• Niet dat ik de heren wil buiten sluiten, maar aangezien die niet ongesteld worden, weet ik niet of zij mijn vraag kunnen beantwoorden. Goed, nu ik tampons meer ga gebruiken, vroeg ik mij af hoe je enigszins je hand schoon kunt houden. Ik zal de details niet vertellen, maar hij is altijd vies. Thuis is dat niet erg, maar ik maak mij meer zorgen over als ik ergens anders naar de wc ga.

    Dus is mijn vraag is hoe doe jij dat?

    {Ik heb al een paar mogelijke oplossingen: Hand sanitizer, een flesje water of van die vochtige doekjes mee nemen en gebruiken. Maar ik vroeg mij af of er nog meer oplossingen zijn}


    Physics is awesome

    niet
    Nee, sorry, ik gebruik ze amper, dus ik kan je helaas noiet helpen. Maar dit is wel handig om te weten ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mijn handen zijn eigenlijk nooit vuil als ik een tampon heb ingedaan?
    Ik was natuurlijk voor de zekerheid altijd mijn handen daarna, maar eigenlijk zijn ze zo goed als proper.
    Misschien heeft het te maken met de wijze dat je hem in doet? En of dat je veel bloed? En ook of dat je, voor je je tampon indeed, een maandverband aan had of een andere tampon.


    The soul needs autumn.

    saorsa schreef:
    Mijn handen zijn eigenlijk nooit vuil als ik een tampon heb ingedaan?
    Ik was natuurlijk voor de zekerheid altijd mijn handen daarna, maar eigenlijk zijn ze zo goed als proper.
    Misschien heeft het te maken met de wijze dat je hem in doet? En of dat je veel bloed? En ook of dat je, voor je je tampon indeed, een maandverband aan had of een andere tampon.


    Ik bloed wel veel en ik heb altijd nog een maandverband in, zodat als er wat lekt het alsnog word opgevangen. Maar misschien heb ik een te kleine tampon gebruikt in verhouding hoe erg het bloeden is. Want ik had de tweede keer dus een andere tampon in en toen ik hem had verwisseld, merkte ik wel dat hij niet geschikt was voor nu.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ik bloed wel veel en ik heb altijd nog een maandverband in, zodat als er wat lekt het alsnog word opgevangen. Maar misschien heb ik een te kleine tampon gebruikt in verhouding hoe erg het bloeden is. Want ik had de tweede keer dus een andere tampon in en toen ik hem had verwisseld, merkte ik wel dat hij niet geschikt was voor nu.


    Dat kan natuurlijk ook! Je moet zeker de juiste tampon gebruik en vooral niet te lang laten zitten als je veel bloed! Dan wordt het touwtje helemaal rood en worden je handen natuurlijk meteen vuil. (:


    The soul needs autumn.

    saorsa schreef:
    (...)

    Dat kan natuurlijk ook! Je moet zeker de juiste tampon gebruik en vooral niet te lang laten zitten als je veel bloed! Dan wordt het touwtje helemaal rood en worden je handen natuurlijk meteen vuil. (:


    Daar heb je gelijk in. Dat touwtje heeft vanmorgen al voor paniek gezorgd, maar waarschijnlijk is hij dus de boosdoener.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in. Dat touwtje heeft vanmorgen al voor paniek gezorgd, maar waarschijnlijk is hij dus de boosdoener.


    Vroeger bloedde ik ook veel erger dan nu. Wat ik dan deed, besef ik net, was het touwtje met wc-papier vasthouden. Zo kwam het niet in direct contact met mijn handen. ^^


    The soul needs autumn.

    saorsa schreef:
    (...)

    Vroeger bloedde ik ook veel erger dan nu. Wat ik dan deed, besef ik net, was het touwtje met wc-papier vasthouden. Zo kwam het niet in direct contact met mijn handen. ^^


    Dat heb ik geprobeerd en dan kan ik het touwtje niet vinden of te pakken krijgen. Vervolgens heb ik het touwtje gevonden en dan denk ik er weer niet aan om een papiertje te pakken. Ik zal het uit proberen.


    Physics is awesome

    saorsa schreef:
    (...)

    Vroeger bloedde ik ook veel erger dan nu. Wat ik dan deed, besef ik net, was het touwtje met wc-papier vasthouden. Zo kwam het niet in direct contact met mijn handen. ^^


    Dit, het touwtje met wc-papier vasthouden. En goed afvegen voordat je een nieuwe in doet, probeer een nieuwe met 1 vinger in te doen want dan wordt er maar 1 vinger vies (en niet je hele hand) en als je op een openbaar toilet bent, kun je die het beste schoonvegen met een wc-papiertje ofzo, voordat je je handen wast.

