• Ja, ik heb morgen mijn laatste examen van m'n opleiding. Ik ben er best wel zenuwachtig voor, vanwege als ik deze niet haal, dan moet ik hem 28 juni over doen. Helaas wil ik precies die dag dan in Griekenland zijn.

    Dus ik zit een beetje te stressen

    Ik begrijp je zenuwen als geen ander, ik heb vorige week mijn eindexamen gehad dus ik weet hoe verschrikkelijk je je nu voelt. Helaas is er geen "gouden tip" die ervoor zorgt dat al je zenuwen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Mijn advies aan jouw is om te relaxen; ga in bad, kijk je lievelingsserie en ga optijd naar bed. Het klinkt heel cru, maar als je de informatie nu nog niet in je hoofd hebt zitten, zit het er morgen ook niet in. Probeer dingen te doen waar je rustig van wordt, per slot van rekening kun je als je rustig bent (en dus je zenuwen onder controle hebt) je beter concentreren en kun je beter nadenken. Daarnaast ben ik zelf een voorstander van mediteren en affirmaties - ik weet dat niet iedereen daarin gelooft, maar voor mij helpt het en dat is het belangrijkste. Met andere woorden: haal kracht in de dingen waar jij in gelooft - en geloof ook in jezelf!

    Good luck! You can do this. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Ik begrijp je zenuwen als geen ander, ik heb vorige week mijn eindexamen gehad dus ik weet hoe verschrikkelijk je je nu voelt. Helaas is er geen "gouden tip" die ervoor zorgt dat al je zenuwen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Mijn advies aan jouw is om te relaxen; ga in bad, kijk je lievelingsserie en ga optijd naar bed. Het klinkt heel cru, maar als je de informatie nu nog niet in je hoofd hebt zitten, zit het er morgen ook niet in. Probeer dingen te doen waar je rustig van wordt, per slot van rekening kun je als je rustig bent (en dus je zenuwen onder controle hebt) je beter concentreren en kun je beter nadenken. Daarnaast ben ik zelf een voorstander van mediteren en affirmaties - ik weet dat niet iedereen daarin gelooft, maar voor mij helpt het en dat is het belangrijkste. Met andere woorden: haal kracht in de dingen waar jij in gelooft - en geloof ook in jezelf!

    Good luck! You can do this. :Y)


    Thanks! Ik heb de leerstof wel in mijn hoofd gelukkig, alleen heb ik altijd het gevoel dat het niet genoeg is. Ik moet namelijk gewoon heel veel kunnen toepassen bij casussen en dan moet je maar net te juiste leerstof gebruiken. Plus de vragen zijn altijd super vaag waardoor je het op 2 manier kan interpreteren.

    Maar ik zal je advies opvolgen, gewoon lekker ontspannen en vroeg naar bed gaan.

    Uhg. Don't get me started on casussen! Ik weet niet welke opleiding je doet, maar bij mijn opleiding (paraveterinair) werd ik doodgegooid met casussen. Sommigen zijn inderdaad erg vervelend. Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat het nooit goed genoeg is. Maar probeer vertrouwen in jezelf te hebben! Hoe meer je erin probeert te stampen op het allerlaatste moment, hoe eerder je dingen gaat vergeten of juist dingen door elkaar gaat halen (althans, zo gaat dat bij mij -.-' ).

    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 16:52 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss