• Hoi lieve Q'ers!

    Momenteel ben ik bezig met het eerste verhaal van de serie Licht en Duisternis. Op Quizlet heeft het de werktitel Arabella, maar de officiële titel is De Vlucht van de Magiër.
    Nu ben ik zelf het vervolgverhaal al aan het plannen. Ik doe dit vooral omdat ik zo beter weet waar ik exact met deel één moet eindigen, aangezien bepaalde gebeurtenissen in deel één cruciaal zijn voor de verhaallijn van deel twee.
    Nu is mijn vraag of mijn voorlopige verhaallijn niet een beetje 'too much' is:
    (Als je Arabella leest, kan je dit beter niet lezen)

    Al eeuwenlang worden er mensen aan de goden geofferd. Wanneer Mirabel (Mira) aan de beurt is, wacht ze vol spanning en verlangen haar plek in het hiernamaals af. Samen met drie andere meisjes wordt ze geofferd tijdens de Duistere Dag.
    Mira overleeft de offering echter waardoor er geruchten rondgaan dat de goden haar geweigerd hebben en dus dat er iets mis moet zijn met haar. Mira voelt zich verraden door haar eigen dorp en woedend gaat ze opzoek naar de enige persoon waarvan ze ooit heeft gehoord dat ze de doden weer tot leven kan wekken, de magiër Arabella. Mira is er van overtuigd dat als Arabella iemand uit de wereld van de doden naar de levenden kon brengen, het omgekeerde ook mogelijk moet zijn.
    Onderweg komt Mira Aryan tegen. De twee ontdekken al snel dat in de wildernis van Agrea het voordeliger is om iemand aan je zijde te hebben en besluiten om samen te reizen. Aryan blijkt echter zelf redenen hebben om Arabella op te zoeken en deze zijn iets minder vredelievend dan die van Mira.
    Wanneer nog een derde kompaan zich bij het groepje voegt, de zwangere Leila, wordt het voor het trio al snel duidelijk dat elkaars bedoelingen wel erg ver uiteen liggen.
    En dan heb je Arabella zelf nog, die ook niet zomaar akkoord gaat met ieders wensen en verlangens.

    Waar ik vooral over twijfel is Aryan zijn verhaallijn. Het is niet zo dat ik hem dan volledig uit het verhaallijn zou laten, maar nu krijgt hij wel een zeer belangrijke rol. Leila is in het algemeen een iets minder belangrijk personage dan Aryan en Mirabel, maar ze is wel cruciaal voor enkele punten in het verhaal aangezien ik van haar ook een heks wil maken die naar Arabella voor advies en lessen gaat.
    Arabella komt vooral in het tweede deel van het boek aan bod.

    Dus nu heb ik eigenlijk vier kernpersonages waarrond het verhaal wordt opgebouwd en dan heb je ook nog allemaal nevenpersonages. Zelf ben ik gewoon om rond twee kernpersonages te schrijven dus ik heb gewoon wat schrik dat ik het iets te ingewikkeld voor mezelf ga maken. Zeker omdat Arabella in boek één het hoofdpersonage is dus ik ken haar het beste waardoor ze sowieso een zeer vooraanstaande rol gaat krijgen.
    Ik schrijf niet graag vanuit verschillende POV dus ik weet ook nog niet hoe ik dat dan weer net moet doen. Ik dacht om gewoon bij Mira als POV te blijven, maar haar gewoon heel veel interactie met de wereld en personages te geven. Zo blijven de exacte bedoelingen van de anderen wat mysterieus wat misschien een beetje meer spanning in het verhaal kan geven.(ik schrijf trouwens in de derde persoon).

    Dus wat zouden jullie doen? Het zo behouden of toch enkele personages een minder belangrijke rol geven? Of gewoon met veel POVs werken?


    The soul needs autumn.

    Het verhaal klinkt alleszins leuk, volgens mij.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik: Ik wil helpen!
    Ik: Omg, nee, geen spoilers!
    *Verlaat mega snel dit topic voordat de verleiding te groot wordt*


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    *Negeert waarschuwing*
    Ik zou het zo houden en heel snel beginnen met schrijven. (: (oh en alsjeblieft 1 pov houden. Ik haak vaak af als er meerdere zijn.)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik houd persoonlijk niet van veel POV's omdat de mysterie rondom de andere drie personages dan inderdaad wegvalt. Wat ik opmaak uit het stuk wat je hebt geschreven, is dat mysterie een groot ding is in je verhaal en het zou jammer zijn dat de kwaliteit van je verhaal minder wordt omdat je ervoor kiest om het vanuit vier verschillende oogpunten te schrijven. Je moet natuurlijk doen wat je zelf wil, maar ik zou het bij één POV houden, of helemaal geen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Vane schreef:
    *Negeert waarschuwing*
    Ik zou het zo houden en heel snel beginnen met schrijven. (: (oh en alsjeblieft 1 pov houden. Ik haak vaak af als er meerdere zijn.)


    Necro schreef:
    Ik houd persoonlijk niet van veel POV's omdat de mysterie rondom de andere drie personages dan inderdaad wegvalt. Wat ik opmaak uit het stuk wat je hebt geschreven, is dat mysterie een groot ding is in je verhaal en het zou jammer zijn dat de kwaliteit van je verhaal minder wordt omdat je ervoor kiest om het vanuit vier verschillende oogpunten te schrijven. Je moet natuurlijk doen wat je zelf wil, maar ik zou het bij één POV houden, of helemaal geen.


    Dank je! Dan houd ik het inderdaad bij één POV. Meerdere POV's bieden wel opties om de andere kernpersonages nog meer uit te werken, maar zoals je zelf al zei gaat dan wel een deel van het mysterie (en onverwachte plottwisten) wel verloren. (:


    The soul needs autumn.