Mijn idee is om een RPG te starten die gebaseerd is op 'the Doom of Valyria'; een gebeurtenis in Game of Thrones/A Song of Ice and Fire. Echter denk ik dat je de boeken of serie niet hoeft te kennen om hieraan mee te doen, omdat er geen spoilers in zitten. Dit speelt zich namelijk ver voor de show af.
De RPG start in Valyria, de hoofdstad van de Vrijplaats Valyria. Het wordt geregeerd door de Drakenheren, maar er wordt constant om macht gestreden tussen veertig families. Uit de serie kennen wij alleen de Targaryen familie uit deze tijd, die ook meedoet in deze RPG, maar wel met andere personages (obviously).
Valyria is rijk en welvarend. Ze hebben wijn, draken, het beste staal ter wereld en duizenden slaven die al het werk verrichten. Het leven is goed en geweldig, totdat de Doem van Valyria alles verwoest. Maar, niet iedereen sterft. Een aantal rijken en een aantal slaven blijven leven, maar Valyria is onleefbaar geworden. De groep overlevenden moet op zoek naar een ander thuis, maar Essos (het continent waar Valyria ligt) raakt in oorlog. En dan is er nog een probleem - de rijken en slaven zijn opeens gelijkwaardig, maar gaat dat wel goed? Nemen de slaven wraak op hun vorige eigenaren of vinden ze samen een nieuw thuis?
Long story short - je speelt eigenaar of je speelt slaaf. Het begint een tijdje voor de Doem, zodat er tijd is om relaties tot stand te brengen.
Dit is in het kort een beetje mijn idee. Slordig, zonder lay-out, niet ideaal uitgewerkt, I know. Mocht je mee willen doen én me helpen met uitwerken dan ben ik je zeer dankbaar.
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen