• Ik liep net een rondje met onze eigen hond, een ontzettend brave, oude bol pluis, toen er uit het niets uit een willekeurige tuin een heel dikke corgi op sneltreinvaart op ons af kwam gehobbeld. Hij botste tegen mijn been, besefte dat ik iemand bij me had, en galoppeerde op mijn hond af, die niet op- of omkeek. Ik liep gewoon verder, want ik dacht dat de corgi bij die tuin zou horen waar hij uit was gekomen, maar ik leek opeens een nieuwe BFF te hebben, want hij volgde ons doodleuk, tong uit zijn bek. Hij liep kriskras over straat en hobbel-huppelde heel happy van struik naar struik om iedere paar meter even zijn pootje op te tillen. Uiteindelijk kwamen we bij mijn oprit uit. Mijn hond en ik hadden op dat punt een heel kleine voorsprong omdat onze corgistalker tegen een stapel stenen bij de buren stond te zeiken, maar dat is letterlijk de enige reden dat hij niet zichzelf bij ons in de tuin kon uitnodigen, want ik weet vrij zeker dat hij anders zou hebben geprobeerd mee naar binnen te glippen. Hij liep wel nog een rondje door onze carport, plaste tegen de muur (hoeveel moet zo'n hond wel niet drinken om dat vol te houden?) en stak even zijn neus onder de schuttingdeur door om te laten merken dat we hem waren vergeten, maar toen we alsnog niet voor hem open deden gaf hij erg snel weer op. Ik hoorde volgens mij net wat kinderen lachen bij de buren, dus ik gok dat hij nu daar is uitgekomen. (krul)

    Wat was de laatste vreemde hond die jij tegen bent gekomen? Ben je ooit achtervolgd door een goedgehumeurde corgi met overgewicht, of mag ik dat zien als een unieke ervaring? :'D

    Update: Oh mijn God, ik had dit net gepost toen ik ergens op straat iemand "IVAN! IVAN!" hoorde roepen. Een halve minuut later liep er een man met een vermoeide uitdrukking en twee armen vol dikke, zich van geen kwaad bewuste corgi langs ons huis, terwijl de hond het best leuk leek te vinden om een keer gedragen te worden. Ivan is weer terecht dus, blijkbaar. (nerd)

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 14:53 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    SPICA schreef:
    Dit verhaal maakt me vrolijk wowie.

    Maar om je vraag te beantwoorden: de hond van mijn tante is doodsbang voor regen. Niet water oid, maar alleen regen. Ze is een te dikke jachthond en moet altijd lomp tegen iemand aanzitten en dergelijke, en ze houdt ontzettend van zwemmen in de maas of in kleine meertjes en dergelijke, maar zodra het buiten regent vertikt ze het om zich voort te bewegen en moet ze verder worden gecoaxed met gebruik van ontzettend veel snoepjes; als ze dan eindelijk weer verder loopt moet ze zich wel om de 10 meter uitgebreid uitschudden en dan begint het hele ritueel weer opnieuw. De uitdrukking dat regen hondenweer is heeft ze volgens mij niet meegekregen :B
    Ook laat ze graag haar nagels lakken door mijn nichtjes. Want ja, je moet at least een stylish hond zijn :B

    De hond van de buren van mijn oom en tante heeft trouwens iets tegen mijn opa, zonder goede reden. Maar zodra mijn opa bij hen op bezoek komt en als de hond in de tuin zit flipt 'ie.


    Haha, mijn hond is ook bang voor een hoop dingen (het standaard onweer en vuurwerk, maar ook schapen, cavia's, de strijkplank en vuilnisbakken in het donker, onder andere) maar regen lijkt me toch wel een hele lastige. Misschien moet je een parapluutje voor haar kopen? Rood, natuurlijk, matchend bij die hippe nagellak. (bloos)



    Corday schreef:
    Haha, geweldig dit. (: Ik zie het ook echt voor me.

    Toen ik in Londen woonde, werd ik gestalkt door een kat met zware overgewicht. Ik was een keer zo gek om hem even kort te aaien, maar daarna kwam ik niet meer van hem af. En daar word je niet blij van met al die drukke straten.


    Haha, aw, je had de kattenversie van mijn corgivriend. ^^ In London lijkt dat me inderdaad wel een beetje eng, gezien hoe druk het daar altijd is. Hier is gelukkig in het weekend geen kip (of auto) op straat.



    LaBouff schreef:
    Je verhaal is gewoon weg geniaal :3


    Dank u. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan