Dahl schreef:
(...)
Hmm, dat lijkt me ideaal, want de pil werkt niet optimaal meer bij mij zoals hij dat in het begin deed. Ik word toch weer iedere keer veel zwaarder ongesteld met meer buikpijn etc. Maar ik heb verhalen gehoord dat mensen soms 6 maanden ongesteld waren, dus ik weet niet helemaal of ik het aan durf. Zou ook eens na moeten zoeken of het verzekerd wordt etc, of weet iemand dat zo uit het hoofd?
In Nederland zit het in je eigen risico tot je 21e. Daarna moet je tot 200 euro aan anticonceptie erbij verzekeren of je moet er 150 voor dokken. Die eigen risico is echt superkrom geregeld, want de pil is wel gewoon volledig gratis. En het spiraaltje is eigenlijk veel veiliger omdat je er vijf jaar niet aan hoeft te denken.
Het is niet echt ongesteld trouwens. Het heet 'spotting', omdat je baarmoeder drupjes bloed lekt. Bij mij was het minder dan mijn normale ongesteldheid in het begin en het bleef ook zo weinig. Het was alleen heel vervelend omdat het wel zeker drie weken achter elkaar was. Het werd wel steeds minder. Maar het is bij de een zus en bij de ander zo. Ik kan alleen zeggen dat ik in verhouding tot een 'gemiddelde' ongesteldheid altijd lang en hevig ongesteld was.(Had wel nauwelijks last van krampen ofzo.)
Deep inside, I've never felt alive