Ik werk dus in een kledingwinkel. Allemaal niet heel interessant, maar ik merk dat ik naast mijn gewone taken er nog wat bij heb gekregen: Kinderen.
Ja, kinderen. Waarom? omdat ouders niet op hun eigen kinderen kunnen letten . Vandaag waren twee kinderen hun ouders kwijt. De winkel is helemaal niet groot, maar blijkbaar groot genoeg om je kind kwijt te raken. Vaak zijn het de kinderen die de ouders kwijt raken, niet andersom. Ouders hebben zelf vaak niets door. Daarnaast is het vaak ook zo dat de kinderen een troep maken. Ze rennen door de winkel heen en gooien wel eens met kleding. Maar vandaag gebeurde er wat anders:
Er zaten twee jonge meisjes van rond de drie of vier jaar te spelen met een hobbel paard (eentje waar je een muntje in moet gooien). Allemaal leuk en aardig, maar de stang met wielen om de paard weg te kunnen slepen lag daar. Normaal stond het in de winkel, maar daar viel het elke keer om. Een van het meisje stootte het van het paard af. Dat is niet erg, hij viel maar 10 cm naar beneden. Het werd pas gevaarlijk toen het anderen kleine meisje dat ding wilde oppakken en rechtop wilde zetten. Dat ding is lood zwaar en van metaal. Hij maakte ook een lawaai toen het viel. Ik zat in de winkel, maar ik kon het goed horen. Ik wist dat er kinderen in de buurt aan het spelen waren, dus ik ben maar poolshoogte gaan nemen. Toen ik door had wat het meisje deed heb ik snel ingegrepen. Wat als dat ding op haar hoofd viel? Haar moeder was veder op en deed niets. Ik weet zeker dat zij iets heeft gehoord. Dat ding maakte was luid. Ik had aan het meisje uitgelegd dat de stang gevaarlijk is, pas daarna kwam de moeder naar mij toe rennen. Ze zei tegen het meisje: wat heb je gedaan?'
Voor de rest gebeurde er niet veel, maar ik heb wel uitgelegd wat er gebeurde en dat het fout had kunnen aflopen. Wat deed de moeder? Die zei oké en liep vervolgens weg. Het boeide haar niet veel .
Les van vandaag: Hou alsjeblieft je kinderen in de gaten
Heeft iemand ook wel eens te maken met onoplettende ouders?
Seasons will change, but I shall remain