• Hey hoi iedereen c:
    Ik heb weer eens hulp nodig :')

    Zoals velen onder jullie al weten, begint binnenkort Camp NaNoWriMo weer. Ik weet zeker dat ik ook deze keer wil meedoen (ik vind het immers echt heel erg leuk om mee te doen), maar het probleem is dat ik niet waarover ik wil schrijven. Ik heb een paar verhalen die nog steeds kans maken om uitgeschreven te worden, maar ik kan niet kiezen welk verhaal ik het liefst zou willen uitwerken. En dan is er ook nog het probleem dat het me op zich wel leuk lijkt om een compleet nieuwe verhaallijn te verzinnen voor Camp NaNo.

    De verhalen die nog kans maken (met een shitty samenvatting die ik ter plekke even verzin):

    Sluimeraars - sciencefiction, horror:

    Dit verhaal speelt zich af tijdens een zombieapocalyps. Wat het anders maakt dan andere zombieverhalen, is dat er vier mogelijkheden zijn als je gebeten wordt door een zombie (die in dit verhaal sluimeraars genoemd worden), of op een andere manier besmet wordt:
    1) Je sterft en blijft gewoon dood.
    2) Je sterft, maar komt terug tot leven als een sluimeraar (typische zombie).
    3) Er gebeurt helemaal niks en je kunt gewoon verdergaan met vluchten voor sluimeraars die je op willen eten.
    4) Je gaat niet dood, maar wordt opeens bovennatuurlijk snel + alle sluimeraars negeren je bestaan.

    In dit verhaal volgen we Ryder, die dus opeens bovennatuurlijk sterk wordt nadat hij gebeten is. Hij ziet hoe zijn lichaam verandert en het blijft niet alleen bij zijn lichaam dat verandert; hij merkt hoe hij stilaan zijn verstand verliest. Het welzijn van de mensheid, die hij eerst kost wat kost wilde redden, kan hem opeens niets meer schelen. Bovendien is er ook nog [Naam die ik nog moet verzinnen], de drager van het virus die Ryder wil vermoorden en de mensheid uit wil roeien.


    Pferza - sciencefiction:
    Na een nucleaire oorlog waarbij haast de hele mensheid werd uitgeroeid, ondergaat de mens een evolutie. Deze geëvolueerde mensen, [Naam van hun soort, die ik ook nog moet verzinnen], bouwen de wereld weer op. Daarnaast is hun mentaliteit ook heel anders dan die van de overgebleven 'normale' mensen. Ze richten een soort van 'perfecte' samenleving op, waarin ook de oude mensen (dus degene die niet geëvolueerd zijn) een plekje verdienen. Maar hoe langer de [Naam geëvolueerde mensen] samenleven met de oude mensen, hoe meer wrijving er ontstaat. Het komt zelfs zo ver dat een 'normaal' mens een kind van de [Naam geëvolueerde soort] vermoord. Op dat moment nemen de [Naam geëvolueerde soort] een drastische beslissing; de mensen moeten verdwijnen. En er is maar één manier waarop ze ervoor kunnen zorgen dat geen enkel mens hun perfecte maatschappij zal verwoesten, namelijk de mensheid uitroeien.

    Onder deze geëvolueerde mensen zijn er een paar die een speciale gave hebben. In dit verhaal volgen we [Naam hoofdpersonage], die door een stom toeval in het hoofdkwartier van de menselijke rebellen/terroristen belandt. Hij verwacht dat hij gemarteld en vervolgens vermoord zal worden, maar tot zijn grote verbazing behandelt de grote gezaghebber van de menselijke rebellen hem best goed. Stilaan leert [Naam hoofdpersonage] de schoonheden van het menselijk ras kennen, maar op hetzelfde moment worden ook al zijn gevoelens bevestigd; de mensheid is wreed.

    Op hetzelfde moment is de regering van de [Naam geëvolueerde mensen] op zoek naar een bepaalde gave: Pferza. Veel mensen zeggen dat Pferza, de kracht om iemand te doden met slechts een gedachte, niet meer dan een gerucht is, maar dan ontdekken ze dat Pferza wel degelijk bestaat. En het ergste van al: Pferza is in de handen gevallen van hun grootste vijand; de menselijke rebellen.

    Wat wel belangrijk is voor dit verhaal is dat de geëvolueerde mensen zich dus echt niet meer als mensen zien. Ze zijn superieur aan de mens - vinden zijzelf. Ze beschouwen mensen een beetje zoals wij naar apen kijken - maar dan op een extreem negatieve manier. Dit verhaal vind ik zelf wat moeilijk om uit te leggen, dus hopelijk snappen jullie er iets van.


    De poppen van mevrouw Courtois - horror, komedie:
    Beth (voorlopige naam), een meisje van 16, brengt regelmatig bezoekjes aan een oude vrouw in haar buurt: Jeanne Courtois. Wanneer Beth langskomt, voeren ze altijd geweldige gesprekken over alles wat je je maar in kunt beelden. Iedere week kijkt Beth er naar uit om een bezoekje te brengen aan mevrouw Courtois. Maar dan slaat het noodlot toe: Jeanne sterft. Ze laat een enorme villa en een poppenverzameling achter aan haar kleinzoon, die ironisch genoeg last heeft van een poppenfobie. Beth krijgt ook een stukje van de erfenis; het pronkstuk van Courtois' poppencollectie, een kleine, porseleinen pop die de naam Caine draagt.

