegd. Je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken over dingen die je hierboven hebt aangegeven, dat leer je allemaal bij terwijl je schrijft. Soms moet je lekker de gok wagen en het online gooien ^^ Lezers krijg je toch wel haha en vaak geven ze ook wel aan als er een foutje in een zin staat. Ik snap je punt hoor, maar ik zou je er niet zoveel zorgen om maken. Je bent hier om te leren ^^ En zeker nu iedereen het zo druk heeft met tentamens, toetsen en examens, zijn er nog maar weinig die tijd hebben om een heel verhaal door te lezen. De mentors die staan opgegeven die kunnen je verhaal ook wel in korte tijd lezen, denk ik, en zeker niet hebben ze zoveel tijd om het hele verhaal te verbeteren. Ik denk dat een mentor toch een betere optie is, iemand die zich dan wel aanpast aan jouw idee. Maar daar ga je dan over in overleg.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Het punt van Quizlet is eigenlijk dat je volkomen vrijheid hebt in het "online publiseren" van je verhaal, zogezegd. Je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken over dingen die je hierboven hebt aangegeven, dat leer je allemaal bij terwijl je schrijft. Soms moet je lekker de gok wagen en het online gooien ^^ Lezers krijg je toch wel haha en vaak geven ze ook wel aan als er een foutje in een zin staat. Ik snap je punt hoor, maar ik zou je er niet zoveel zorgen om maken. Je bent hier om te leren ^^ En zeker nu iedereen het zo druk heeft met tentamens, toetsen en examens, zijn er nog maar weinig die tijd hebben om een heel verhaal door te lezen. De mentors die staan opgegeven die kunnen je verhaal ook wel in korte tijd lezen, denk ik, en zeker niet hebben ze zoveel tijd om het hele verhaal te verbeteren. Ik denk dat een mentor toch een betere optie is, iemand die zich dan wel aanpast aan jouw idee. Maar daar ga je dan over in overleg.


    Oké, dankjewel :)

    Ik wil wel proeflezen (:

    Ik moet wel even zeggen: Ik kan alles aangeven, maar het blijft uiteindelijk jouw verhaal. Ik kan niet voor jou beslissen het nog realistisch genoeg is (bijvoorbeeld).

    Ik wil best proeflezen! Ik heb genoeg vrije tijd en vind het altijd fijn om verhalen van anderen te lezen, stuur me maar een pb (: