• Zoals je misschien al had gedacht, ben ik dus vreselijk allergisch aan berken bomen. En blijkbaar is het dit seizoen nog eens de dubbele hoeveelheid of zo. (Ik spreek geen 'dokters', mijn excuses)

    Ik zit hier dus met geïrriteerde ogen, dikke keel, lopende neus en jeuk over mijn hele lichaam. Ik neem al twee pilletjes tegen mijn allergie, maar tja, blijkt ook niet te helpen.

    Iemand anders nog tips hoe ik dit kan tegengaan? Want ik word hier echt helemaal gek hahaha


    soul made of stardust and chaos.

    Capybara schreef:
    (...)

    ik weet het niet zeker, maar ik neem pillen van 120 mg en ik krijg ze zo? Wel eerst met dokter besproken maar ik kan ze gewoon zo halen


    Oh wauw, dat is inderdaad een heel verschil haha! Mijn moeder gaat morgen even naar de huisarts bellen, en horen wat zij zegt (:


    soul made of stardust and chaos.

    itsmagicc schreef:
    (...)

    Oh wauw, dat is inderdaad een heel verschil haha! Mijn moeder gaat morgen even naar de huisarts bellen, en horen wat zij zegt (:


    doe dat maar want ik ben verre van een dokter :'D
    ik hoop dat je minder last krijgt (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Capybara schreef:
    (...)

    doe dat maar want ik ben verre van een dokter :'D
    ik hoop dat je minder last krijgt (:


    Ik hoop het ook :').
    En ik hoop ook dat er heel gauw iets word uitgevonden voor zonneallergie c: zodat jij er minder last van hebt n.n


    soul made of stardust and chaos.

    Ik heb ook ontzettende hooikoorts, al jaren, en ik word er net als jij helemaal krankzinnig van.

    Vorige week heb ik maar weer eens uit pure wanhoop het medicijnkastje op de zolder opengetrokken en zie daar, ik vond een doosje wat al jaren oud was tegen hooikoorts. Levocetiriz, 5 milligram, en dan staan er nog enkele afkortingen achter waarvan ik niet weet wat het betekent; dihcl en foc. Die eerste zou best dihydrochloride kunnen zijn, maar ik heb werkelijk geen idee of die stof überhaupt bestaat en wat het doet. Ik ben tweedejaars geneeskundestudent, maar dát weet ik helaas niet. 1 maal per dag 1 tablet, dus een onderhoudsdosering en dus niet zo nodig, want dan ben je al te laat. Ik heb dit middel 3 keer genomen deze week, drie dagen achtereen, en ik moet zeggen, vandaag heb ik beduidend minder last gehad. Misschien is het voor jou ook een aanrader. Verder ken ik nog Allerfre wat je bij de drogist kan halen zonder voorschrift, maar ik ben even vergeten of dat bij mij effectief was te ja of te nee. Levocetiriz is volgens mij wel op doktersvoorschrift.

    Ik heb zelf helaas ook nog maar één pil van die levocetiriz, dus ik geloof dat ik ook maar weer eens langs de HA moet, ugh. Zolang het helpt tegen die verschrikkelijke niesbuien en geïrriteerde ogen/neus, omhels ik het met beide armen. Hoop dat het jou ook helpt. c:


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    Ik heb ook ontzettende hooikoorts, al jaren, en ik word er net als jij helemaal krankzinnig van.

    Vorige week heb ik maar weer eens uit pure wanhoop het medicijnkastje op de zolder opengetrokken en zie daar, ik vond een doosje wat al jaren oud was tegen hooikoorts. Levocetiriz, 5 milligram, en dan staan er nog enkele afkortingen achter waarvan ik niet weet wat het betekent; dihcl en foc. Die eerste zou best dihydrochloride kunnen zijn, maar ik heb werkelijk geen idee of die stof überhaupt bestaat en wat het doet. Ik ben tweedejaars geneeskundestudent, maar dát weet ik helaas niet. 1 maal per dag 1 tablet, dus een onderhoudsdosering en dus niet zo nodig, want dan ben je al te laat. Ik heb dit middel 3 keer genomen deze week, drie dagen achtereen, en ik moet zeggen, vandaag heb ik beduidend minder last gehad. Misschien is het voor jou ook een aanrader. Verder ken ik nog Allerfre wat je bij de drogist kan halen zonder voorschrift, maar ik ben even vergeten of dat bij mij effectief was te ja of te nee. Levocetiriz is volgens mij wel op doktersvoorschrift.