    Beth neemt de pop in huis, maar drie dagen later ontdekt Max, de kleinzoon van Courtois, dat die ene pop een fortuin waard is. Hij onderneemt een paar hopeloze pogingen om de pop van Beth over te kopen. En uiteindelijk slaagt hij in zijn opzet. Zodra hij de pop aan een vriendenprijsje van Beth heeft gekocht, schrijft hij zich in voor een veiling, die over een week plaats zal vinden. Maar in de tussentijd beginnen er allerlei vreemde ongelukken te gebeuren in Max' huis en zijn grootste angst wordt werkelijkheid: de pop leeft.


    Superhelden sterven niet - fantasy, actie
    Eigenlijk gewoon een verhaal over superhelden, ik heb nog geen vaste verhaallijn hiervoor, alleen maar wat losse ideeën. Maar ik wil gewoon al heel graag een verhaal over superhelden schrijven, dus daarom staat deze er ook tussen.


    Dus, mijn vraag luidt: welk verhaal lijkt jullie het meest interessant om een hele maand mee bezig te zijn? Of zou ik toch beter een heel nieuw idee proberen te vinden? Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Ik ben een vreemd mens, als iedereen zegt dat ik Sluimeraars moet nemen, kan het zijn dat ik toch nog voor Pferza ga (bijvoorbeeld). Ik maak dit topic vooral zodat ik meer duidelijkheid heb voor mezelf. Ik weet pas wat ik echt wil, als iemand anders zegt wat ik moet doen :')


    Sorry als ik veel fouten heb getypt, ik ben even te lui om alles nog eens na te lezen XD

    Welk verhaal kan ik het best uitwerken voor Camp NaNoWriMo in april?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Pferza _O_
    Of anders Superhelden sterven niet :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Even een vraagje tussendoor: als ik de uitkomst van die poll wil zien, moet ik dan echt zelf stemmen, of is er een andere manier waar ik niks van af weet?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De poppen van mevrouw Courtois, want wie houdt er nou niet van een creepy doll?


    My fake plants died because I did not pretend to water them

    MonophobiaDream schreef:
    De poppen van mevrouw Courtois, want wie houdt er nou niet van een creepy doll?

    Haha, eigenlijk is de pop totaal niet creepy in zijn normale staat, maar Max is een klootzak, dus hij verdient het wel om opgejaagd te worden door een creepy doll :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zijn er nog mensen die mij willen helpen bij het maken van deze moeilijke keuze? c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De poppen van mevrouw Courtois lijkt me leuk want het doet me denken aan Vanden vos Reynaerde hahaha. :'D (De naam, niet het verhaal.) Ik ga de rest nog even lezen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gandhi schreef:
    De poppen van mevrouw Courtois lijkt me leuk want het doet me denken aan Vanden vos Reynaerde hahaha. :'D (De naam, niet het verhaal.) Ik ga de rest nog even lezen.

    Haha, Courtois het hondje? XD (Heb toevallig net een toets gehad over Vanden vos Reynaerde :p)
    Mij doet het vooral denken aan de voetballer, Thibaut Courtois :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zijn er nog mensen met een mening? (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Alle verhalen klinken echt heel cool en stoer en leuk! Ik heb op Pherza gestemd, lijkt me een heel mooi en tegelijkertijd spannend en confronterend verhaal.

    Ik ben persoonlijk niet zo van de horror en de zombies, maar jouw Sluimeraars klinkt wel cool, ook omdat er meerdere mogelijkheden zijn na gebeten worden.

    Als je al zoveel ideeën hebt en dan nog een nieuw verhaal kunt verzinnen, dan krijg je van mij een hard applaus. Op zich heb je het niet nodig want in deze ideeën zit al erg veel potentie.

    Wat is eigenlijk camp ninano?

    Puellae schreef:
    Alle verhalen klinken echt heel cool en stoer en leuk! Ik heb op Pherza gestemd, lijkt me een heel mooi en tegelijkertijd spannend en confronterend verhaal.

    Ik ben persoonlijk niet zo van de horror en de zombies, maar jouw Sluimeraars klinkt wel cool, ook omdat er meerdere mogelijkheden zijn na gebeten worden.

    Als je al zoveel ideeën hebt en dan nog een nieuw verhaal kunt verzinnen, dan krijg je van mij een hard applaus. Op zich heb je het niet nodig want in deze ideeën zit al erg veel potentie.

    Wat is eigenlijk camp ninano?

    Uiteindelijk is het ook Pferza geworden! c:
    Hier vind je een topic over Camp NaNoWriMo. Het is eigenlijk een site en daarop kun je een wordgoal ingeven (hoeveel woorden je wil schrijven in die maand) en dan schrijven maar (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.