Ik ben ondertussen twee keer gezakt voor mijn rijexamen. Dit is iets waar ik heel erg van baal omdat echt iedereen in mijn omgeving hem de eerste of tweede keer had. Dit zei ik laatste tegen mijn moeder en ik heb toen ook eerlijk opgebiecht dat ik op dit moment echt weinig mensen het nog maar gun om hun rijbewijs te halen omdat ik gewoon niet begrijp waarom hun wel en ik niet, mijn tweede examen was namelijk helemaal niet slecht. Mijn moeder werd toen heel boos op mij en zei dat ik een jaloers kreng was, een mis gunner was en dat zij mij zo niet had opgevoed. Ik heb toen gezegd dat ik niemand meer wilde lessen, ook omdat ik het nu er niet van in zie omdat ik binnen kort op mezelf ga en ik dan toch geen auto heb waarin ik kan rijden. Ik ga dus mijn rijbewijs halen om daarna niet meer te rijden... Hierdoor werd ze nog kwader.
Nu zei ik vandaag dat ik morgen geen zin had in rijles. Ik bedoelde hier niks vreemds mee, iedereen heeft toch ergens een keer geen zin in? Maar toen werd ze weer boos. Ook omdat ik zei dat de rijles de laatste tijd niet meer zo goed gaat en ik daar best wel van baal. Ze werd helemaal gek en begon allemaal dingen te zeggen dat ik een keer moet doorzetten en dat ik als er een keer iets fout gaat niet zo moet aanstellen... Daarna begon ze allemaal: 'Ja de volgende keer als je zakt betaal je alles maar zelf.' En: 'Hierna stop je maar, ik ben er klaar mee.'
Persoonlijk vind ik dat ze heel overdreven reageert. Ik heb gewoon een dipje, dat is alles. Als het morgen beter gaat dan is het allemaal weer voorbij. Mijn moeder zei laatste nog dat ze het jammer vond dat ik mijn hart niet meer bij haar luchtte, maar nu wilde ik dat een keer doen en dan wordt ze boos. Ik heb dat dan ook tegen haar gezegd en toen begon ze weer dat ik mezelf aanstelde. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen want ik zat met het rijles probleem oprecht en nu ben ik opeens een aansteller en word ik er gelijk weer aan herinnert waarom ik eigenlijk niks meer met mijn ouders bespreek.
"Ignite, my love. Ignite."