    Ik heb zelf helaas ook nog maar één pil van die levocetiriz, dus ik geloof dat ik ook maar weer eens langs de HA moet, ugh. Zolang het helpt tegen die verschrikkelijke niesbuien en geïrriteerde ogen/neus, omhels ik het met beide armen. Hoop dat het jou ook helpt. c:



    Volgens mij heb ik die Levo - nog iets haha! Ik neem 'm al sinds februari dit jaar (:

    Enorm bedankt voor de uitleg! Niezen heb ik gelukkig net niet. Wel geïrriteerde ogen, een opgezwollen keel en jeuk, zo enorm veel jeuk hahah :')


    soul made of stardust and chaos.

    itsmagicc schreef:
    (...)


    Volgens mij heb ik die Levo - nog iets haha! Ik neem 'm al sinds februari dit jaar (:

    Enorm bedankt voor de uitleg! Niezen heb ik gelukkig net niet. Wel geïrriteerde ogen, een opgezwollen keel en jeuk, zo enorm veel jeuk hahah :')

    Hmm, dan zou het allang werkzaam moeten zijn. Misschien handig om nog eens je HA te consulteren? Wat je noemt, een opgezwollen keel; is dat een keelontsteking of benauwdheid? Als je keel echt minder lucht doorlaat zou ik snel je HA raadplegen, want dat klinkt als iets wat heel vervelend kan gaan worden.

    Wat ik je trouwens ook kan aanraden; SPORT. Echt waar, sporten is niet alleen goed voor je hart en bloedvaten, maar het geeft ook een verhoogde bloedspiegel van adrenaline, wat de immuunrespons (waar we het hier over hebben) onderdrukt. Je zou dus, als je adrenalinespiegel is verhoogd door het sporten, (tijdelijk) minder last moeten hebben van allergische reacties.

    Ik zie trouwens dat die levocetiriz uit 2014 komt, lolz, ik was even bang dat het over datum zou zijn. Ik heb wel ooit antibiotica genomen die twee jaar over datum waren, maar da's een ander verhaal....

    [ bericht aangepast op 14 april 2016 - 22:06 ]


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    (...)
    Hmm, dan zou het allang werkzaam moeten zijn. Misschien handig om nog eens je HA te consulteren? Wat je noemt, een opgezwollen keel; is dat een keelontsteking of benauwdheid? Als je keel echt minder lucht doorlaat zou ik snel je HA raadplegen, want dat klinkt als iets wat heel vervelend kan gaan worden.

    Wat ik je trouwens ook kan aanraden; SPORT. Echt waar, sporten is niet alleen goed voor je hart en bloedvaten, maar het geeft ook een verhoogde bloedspiegel van adrenaline, wat de immuunrespons (waar we het hier over hebben) onderdrukt. Je zou dus, als je adrenalinespiegel is verhoogd door het sporten, (tijdelijk) minder last moeten hebben van allergische reacties.

    Ik zie trouwens dat die levocetiriz uit 2014 komt, lolz, ik was even bang dat het over datum zou zijn. Ik heb wel ooit antibiotica genomen die twee jaar over datum was, maar da's een ander verhaal....


    Mijn moeder gaat morgen even bellen (:. Ik kan zelf morgen niet langsgaan door lessen en zo haha (:. Wel, het is niet echt mijn keel zeg maar, maar eerder bovenaan mijn keel? Het is lastig uit te leggen, maar ik neig dan eerder richting benauwdheid.

    Hmm, dat ga ik ook zeker eens uittesten! Echt erg bedankt voor de uitleg en tips (:

    Oh wauw haha, dat is altijd gevaarlijk denk ik :')


    soul made of stardust and chaos.

    Ik zou je moeder ook zeker even laten vragen wat je kan doen tegen die benauwdheid; hoewel ik denk dat de juiste pillen dat zeker zullen tegengaan. Sporten kan je keel en bronchiën ook zeker openzetten, dus nog meer winst voor je. Ik weet wel wat je bedoelt, ik heb dat ook wel eens ervaren.

    Nou ja, ik had een keelontsteking die me deed janken van de pijn en praten kon ik ook al niet meer, dus liever een antibioticum over datum, dan de boel nog een week moeten uitzingen. Dan neem ik dat risico maar. c: Maar hee, ik leef nog, dus kennelijk was 't niet zo erg.


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    Ik zou je moeder ook zeker even laten vragen wat je kan doen tegen die benauwdheid; hoewel ik denk dat de juiste pillen dat zeker zullen tegengaan. Sporten kan je keel en bronchiën ook zeker openzetten, dus nog meer winst voor je. Ik weet wel wat je bedoelt, ik heb dat ook wel eens ervaren.

    Nou ja, ik had een keelontsteking die me deed janken van de pijn en praten kon ik ook al niet meer, dus liever een antibioticum over datum, dan de boel nog een week moeten uitzingen. Dan neem ik dat risico maar. c: Maar hee, ik leef nog, dus kennelijk was 't niet zo erg.


    Ik zal het haar zeggen! Nu is het gelukkig al wat beter, thank god voor regen. (Dat ik dat ooit zou zeggen)

    Hmm ja oké dan snap ik het volledig, dat kan zo pijnlijk zijn haha! Gelukkig maar


    soul made of stardust and chaos.

    Kan je geen neusspray gebruiken?

    Mijn neus is overgevoelig. Dus ik zit héél het jaar door van 's ochtends tot 's avonds met slijm in mijn keel, aan het niezen. En tot voor kort ook 24/7 met een verstopte neus. (Nu is dat fysiek onmogelijk voor mij


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Smal schreef:
    Kan je geen neusspray gebruiken?

    Mijn neus is overgevoelig. Dus ik zit héél het jaar door van 's ochtends tot 's avonds met slijm in mijn keel, aan het niezen. En tot voor kort ook 24/7 met een verstopte neus. (Nu is dat fysiek onmogelijk voor mij

    Van neusspray zal je keel niet zomaar opengaan, denk ik...


    Slightly drunk.

    Smal schreef:
    Kan je geen neusspray gebruiken?

    Mijn neus is overgevoelig. Dus ik zit héél het jaar door van 's ochtends tot 's avonds met slijm in mijn keel, aan het niezen. En tot voor kort ook 24/7 met een verstopte neus. (Nu is dat fysiek onmogelijk voor mij


    Mijn neus zit niet dicht, maar loopt net haha c:

    Wauw, dat moet vreselijk lastig zijn om daar het hele jaar door mee te zitten :/


    soul made of stardust and chaos.

    Awh jeetje.. Ik ken het op zich wel. Ik heb het hele jaar door dat mijn neus ontstoken raakt, verstopt zit en pijn doet wat gepaard gaat met bloedneuzen. Ugh.


    26 - 02 - '16

    View schreef:
    Awh jeetje.. Ik ken het op zich wel. Ik heb het hele jaar door dat mijn neus ontstoken raakt, verstopt zit en pijn doet wat gepaard gaat met bloedneuzen. Ugh.


    Dat is ook echt vreselijk :/ Ik haat bloedneuzen zo erg hahaha


    soul made of stardust and chaos.

    Ik heb ook verschrikkelijke hooikoorts, en slik er desloratadine voor, en heb als oogdruppels Livocab, wat ik gewoon van de huisarts krijg. Heb niet het idee dat de pilletjes werken, maar de oogdruppels zijn heerlijk. Wat ook blijkt te helpen is een beetje vaseline in je neus smeren, zodat de pollen eraan vast blijven hangen. Geen idee of het ook goed werkt, maar het is te proberen! Verder gelijk kleren verwisselen als je thuis komt (kunnen pollen aan blijven hangen), zo'n muggending voor je raam zetten (of je raam dichthouden) en hopen dat het gaat regenen zijn dingen die ik doe (':


    I solemnly swear that I am up to no good.