• Dus, ik heb toetsweek.

    En natuurlijk ben ik heel braaf aan het leren een of twee dagen van te voren, but okay.
    Ben de hele dag bezig geweest met Versterkt Engels, Wiskunde B (de toets is een keuzeonderwerp van wiskunde D, urgh) en mijn Nederlands betoog, en toen dacht ik om 22.00 "Laat ik maar eens aan geschiedenis gaan beginnen, tot 22.30 o.i.d."

    Ik heb de toets geschiedenis dinsdag, en dan ook economie ja, ben echt te laat begonnen, ik weet het.

    Maar ik maak dus een samenvatting van hoofdstuk 5 van geschiedenis, dat gaat over Karel V.
    Ik dacht: "Hey, weer een Karel", want in de vorige hoofdstukken kwamen er ook allemaal Karels voor, Karel de Stoute, Karel de Grote, Karel Martel, Karel weet ik veel wie. Dus ik ging even bladeren door mijn samenvatting en toen kwam ik Karel VII tegen.

    Karel VII blijkt dus ergens geleefd te hebben tijdens de Honderdjarige oorlog, da's dan tussen 1337 en 1453. Karel V werd echter op 15 januari 1500 geboren.
    Ik vond dit best wel grappig en apart, dus ik dacht, laat ik dit geschiedenisachtig iets even met jullie delen! :Y) Ik vind het best wel vervelend, dat Karel VII ouder is dan Karel V, maar nu weet ik zeker dat ik dit niet meer vergeet op mijn toets :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dat is inderdaad verwarrend! Succes met je toets! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ja maar zijn ze koning van hetzelfde land? Anders kan het natuurlijk wel dat het niet klopt hé (: (ik vraag het gewoon even voor de zekerheid)


    The soul needs autumn.

    Haha dat is inderdaad best apart!
    Succes met je toetsen! Ik zit ook in de toetsweek en ben ook weer eens veel te laat begonnen.. Ik zat tot vijf minuten geleden nog te leren voor scheikunde wat ik morgen heb. Oeps.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2016 - 22:36 ]


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Dat is inderdaad verwarrend! Is het probleem niet misschien dat die Karels uit verschillende koningshuizen komen en dat er daarom twee verschillende tellingen zijn? Er zijn zo enorm veel Karels in de geschiedenis, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Dat is inderdaad verwarrend! Is het probleem niet misschien dat die Karels uit verschillende koningshuizen komen en dat er daarom twee verschillende tellingen zijn? Er zijn zo enorm veel Karels in de geschiedenis, haha. :'D


    Probably, ik heb echt geen idee. Er zijn zoveel Karels, Filips's en Willems, echt, ugh, haat aan die namen :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Waar zit Karel VI dan? (cat)


    What would Emma do?

    Boettgeri schreef:
    Waar zit Karel VI dan? (cat)


    Omg
    Ja
    Geen idee
    Wat


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Omg
    Ja
    Geen idee
    Wat


    Haha, iemand hier moet een tijdreiziger zijn geweest, dat kan niet anders. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    WACHT, hij is op het jaartal 1337 geboren? Hacker.


    Deep inside, I've never felt alive

    Das inderdaad heel fijn altijd haha. Was het niet zo dat Karel VII uit het Franse koningshuis kwam en Karel V uit het Spaanse? (Ik zou dit natuurlijk ook gewoon kunnen googlen maar hey lui enzo)
    In ieder geval, heel veel succes! c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik kom zot van al die Karels. Over heel de geschiedenis zijn er veel te veel Karels. Dat ze eens wat origineler zijn met namen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Kenways schreef:
    Das inderdaad heel fijn altijd haha. Was het niet zo dat Karel VII uit het Franse koningshuis kwam en Karel V uit het Spaanse? (Ik zou dit natuurlijk ook gewoon kunnen googlen maar hey lui enzo)
    In ieder geval, heel veel succes! c:


    Karel V is geboren in Gent, da's 't enige wat ik weet.

    maar google is mijn beste vriend, dus ik heb even gegoogled.

    Er zijn dus ook twee Karel VII's blijkbaar. Een van Frankrijk (da's die oude volgens mij) en een van Albrecht (da's volgens mij kleinzoon van Karel V).
    Karel V was een Rooms-Duitse keizer. Oh.

    Nou ja, ik vind het nog steeds confusing dat ze allemaal Karel heten en bijna allemaal een Romeins cijfer achter hun naam hebben.

    Ik ga even twee hoofdstukken GS samenvatten en vijf hoofdstukken eco voor m'n toetsen morgen. En ondertussen blijf ik nog steeds confused denk ik.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gandhi schreef:
    Ik kom zot van al die Karels. Over heel de geschiedenis zijn er veel te veel Karels. Dat ze eens wat origineler zijn met namen.


    Echt hé! Al die Karels, Willems, Filips's enzovoorts. Ugh.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Karel V is geboren in Gent, da's 't enige wat ik weet.

    maar google is mijn beste vriend, dus ik heb even gegoogled.

    Er zijn dus ook twee Karel VII's blijkbaar. Een van Frankrijk (da's die oude volgens mij) en een van Albrecht (da's volgens mij kleinzoon van Karel V).
    Karel V was een Rooms-Duitse keizer. Oh.

    Nou ja, ik vind het nog steeds confusing dat ze allemaal Karel heten en bijna allemaal een Romeins cijfer achter hun naam hebben.

    Ik ga even twee hoofdstukken GS samenvatten en vijf hoofdstukken eco voor m'n toetsen morgen. En ondertussen blijf ik nog steeds confused denk ik.


    Oh, wauw ja, da's echt confusing idd :') Weer wat geleerd haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Stevenson schreef:
    (...)

    Echt hé! Al die Karels, Willems, Filips's enzovoorts. Ugh.


    Ja jongen. Die Hendrikken mogen voor mijn part ook oprotten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried