Eigenlijk wil ik even advies vragen en ik heb geprobeerd om het zo eerlijk en goed mogelijk op te schrijven.
Er is een vrouw(ze is boven de 18 dus vandaar vrouw) die ik ken van school. Op school was het altijd gezellig met haar en kan goed met haar praten. Ik wilde ook iets doen buiten school, gewoon iets leuks doen, uit eten of naar de bioscoop of iets anders. Want ik ben niet zo iemand van, we moeten dit doen en ik wil niks anders doen, voor zover ik weet. We konden het niet eens over een film toen, als ze ja zei dan kwam ze hier later weer op terug. Geen probleem, een mens kan zich bedenken. Als reden gaf ze dat ze was afgeleid en later er toch niet heen wilde. Ik vond het wel jammer en ik heb gevraagd naar welke films zij wilde gaan, daar konden we het ook niet eens over worden.
Dan uit eten, dacht ik. Naar een wokrestaurant, want ik weet van mezelf dat ik bepaalde dingen niet lust en bij een wokrestaurant hebben ze bijna altijd wel iets wat ik lust. Een paar gevonden, voor gesteld en toen zei ze dat ze het te duur vond. Een ervan was een restaurant waar je betaald voor hoelang je bent en je kan binnen twee uur dus zoveel eten en drinken als je wilt voor € 30. Dat vind ik een redelijke prijs voor eten en drinken, want in een gewoon restaurant ben je soms duurder uit. Ze vond het te duur. Prima, maar daarna wist ik het even niet meer.
Daarna gingen we met de klas uit eten en jawel, naar het restaurant wat ik had voor gesteld. Dus kreeg ik het gevoel dat ze € 30 nu ineens niet te duur vond en liever niet zoveel geld wilde besteden als ze met mij iets ging doen. Niks van gezegd, want zoiets moet ieder voor zich weten.
Nu had ik voor gesteld om toch een keer naar de bioscoop, want nu draaien er andere films en misschien kunnen we dan wel een film vinden die we allebei leuk vinden. Een film voor gesteld en zei ze: Ja, die wil ik wel zien. Nou goed, ik vroeg dan wanneer. Toen had ze zich weer bedacht en toen voelde ik mij wel een beetje in de zeik genomen. Aangezien ze net zoals vorige keer zei dat ze was afgeleid en daarom ja zei. ik heb tegen haar gezegd, dat ze ook even kon zeggen als ze meer tijd wilde om na te denken of ze een bepaalde film wilde zien. Geen probleem voor mij, want ik wil graag dat we iets doen of zien wat we allebei leuk vinden.
Maar ik vind jammer dat ze eerst ja zegt en zich later weer bedenkt en dat dan meerdere keren. Net zoals dat ik het jammer vond dat ze het restaurant te duur vond en vervolgens met andere mensen wel bereid is om dat geld neer te leggen. Ik heb het met mijn moeder gehad over het restaurant en die zei dat ze met de klas zich misschien onder druk voelde gezet of groepsdruk voelde.
Aanstaande zondag heb ik een afspraak met haar om wat te gaan drinken en ik wil het met haar hier over hebben. Het was haar idee om ergens een drankje te gaan doen.
Ik wil alleen graag weten of ik te heftig reageer. Want ik heb het gevoel dat ik in de maling wordt genomen of dat ze ja zegt om vervolgens toch weer nee te zeggen met een smoes.
Bedankt als je dit allemaal hebt gelezen en hier is een virtueel koekje voor de moeite
[ bericht aangepast op 26 april 2016 - 22:46 ]
Physics is awesome