Lewie schreef:
Waarom alleen voor Brussel? Waarom niet voor Turkije, Frankrijk, etc. Daar zijn ook terroristische aanslagen gepleegd recentelijk. De hele wereld is fucked up. Niet alleen Brussel.
Omdat we nu bezig zijn over Brussel, betekent niet dat we om de rest van de wereld niet geven. De angst is gewoon echter heel wat mensen hebben voor bepaalde tijd niet geweten of hun geliefden veilig waren, zoals ik. Het metrostation van Maalbeek is vlakbij mijn vaders werk en voor hetzelfde geld zat hij erop, mocht het niet zijn dat hij nooit de metro pakt, maar dat wist ik natuurlijk niet. Dit was voor heel veel mensen zo en sommige mensen weten nog steeds niet of hun naasten veilig zijn. Ik heb het geluk gehad dat mijn vader onmiddellijk geantwoord heeft, anderen hebben dat geluk niet of kennen zelfs mensen die het niet overleefd hebben.
Ik ben ook bezig met Ankara, met Syrië, met Frankrijk, met alles, maar mijn eerste reactie bij zoiets is niet "hoe gaat het nu met de rest van de wereld?", maar "hoe gaat het met mijn familie en vrienden in Brussel". Daarnaast is het ook veel dichter. Het is de eigen land, je eigen volk, met je eigen cultuur en je eigen taal en dat maakt het niet erger, want zoals ik zei, dat zou de graad van ergte niet mogen bepalen, maar het maakt het wel beangstigender. En dat betekent niet dat ik het minder erg vind voor iedereen in de rest van de wereld.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried