• Ooit heeft een van mijn mentors tegen mij gezegd dat ik perfectionistisch ben, ik heb haar toen aangestaard alsof ze niet helemaal goed bij haar hoofd was. Ik, perfectionistisch? Ja, ik doe mijn best qua verslagen -meestal- en ik controleer zo goed mogelijk de tekst. Maar ik ga niet uren lang de tekst na zoeken op fouten, waar meerdere redenen voor zijn. Dus heb ik altijd het idee gehad dat ze mij verkeerd had ingeschat. Totdat het op creativiteit aan komt, bijvoorbeeld schrijven. Het liefst wil ik alles zo goed mogelijk op papier krijgen en als ik dan heb geschreven, lijkt het niet goed genoeg. Alsof ik nooit de juiste woorden op papier kan zetten en dan denk ik, ik ben toch best ver gekomen qua verbetering. Tenminste, als je vergelijkt met hoe ik vroeger schreef.

    Ik vraag mij dus af waar deze drang naar perfectionisme vandaan komt en/of iemand anders dit ook heeft.


    Physics is awesome

    Ik ben ook heel perfectionistisch, maar ik check mijn dingen ook niet eindeloos. Meestal zit het 'm gewoon in het feit dat ik nooit tevreden ben met iets. Ik kan dingen ook eindeloos uitstellen, juist omdat ik geloof, of bang ben, dat het eindresultaat toch niet goed genoeg gaat worden.


    Caution first, always.

    Dat gevoel heb ik dus ook, vooral bij het eerste hoofdstuk van een verhaal. Ik wil dan toch een goede eerste indruk maken voor het verhaal.


    Physics is awesome