    Ik weet niet of je de pil slikt, maar mocht je dat nog niet doen en wel echt hevig bloeden, menstruatiepijn hebben, dan is dat wel een aanrader! Wordt een stuk minder! (toen ik 13 was, moest ik super plus tampons in combinatie met maandverband gebruiken en dan nog lekte ik binnen een uur door omdat die tampon eigenlijk om het kwartier verwisseld moest worden. Nu ik de pil slik heb ik daar geen last meer van en volstaat een normal of een light days)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Dit, het touwtje met wc-papier vasthouden. En goed afvegen voordat je een nieuwe in doet, probeer een nieuwe met 1 vinger in te doen want dan wordt er maar 1 vinger vies (en niet je hele hand) en als je op een openbaar toilet bent, kun je die het beste schoonvegen met een wc-papiertje ofzo, voordat je je handen wast.

    Ik weet niet of je de pil slikt, maar mocht je dat nog niet doen en wel echt hevig bloeden, menstruatiepijn hebben, dan is dat wel een aanrader! Wordt een stuk minder! (toen ik 13 was, moest ik super plus tampons in combinatie met maandverband gebruiken en dan nog lekte ik binnen een uur door omdat die tampon eigenlijk om het kwartier verwisseld moest worden. Nu ik de pil slik heb ik daar geen last meer van en volstaat een normal of een light days)


    Ik zal het uitproberen.

    Echt hevig bloeden heb ik wel, maar menstruatiepijn niet echt. Alleen voordat ik ongesteld word, heb ik vaak buikpijn (niet heel erg pijnlijk *klopt af*) en tijdens doet mijn onderrug soms pijn, maar niet alle dagen en dat is nog wel vol te houden, zeg maar. Bedankt voor je tip! Ik zal er over na denken.


    Physics is awesome

    Ik heb nooit vieze handen daarna... maar ehm
    -Handen wassen
    -Tampon vaker verwisselen zodat ie niet constant vol zit
    -Grotere tampons kopen


    I live for the applause, you will die for it.

    Virtuoso schreef:
    Ik heb nooit vieze handen daarna... maar ehm
    -Handen wassen
    -Tampon vaker verwisselen zodat ie niet constant vol zit
    -Grotere tampons kopen


    Handen wassen doe ik sowieso, voordat mijn vader de schrik van zijn leven krijgt. Het liefst ook voor, gewoon voor de zekerheid.
    Met de mini's mag dan om het uur naar de wc om ze dan te verschonen, als het niet eerder is.
    Ik heb grotere tampons en die gebruik ik ook, alleen het voelt niet zo fijn als ik die eruit haal.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Handen wassen doe ik sowieso, voordat mijn vader de schrik van zijn leven krijgt. Het liefst ook voor, gewoon voor de zekerheid.
    Met de mini's mag dan om het uur naar de wc om ze dan te verschonen, als het niet eerder is.
    Ik heb grotere tampons en die gebruik ik ook, alleen het voelt niet zo fijn als ik die eruit haal.
    En met de mini's zijn ze na een uur als je ze gaat verschonen al helemaal vol?


    I live for the applause, you will die for it.

    Virtuoso schreef:
    (...)En met de mini's zijn ze na een uur als je ze gaat verschonen al helemaal vol?


    Ja, tenminste ik denk niet dat zo'n tampon nog breder/groter kan worden, maar ik ben geen expert.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ja, tenminste ik denk niet dat zo'n tampon nog breder/groter kan worden, maar ik ben geen expert.
    Ik denk dat het toch slimmer is om dan grotere te pakken. Sowieso ken ik volgens mij niemand die mini's gebruikt, haha.
    Maar ik denk dat een klein beetje oncomfortabel voelen als je de iets wat grotere eruit haalt beter is dan elk uur naar de wc en dat je handen daarna vies zijn elke keer.
    Of je moet een tussen maat kopen van tampons.
    Of van die gekke tampons met vleugeltjes, weet ik veel wat er de laatste tijd allemaal is.


    I live for the applause, you will die for it.

    Je kunt trouwens ook om je handen schoon te houden en het inbrengen te vergemakkelijken zo'n tampon met inbrenghuls gebruiken? Zijn iets prijziger dan gewone tampons, maar je handen blijven er wel schoon van (zeker als je hem bij het uithalen gewoon met een wc-papiertje bij het touwtje vastpakt)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly