• Jaaa, ik ben mijn kop een beetje zat. Oke, dat klinkt erg hard, maar geloof me, dat mag ook wel. Ik draag helemaal geen make-up omdat ik veel te lui en te goedkoop ben en ik heb lange haren, zonder pony/frou, in hetzelfde model dat ik altijd al gehad heb.
    Echter, sinds dat ik wel een beetje make-up wou aandoen bij mijn mondeling en dat ene bruine oogpotlood en die roze oogschaduw HARD faalde toen ik het probeerde, dacht ik toch maar eens dingen te gaan kopen die bij mij passen en hulp te vragen. Dus: help?
    Ik zal mezelf even proberen te omschrijven, omdat ik geen zin heb om mijn ugly ass kop hier op het forum te gooien. Ik bedoel, als je wilt kan ik je een foto geven, maar daar zie je mijn gezicht toch niet goed genoeg op. Tussen mijn foto's staat er nog ene, als je het per se wilt zien, of bij Q's faves. Oke, beschrijving: Ik ben klein, ik ben minimalistisch, ik heb sproetjes (heel veel) en mijn haren zijn bruin tot donker bruin. Ik heb deze bril die ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat draag. blind af, lol
    Ik heb in mijn haren een scheiding aan de linkerkant vanuit mij gezien. (Rechts dan als je ervoor staat, denk ik) Echter, ik ben bang dat als ik het korter knip, dat ik dan spijt ga krijgen of zo. En een pony heb ik al een paar keer gehad, maar vind ik momenteel niet zo tof. En kleuren wil ik ook niet zo graag.
    Dus, please, kan iemand mij tips geven?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik denk dat een korter kapsel (tot de schouders) met laagjes met een schuine pony je heel gaaf zou staan :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik doe zelf ook niet zoveel met mijn haar, haha. Ik vind haar vervelend. Soms, als ik wat textuur toe wil voegen, maak ik een paar kleine vlechtjes als het nat is en laat ik het opdrogen. Dan heb ik op een paar plekken (vooral aan de kant waar het meeste haar heb door mijn schuine scheiding) wat golfjes. Als je haar niet nat is, kan je ook gewoon met een stijltang over je vlechtje gaan.

    Qua make-up, I love that.
    Als ik jou was zou ik een bb cream gebruiken, dat is niet heftig op je gezicht en bedekt ook niet al je sproetjes, maar het is wel mooi. Ik breng het aan met een beauty blender, maar je kan het ook met je vingers doen of een kwast, net wat je fijner vind. Tegenwoordig kan bb creams heel goedkoop van allerlei huismerken kopen. Omdat het niet zwaar op je huid ligt, matched de kleur je ook sneller.
    Dan doe ik een heel klein beetje rouge op. Ik gebruik een hele roze omdat mijn huid van zichzelf nogal veel rood tinten heeft. Als ik dan een rouge gebruik met een rodere tint, staat het een beetje raar.
    Daaroverheen gaat een poeder. Van Essence kan je gewoon transparante poeder kopen, geen goede met kleuren op die manier en het is goedkoop.
    Ik gebruik zelf een wenkbrauwpotlood, maar als je van jezelf al mooie wenkbrauwen hebt, niet doen, haha. Mijn wenkbrauwen zijn raar en hebben een vreemde kleur.
    Qua kleuren voor oogschaduw hou ik het graag simpel. Ik ga altijd voor gouden, bruine of roze kleuren met subtiele glitters. Het valt niet zo op, maar geeft toch wat extra's. Ik doe witte oogschaduw in mijn ooghoeken en onder mijn wenkbrauwboog. Daarna doe ik een donkere kleur (donkerbruin meestal) precies op mijn oogvouw (crease?). Ik zorg ervoor dat ik het goed uitveeg zodat het niet te hard eruit ziet. Daarna doe ik een bronze of lichtere kleur op mijn ooglid en soms een beetje onder mijn oog.
    Ik gebruik geen eyeliners omdat ik het iets teveel vind voor mezelf. Voor speciale gelegenheden doe ik het wel eens, maar ik heb helemaal geen tijd om dat elke dag op te doen, haha. Gewoon een beetje mascara maakt alles af.


    Your make-up is terrible

    Ik heb een bos krullen, dus tips voor haarstijlen heb ik niet echt. c;

    Qua make-up zou ik heel basic beginnen. Begin inderdaad zoals Nikki al zei eens met een bb cream, een oogpotloodje en mascara (kijk uit dat je niet met de borstel in je oog prikt!)
    Als je dat onder de knie hebt kun je eventueel wat gaan oefenen met andere dingen zoals rouge, oogshaduw, eyeliner en lippenstift. Deze dingen vragen meer van zichzelf doordat ze in 100e kleuren/tinten te verkrijgen zijn. Make-up (goed) aanbrengen is op zich al een kunst, moet je ook nog gaan nadenken wat wel en niet bij elkaar past. -.-"

    Zelf gebruik ik dan ook alleen bb cream, oogpotlood, (large winged) eyeliner en macara. Af en toe ook lippenstift, maar da's dan meer voor speciale gelegenheden.

    Als tip zou ik je willen meegeven om op youtube wat make-up tutorials op te zoeken. Daar staan een hoop ingewikkelde tutorials op (true) maar ook een hoop makkelijkere, basic tutorials voor neutrale make-up looks. Zo krijg je een beetje een idee van de mogelijkheden, de dingen die je moet/kunt aanschaffen en vooral wat je wel of niet mooi vind. Je zult er zelf achter moeten komen welke middelen (borstels, potloden, gel, liquid liner etc) voor jou het beste werken.

    EDIT: ik bedenk me nog ineens dat je ook diverse make-up apps hebt. Hierbij maak je dan een foto van je gezicht, je kiest een make-up stijl van een foto en dan krijg je jouw gezicht te zien met daarop de uitgekozen make-up. Wellicht ook handig om eens te proberen. Hoef je niet eerst heel de winkel leeg te kopen! :Y)

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 22:44 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik had mijn haar vroeger altijd heeeeel lang en stijl sluik. Vorig jaar heb ik een lange bob laten knippen, achter korter en dan schuin naar voren langer. Best thing I ever did to my hair! Het ziet er gezonder uit, voller en staat vlot en vrolijk. Ik zou niet te bang zijn dat je spijt krijgt, het is maar haar en het groeit wel weer aan.

    Qua make-up; keep it simple. Werk je wenkbrauwen een beetje bij met een potloodje, gebruik een lichte oogschaduw in een bruine of champagnekleur en zet je wimpers aan met mascara. Een BB cream of poeder met een kleurtje zorgt voor een egale basis. Je kunt dan een lichte blush aanbrengen voor een gezond kleurtje. Je kunt altijd even op Youtube zoeken op 'everyday make up tutorial' voor tips en tricks.


    I was an angel living in the garden of evil

    Over je haar, ik twijfelde de hele tijd, en nu is het iets korter dan ik het wilde knippen, maar ben toch blij dat ik het heb gedaan. Maar dat heeft ook wel met de vorm van je gezicht te maken en wat je zelf het leukste vindt natuurlijk, haha.

    Nu draag ik zelf eigenlijk maar weinig make-up en als ik iets op doe is het oogpotlood, maar dan maak ik er ook meteen het oog van Horus van, haha. Als je wat neutralers wilt moet je daarvoor niet bij mij zijn - ik probeer mensen er uit te laten zien als onmenselijke wezens, omdat het kan (x


    obsessive rage

    Blush kun je best aanpassen aan je gezicht voor het beste effect. Pas op voor de kleur die je kiest, zodat hij mooi samengaat met je gezichtskleur en niet vloekt. het aanbrengen zelf pas je best aan, aan de vorm van je gezicht. Als je het op de verkeerde plekken aanbrengt, vind ik dat je het verkeerde benadrukt/naar voren brengt en dat je er minder mooi uitziet dan voorheen. Zoek op op google of youtube wat best bij je gezicht past qua kleur en waar je het wel en niet moet aanbrengen. Qua oogschaduw, hou ik het liefst naturelle, bij kleuren die dicht bij mijn natuurlijke huid aanliggen, zodat het mijn ogen wel accentueert, maar niet dat ik er bij wijze met felgroene ogen bijloop. Sommige mensen hebben dan wel liever iets opvallends in plaats van naturelle. Dat moet je voor jezelf weten. En ook inderdaad, wit bij de ooghoeken en kleur meer naar het uiteinde/de oogvouw.
    En lippenstift doet ook altijd veel. En mascara, eyeliner...
    Met je haar kun je gewoon best wat experimenteren: los, hoge staart, lage staart, vlecht, knot (probeer ook op verschillende hoogtes, want het ziet wel degelijk anders uit, bij mij toch). Je kunt ook altijd eens op het internet kijken, daar staan vast heel erg veel haarstijlen op!

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 8:50 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind vlechtjes altijd heel erg leuk staan, in de stijl van Vikings of Lord of the Rings ;3
    En ik heb even je foto bekeken, maar volgens mij heb je een redelijk lichte huid? Probeer eens iets met eyeliner. Ik denk dat het heel gaaf bij jou staat (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Dank jullie voor de tips. Ik denk niet dat ik een bb creame of foundation of iets ga gebruiken. Ik denk dat ik in de Kruidvat eens ga kijken voor een neutraal palet oogschaduw.
    En voor mijn haren denk ik dat ik het op schouderlengte ga knippen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Omg ik kan veel van deze make-up tips gebruiken >.>


    No growth of the heart is ever a waste

    Patholoog schreef:
    Dank jullie voor de tips. Ik denk niet dat ik een bb creame of foundation of iets ga gebruiken. Ik denk dat ik in de Kruidvat eens ga kijken voor een neutraal palet oogschaduw.
    En voor mijn haren denk ik dat ik het op schouderlengte ga knippen.


    Het nude palet van Essence heeft goede oogschaduw die lang blijft zitten voor een zacht prijsje. Ik heb die gisteren geprobeerd en hij hield het de hele dag, inclusief een avond werken, vol. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."