Ik heb ook ontzettende hooikoorts, al jaren, en ik word er net als jij helemaal krankzinnig van.
Vorige week heb ik maar weer eens uit pure wanhoop het medicijnkastje op de zolder opengetrokken en zie daar, ik vond een doosje wat al jaren oud was tegen hooikoorts. Levocetiriz, 5 milligram, en dan staan er nog enkele afkortingen achter waarvan ik niet weet wat het betekent; dihcl en foc. Die eerste zou best dihydrochloride kunnen zijn, maar ik heb werkelijk geen idee of die stof überhaupt bestaat en wat het doet. Ik ben tweedejaars geneeskundestudent, maar dát weet ik helaas niet. 1 maal per dag 1 tablet, dus een onderhoudsdosering en dus niet zo nodig, want dan ben je al te laat. Ik heb dit middel 3 keer genomen deze week, drie dagen achtereen, en ik moet zeggen, vandaag heb ik beduidend minder last gehad. Misschien is het voor jou ook een aanrader. Verder ken ik nog Allerfre wat je bij de drogist kan halen zonder voorschrift, maar ik ben even vergeten of dat bij mij effectief was te ja of te nee. Levocetiriz is volgens mij wel op doktersvoorschrift.
Ik heb zelf helaas ook nog maar één pil van die levocetiriz, dus ik geloof dat ik ook maar weer eens langs de HA moet, ugh. Zolang het helpt tegen die verschrikkelijke niesbuien en geïrriteerde ogen/neus, omhels ik het met beide armen. Hoop dat het jou ook helpt. c:
Slightly drunk.