• HoI!

    Voor school moet ik een presentatie houden, als een soort betoog en ik vroeg me af hoe jullie over mijn standpunt denken:
    Mijn standpunt is:
    Kun je fokkers aansprakelijk stellen voor dierenartskosten bij erfelijke gebreken?

    He Lu'tje!

    Ik ben het er sws over eens dat als Fokkers weten dat een dier erfelijke gebreken heeft, er niet mee moet gaan fokken. Dat is allereerst niet eerlijk tegenover de kopers en niet tegenover het dier. Sws is het voor de fokker ook niet handig om dat te doen, aangezien het hem juist meer geld gaat kosten. Wie weet heeft een hond wel 10 operaties nodig, is de fokker wel bereid om dat te betalen alleen maar voor een nestje pups?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hangt ervan af. Als het dier een operatie nodig heeft terwijl het nog in het bezit is van de fokker, dan betaalt hij uiteraard ook de kosten.
    Als het dier verkocht is, is hij niet langer aansprakelijk voor zulke kosten. Echter, heeft hij het dier verkocht onder het mom dat het gezond is (terwijl hij wist dat het niet zo was) kan hij wel aansprakelijk worden gesteld voor de kosten of wordt de koop teruggedraaid. Het is niet wettelijk verboden te fokken met dieren met een erfelijk gebrek, het is alleen wel enorm af te raden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb hier niet echt een mening over maar een standpunt mag nooit een vraag zijn. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted