• Héeeeee ;D,

    na een tijd afwezig te zijn geweest, ben ik weer terug op Quizlet! Ik heb het gemist, maar heb het erg druk gehad.. Nu ik terug ben, dacht ik; direct een nieuwe naam! Dus Dreadfort is nu Crocuta!


    Waarom Crocuta?
    Crocuta Crocuta is de Latijnse benaming voor Gevlekte Hyena. Ik had altijd al een lichte fascinatie voor deze dieren, maar sinds ik me er meer in heb verdiept door middel van een schoolopdracht, vind ik ze echt geweldig! Het zijn ondergewaardeerde dieren, die door veel mensen verkeerd begrepen worden! Ze zijn niet moeders mooiste, maar dat maakt ze juist weer mooi. ;] Ze hebben een bijzondere rangorde, die al in de baarmoeder bepaald word en een bijzondere groepsband, jachttechniek enz. Zeker de moeite waard om 'ns op te zoeken!

    Mijn liefde voor de Gevlekte Hyena is ook versterkt dankzij the Lion Whisperer, die erg veel over deze dieren vertelt in zijn YouTube filmpjes! Ik word jaloers als ik zie hoe hij met die Hyena's (en leeuwen) knuffelt en doet!



    Mijn favoriete Gevlekte Hyena was Madoa uit DierenPark Amersfoort. Twee jaar geleden liep ik hier stage en toen voelde ik ook al een fascinatie voor de dieren, met name voor de man. Helaas is hij in die periode overleden aan verwondingen die hij opliep tijdens een gevecht met zijn vrouwtje, Luena. Ik heb toen samen met de Roofdierverzorger afscheid van hem genomen, wat best een bijzonder moment was.

    Binnenkort ga ik naar Afrika en hoop ik deze prachtige beesten in het wild te mogen zien! - Tot die tijd ben ik zeker nog op Quizlet te vinden. ;]

    Ik ben wel nieuwsgierig; wat is jullie favoriete dier en welk (ander) dier vinden jullie fascinerend?


    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 22:27 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ah, Hyena's vind ik ook leuke dieren! Mijn favoriete dier is het vogelbekdier c:
    In ieder geval: welkom terug en wat een leuke nieuwe username^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.



    Dit is eigenlijk alles wat ik weet over hyena's! ;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Hyena's zijn zo leuk! Ik wil ook graag een Hyena-gerelateerde naam, maar er staan nog een boel andere op mijn lijstje voor ik die doe. :3


    Don't walk. Run, you sheep, run.