Hoi iedereen!
Ik had een topic gemaakt over de nieuwe attractie van de Efteling (komt helaas pas in 2017 uit, maar dan nog) en ik zag dat er veel mensen waren met de interesse om nog ééns naar de Efteling te gaan. NS heeft de spoordeelwinkel heeft sowieso een voordelig kaartje om met de trein + bus + entree, ik weet niet wanneer, maar AH komt zeker nog met de tien euro kortingsactie, dus ik denk dat het zeker mogelijk is om met een aantal Quizletters af te spreken. Het fijne van de Efteling is ook dat je niet verplicht bent om in wilde en ruige achtbanen te gaan, vanwege het feit dat je ook nog door het sprookjesbos kan huppelen, of de Laven in het Land van Laaf kan bewonderen. Verder is de Efteling in de zomer ook op tijd gesloten, waardoor iedereen niet te laat naar huis hoeft.
Waar gaan we naar toe?
Sprookjespark de Efteling, te Kaatsheuvel. Dit ligt het meest in de buurt van Tilburg, Noord Brabant, Nederland.
Wanneer willen we dan gaan?
De data zijn geprikt:
- Zondag 26 juni
- Zondag 7 augustus
- Zondag 21 augustus
Praktische informatie over de dag zelf
Tijd dat we afspreken: 10.00u bij mijn locatie, hieronder de beschrijving.
Locatie de Sofie, de organisator der Eftelingmeeting
Kaartje één met de Eftelingplattegrond vs. routebeschrijving vanaf de ingang der ingangen
Kaartje: Niet veel over te zeggen.
Routebeschrijving (VOLG DE PIJLEN):
En hoeveel gaat dat dan kosten?
Een normaal kaartje voor de Efteling kost €36,-. Op internet kan je twee euro korting krijgen waardoor het €34,- wordt. Het is duur, dat weet ik, maar het zijn talloze manieren waarop je een heleboel geld kan besparen:
Combi-acties (vervoer + entree):
D'r is op het moment niets.
Vervoer:
- Talloze treinkaartjesacties die het hele jaar door wel aanwezig zijn. Let op: je moet ook nog vanuit het station met de bus naar het pretpark. Vergeet dat niet!
x NS-groepsretour
Met minimaal vier en maximaal tien personen allemaal naar dezelfde bestemming voor een voordelig prijsje. Je betaald dan maximaal €13.75.
Mensen die met elkaar willen reizen met groepsretour:
> Natas
> Laura (Khal)
> Lieke
> Wendy
x Kruidvat weekend dagkaart
Een voordelige weekenddagkaart, die je op zaterdag en zondag kan gebruiken om onbeperkt met de trein te reizen! Voor maar €13.99!
x Twee enkele reizen
Als je ergens blijft slapen, kun je helaas geen gebruik maken van een dagretour. Dit is echter een perfecte oplossing want voor slechts €20.50 krijg je twee enkele reizen, waardoor je toch voordelig kunt treinreizen!
x NS Jongerentour
Hiermee kun je drie dagen in de zomer door heel Nederland reizen voor €33.- (is €11.- per dag). Eén van die dagen zou dan bijvoorbeeld de meeting in de Efteling kunnen zijn!
- De busreis vanuit:
x Den Bosch: Bus 302 richting Tilburg (44 minuten) of bus 800 richting Efteling (33 minuten) (De beste bus is bus 800, die vertrekt om 9.14 vanaf busstation Den Bosch en komt om 9.47 aan bij de Efteling en is dé Eftelingbus)
x Tilburg: bus 302 richting 's Hertogenbosch of bus 801 richting Efteling. Maakt qua tijd niets uit (24 minuten), alleen je kunt om 9.26 aankomen of 9.37.
- Auto's:
x Sofie (kan ook ophalen vanaf station 's-Hertogenbosch)
> Megan
> Emma
> vrije plek
> vrije plek
x Laura (kan ook ophalen vanaf station 's-Hertogenbosch)
> Vrije plek
> Vrije plek
> Vrije plek
x Felicia (gaat vanuit België, komt evt langs Breda)
> Qing
> Jarne
> Vrije plek
> Vrije plek
Entree:
- De Albert Heijn actie waarbij je met een volle spaarkaart €10.- korting krijgt. Voor €27.50 kun je een kaartje kopen bij een Albert Heijn Kassa (tot en met 5 juni) die geldig is tot en met november 2016.
- Jarigen in één van die maanden kunnen zich aanmelden voor de nieuwsbrief en krijgen op hun verjaardag een actie met het vierde kaartje gratis, dan kun je drie kaartjes verdelen onder vier personen.
- Groepskorting:
Gegadigden
Zeker:
Sofie ~ Posthuma ~ 20
- Omgeving Den Bosch
- Vervoer: auto
- Extra: Er kunnen bij mij ook mensen van te voren overnachten, mocht dat handig zijn. Mega & Emma
Megan ~ Anatomy ~ 18
- Rotterdam, Zuid-Holland.
- Vervoer: Het zou super tof zijn als mijn ouders me willen brengen, maar mocht dat niet kunnen dan met de trein! Als er iemand in Zuid-Holland woont en met de auto gaat en iemand mee wilt nemen, ik ga heel graag mee! Vergoeding en veel gezelligheid in ruil daarvoor is of course mogelijk.
- Extra: liever geen meivakantie. Slaapt 20 op 21 juni bij Sofie.
Wendy ~ Starkbucks ~ 19
- Hillegom (vlakbij Haarlem)
- Vervoer: trein
- Extra: Ik ben wel in voor een logeerpartijtje. Ik kan eventueel mensen bij me laten overnachten, maar ik woon niet erg dichtbij de Efteling.
Laura ~ Khal ~ 22
- IJsselstein, Utrecht
- Vervoer: auto
- Extra: Oh ik kan dus in principe altijd maar heb voorkeur voor de lente ipv hoogzomer. Beter pretparkweer en minder drukte!
Emma ~ Krull ~ 22
- Omgeving Utrecht
- Vervoer: trein
- Extra: Ik vind het zeker gezellig om samen te reizen. Slaapt bij Sofie
Lieke ~ Villainess ~ 16
- Amersfoort
- Vervoer: Trein, zou leuk zijn om samen te reizen met iemand?
- Extra: verjaardagskorting vanaf 28 juni (maar blijkbaar komt de korting iets eerder?), maar ik weet niet hoe lang ze duren/of het eerder komt dus dat is niet zeker.
Evelien ~ Roosevelt ~ 20
- Is al in de Efteling het weekend van 26 juni
- Vervoer: niet van toepassing
Delano ~ SanoSojiro ~ 19
- Waalwijk
- Vervoer: fiets
- Extra: logeren eventueel mogelijk, woon nog thuis dus goedkeuring van men ouders is nodig. Die vraag ik pas als ik zeker ben dat ik mee ga
Natas ~ Vikings ~ 26
- Schiphol
- Vervoer: OV
Felicia ~ Lindemann ~ 20
- Mechelen, gelegen in het pittoreske Belgenlandje
- Vervoer: auto of trein
- Extra: Overnachting zou best handig kunnen zijn.
Qing ~ Metamorphoses ~ 16
- Mechelen
- Vervoer: met Felicia
- Extra: ik volg Felicia
Jarne ~ Schouwer ~ 16
- Zeeland
- Vervoer: via Mechelen met Felicia in de auto mee.
Misschien:
Als je interesse hebt, kun je dat dan even dit formuliertje invullen:
Naam:
Leeftijd:
Waar je vandaan komt: Dit hoeft niet specifiek, ik geef ook aan dat ik uit de omgeving van Den Bosch kom
Met wat voor vervoer je zal reizen:
Extra: Heb je nog extra opmerkingen, zoals overnachting nodig?
Als iets niet duidelijk is, vraag het! ^^
[ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 22:38 ]
Deep inside, I've never felt alive