• Hoi mensen zoals je in de titel al kan lezen, zijn er mensen dier hier lenig zijn? Of zijn er mensen die mensen die lenig zijn eng vinden?

    Graag wil ik dat ik wat leniger ben. Heeft iemand hier tips of tips voor andere om leniger te worden?
    Hier kan je ook praten over lenigheid, of onderwerpen wat met lenigheid te maken heeft.


    nobody say it was easy

    Heel erg veel en vaak stretchen. Steeds een stapje verder en je spieren elke keer iets verder uitrekken. En goed eten en drinken. Fit zijn helpt ook heel erg, dus andere sporten doen of fitness.

    Op youtube kan je wel filmpjes zien hoe je leniger wordt. Je kan beter in het Engelse versie zoeken, want daar zijn het er veel meer.

    Ik was lenig, toen ik dit trainde voor Synchroonzwemmen. Als in ik kon de split, de spagaat en de cobra zowel op het land als in het water. Tips om het te trainen:

    Je moet jezelf altijd eerst goed warmlopen. Dit kan door hard te lopen, op tempo meerder malen de trap op en neer te lopen of in te zwemmen bijvoorbeeld. Daarna moet je je benen goed warm zwaaien. Simpelweg ergens (een muur bijvoorbeeld) steun aan zoeken en dan je benen één voor één inzwaaien, zowel zijwaarts met je gezicht gericht naar de muur, zodat je warmzwaait voor de split als met de muur naast je en naarvoren en achteren zwaaien, zodat je warmzwaait voor de spagaat. En dan kan je oprekken. Daar zijn heel veel oefeningen voor. Eentje is gaan zitten met je benen recht gestrekt vooruit en dan je handen naar je tenen brengen. Je kan ook je benen zo ver mogelijk in split doen en dan jezelf naar iets toetrekken, zodat je het net iets verder rekt. Het is vrij lastig uit te leggen zonder het voor te doen :') Ik hoop dat je iets van mijn uitleg begrijpt.

    Achteraf is het ook heel verstandig om even uit te zwaaien en uit te lopen. Bij rekken moet je overigens ook niet doorduwen. Je mag het wel voelen, maar het moet niet ontiegelijk pijn gaan doen oid. Dat is heel slecht voor je.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zat vroeger op klassiek ballet waardoor ik wel redelijk lenig was, ben het Helaas allemaal kwijt nu ;(


    Treat people with kindness

    Wat vind jij lenig? Ik kan geen spagaat/splijt oid maarkom ondertussen wel makkelijk bij m'n tenen zonder m'n benen te buigen. Ikzelf doe 2/3x in de week met de atletiek ook lenigheidsoefeningen, en dat helpt zeker wel!


    take me back to the basics and the simple life

    Ik ben aan de ene kant zo stijf als een hark, maar bijv. salto's kan ik wel weer (soort van hehe). Ik heb kort aan freerunning gedaan c: Wel zou ik graag wat leniger worden.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Rekken en strekken helpt heel erg ^^


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Lenig genoeg om dit te kunnen met m'n benen:


    En ik kan bijna een been in m'n nek kwijt en een brug via de muur maken, maar daar ben ik geen kei in. Ik kan inderdaad ook koprollen maken en een paar kunstjes op de rekstok XD. En ik kan een klein miezerig beetje buikdansen. Radslagen en handstanden kon ik maar ik heb dat echt heel lang niet meer gedaan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben hypermobiel, telt dat? :'D

    Ik raad het niet aan, vrij pijnlijk. Hahaha.


    The truth is out there.

    Ik ben een stijve hark :'D. Ik heb geprobeerd leniger te worden en ik heb regelmatig oefeningen gedaan, maar die hadden weinig effect :/


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik kan vanaf recht opstaand, de grond aanraken zonder mijn knieën te buigen! Telt dat ook? :3


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik kan mijn beide benen in mijn nek leggen dus euhm ja, vrij lening denk ik. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.