Nee. Ik ben niet feministisch. Ja, het is oneerlijk dat mannen meer betaald krijgen en ja, het is niet fijn dat vrouwen worden gezien als seksobjecten in het oog van de media. Maar vrouwen worden niet verwacht er mooi uit te zien door de maatschappij of om hun gezicht vol te smeren met make-up. Dat is werkelijk de grootste onzin die ik heb gehoord en ik ben het er niet mee eens. Wanneer er gevochten moet worden voor gelijkheid, moet niet één partij erboven uit springen. Internationale vrouwendag maakt de kloof tussen mannen en vrouwen alleen maar groter. #blacklivesmatter, zwarte historie maand, etc, etc, maken de kloof tussen "zwart en blank" alleen maar groter. Ongelijkheid moet niet bestreden worden met ongelijkheid. Zo werkt het niet. Dat doet mij altijd denken aan die feministische bakesale. Koekjes voor gelijkheid: mannen 1 euro en vrouwen 75 cent. Op internet is deze erg bekend en iedereen lacht er hard om, maar dat precies wat er nu gebeurt met internationale vrouwendag en met alle andere maatschappelijke dingen. Dit is misschien een mooie gedachte, maar de verkeerde aanpak.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt