• Ja, zo voelt het de laatste tijd heel erg.

    Sinds op school het rooster van het tweede half jaar is ingegaan, elke dag behalve vrijdag tot 16.30, kan ik me gewoon niet meer concentreren.
    Ik ben veel te snel afgeleid, houd me totaal niet bezig met de dingen waar ik me mee bezig moet houden en ik loop met alle schoolvakken achter, en omdat ik steeds denk: "Uuuuuuuuuuuuuuh ik moet nog zooooooooooooo veel," haal ik die achterstand niet in.

    In de les ben ik altijd met een potlood aan het kloten, aan het tekenen, met de ringband in m'n map potloodjes aan het afschieten, nutteloze dingen. Ik gum m'n rekenmachine, zwaar nutteloos. Ik ben gewoon totaal niet geconcentreerd.

    Als ik dan na 17.00 eens thuis ben, ben ik gewoon zo moe dat er van huiswerk niets meer komt. Ik ga nog maar 1 avond in de week naar voetbaltraining (de andere keer ben ik te laat thuis, de training is om 18.00 en als ik op dinsdag vergadering heb met de leerlingenraad, red ik dat niet), maar zelfs daar kan ik me niet concentreren. Ik ga meestal op m'n telefoon kloten tot het avondeten (meestal rond 18.00, tenzij ik moet trainen oid), en dan doe ik ook verder niets meer, behalve het journaal bingewatchen.

    Nu begint volgende week m'n toetsweek, ik heb morgen een belangrijke toets van wiskunde B (weet niet waarom ik in vredesnaam per se wiskunde B wilde kiezen), en ik ben niet geconcentreerd.

    Ik was vandaag om 13.15 uit, maar net zo moe als normaal gesproken om 16.30.

    Ik heb gewoon de concentratie van een dronken goudvis. Aan motivatie ontbreekt het niet, ik ben heel perfectionistisch en wil echt gewoon goede cijfers halen, maar ik ben gewoon te ongeconcentreerd.

    Herkent iemand dit en heeft iemand tips om toch wel te concentreren? Met de toetsweek in zicht zou dit heel fijn zijn!




    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    erg herkenbaar, ik heb hetzelfde probleem. ^
    Die gedachten zijn enorm afleidend helaas. Misschien helpt om nie tmeteen naar het einde te kijken van iets maar op het proces nu te letten? (lastig I know, maar kan een tip zijn) Anders heb ik ook weinig tips helaas. Vitamine of andere tekorten kunnen ook ene oorzaak zijn?
    Vervelend dat ook je hobby er onder leidt, na een hele schooldag kun je verwachten dat je concentratie wat minder is. Je moet echter nog wel plezier uit dingen kunnen halen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    erg herkenbaar, ik heb hetzelfde probleem. ^
    Die gedachten zijn enorm afleidend helaas. Misschien helpt om nie tmeteen naar het einde te kijken van iets maar op het proces nu te letten? (lastig I know, maar kan een tip zijn) Anders heb ik ook weinig tips helaas. Vitamine of andere tekorten kunnen ook ene oorzaak zijn?
    Vervelend dat ook je hobby er onder leidt, na een hele schooldag kun je verwachten dat je concentratie wat minder is. Je moet echter nog wel plezier uit dingen kunnen halen.


    Ik heb ook gewoon het gevoel dat school te veel vraagt. Een film opnemen, een kort experiment uitvoeren en filmen, twee boekverslagen, een betoog, een verslag van 20 bladzijdes, en dan ook nog gewoon goed leren voor de toetsweek om daar geen slechte resultaten te halen... Sommige dingen zijn pas vorige week opgegeven, maar moeten wel op tijd klaar zijn. Ook gewoon huiswerk wat van de ene op de andere dag opgegeven wordt. Als ik op een dag van 8.30 tot 16.30 zit, dan verwachten ze nog gewoon dat ik voor 3 vakken die ik de dag erna ook heb gelijk het huiswerk af heb. Nope.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ik heb ook gewoon het gevoel dat school te veel vraagt. Een film opnemen, een kort experiment uitvoeren en filmen, twee boekverslagen, een betoog, een verslag van 20 bladzijdes, en dan ook nog gewoon goed leren voor de toetsweek om daar geen slechte resultaten te halen... Sommige dingen zijn pas vorige week opgegeven, maar moeten wel op tijd klaar zijn. Ook gewoon huiswerk wat van de ene op de andere dag opgegeven wordt. Als ik op een dag van 8.30 tot 16.30 zit, dan verwachten ze nog gewoon dat ik voor 3 vakken die ik de dag erna ook heb gelijk het huiswerk af heb. Nope.

    Dat dan allemaal voor volgende weerk? 0.0 Dat klinkt ook als best veel. Zeker als je lange dagen hebt en ze het je kort van te voren opgeven.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    (...)
    Dat dan allemaal voor volgende weerk? 0.0 Dat klinkt ook als best veel. Zeker als je lange dagen hebt en ze het je kort van te voren opgeven.


    Ja, heb gefikst dat de film na het paasweekend mag. Betoog en boekverslagen moeten in de toetsweek ingeleverd worden, verslag zondag, experiment dinsdag, EN M'N TOETSWEEK BEGINT VOLGENDE WEEK AL help


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb dat ook gehad. Wat mij heel erg hielp was alleen aan het huiswerk van morgen te denken, en om grote projecten goed te plannen. Op tijd slapen en klassieke muziek (bijvoorbeeld het album Cello Adagios) aanzetten tijdens het huiswerk werkt voor mij ook goed. Succes verder, ik hoop dat het snel beter gaat!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...