• Oke. Ik moet wat van me afschrijven en ik denk dat heel veel mensen dit gevoel ook wel kennen, dus dat is al een grote troost.
    Op school krijgen we heel vaak groepswerken mee (of werken met twee). Ik zit dus altijd in de groep met een vriendin van me, die zelden een steek uitsteekt voor dat soort werken. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat ik het nogal raar vind om naar mensen te gaan die ik niet heel goed ken voor dat soort groepswerken.
    Nu dus, we moeten morgen (of overmorgen, maar bepaalde groepen al morgen) een debat voeren en dat moet uiteraard voorbereid worden. Nu heeft die vriendin alweer eens geen steek uitgestoken - ik heb wéér alles gedaan (met één iemand anders, maar ik heb nog steeds 90% van het werk zelf gedaan) en dan komt ze aanzetten met "wat kan ik doen, alles staat er al en als ik iets wil toevoegen is er iemand die dat op hetzelfde moment ook doet". Dat laatste is dus dikke bullshit en dat eerste ook, want het is een debat met argumenten en daar ben je nooit klaar mee.
    Dus ik zeg haar dat, niet op de kalmste manier, zegt ze dat ik niet moet beginnen flippen. DOE DAN WAT VERDOMME!

    Oké, dat moest er even uit, sorry. Virtuele cake voor iedereen en een dikke knuffel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik begrijp je gevoel, ik heb nu echt precies hetzelfde, pff.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik begrijp je helemaal! .... pff


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    hallo

    *virtuele knuffel terug* ik begrijp je helemaal dat kan zo vervelend zijn....


    My fake plants died because I did not pretend to water them

    I know the pain. Echt gruwelijk dat groepswerk met lui die helemaal niks doen.


    The truth is out there.

    Ik heb dit zelf gelukkig niet zo vaak voor, maar ik snap dat het heel erg frustrerend kan zijn :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik weet hoe irritant dat kan zijn, groepswerk.
    Ik doe HBO dus dan leer je er wel mee dealen.
    Je mag best wel flippen, dan laat je er tenminste zien wat je er van vind.
    Wel een tip: zeg het zo snel mogelijk, dat ze wat moet gaan doen en maak een goede taakverdeling met heldere deadlines, want als je zoiets op het laatste moment kan het voor zo iemand 'onverwacht' komen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Revolte tegen groepswerken.
    Ik moet voor twee hoofdvakken continu groepswerken doen dit academiejaar, en die groepjes liggen vast. Het ene groepje valt gelukkig mee, maar het andere zou ik liefst van al met gegronde passie van een klif duwen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    IK HERKEN DIT ZO ERG

    Bij elk vak op school: "Je moet samenwerken, later moet je dat ook dus moet je het nu leren"

    En elke keer zitten twee 'vriendinnen' mij aan te staren. En elke keer denk ik "na-ah, nee, echt niet". En elke keer kom ik toch weer bij hen in het groepje. En 90% van de tijd kies ik dan voor de optie om alsnog alleen te werken, want dan doe ik net zoveel als dat ik met hen samen zou werken.

    De andere mensen in de klas hebben altijd al meteen groepjes enzo. Ik ga niet heel veel met mensen om, dus ik land altijd bij die twee.

    M'n mentor zegt dat ik niet kan samenwerken, maar dat ik het moet proberen. Ik kan prima samenwerken, maar ik wil niet met mensen die niks doen samenwerken. Maar als het kan, neem ik het initiatief om met anderen samen te werken. En dan worden die twee weer boos.

    Maar ja, als je in een periode 6 verslagen in moet leveren, 4 presentaties moet houden en dan nog een film moet maken en een debat moet houden, en alles moet samen, dan is het soms ook wel een verademing om iets alleen te kunnen doen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn leerkrachten en klasgenoten weten dat ik oblivious voor samenwerken dus laten ze me alleen werken, maar ik vrees dat dat bij jou niet zo goed zal gaan.


    Heaven is a place that we all have

    Dit is een beetje creepy. Vorige week moest ik ook een debat voorbereiden met een vriendin, maar we kregen het niet af. Het vak was niet verplicht dus ik stelde voor om de les te skippen. Ze durfde eerst niet, maar ze besefte dat we het gewoon niet zouden halen. Ik dacht dat ze boos op mij was en net toen ik de eerste paar zinnen las van je post, dacht ik: 'is zij het misschien?'


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Rembrandt schreef:
    Dit is een beetje creepy. Vorige week moest ik ook een debat voorbereiden met een vriendin, maar we kregen het niet af. Het vak was niet verplicht dus ik stelde voor om de les te skippen. Ze durfde eerst niet, maar ze besefte dat we het gewoon niet zouden halen. Ik dacht dat ze boos op mij was en net toen ik de eerste paar zinnen las van je post, dacht ik: 'is zij het misschien?'


    Hahaha, jij bent het niet, nee. ^^ In elk geval, ik geloof niet dat die vriendin van me in Limburg woont en ze heet ook anders. ^^
    Maar heel erg bedankt, iedereen! We hebben ondertussen dat debat gevoerd, dus daar ben ik ook vanaf, maar heel erg bedankt! En ik snap jullie pijn dus ook. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb dit dus ook meerdere keren gehad. Een van mijn vriendinnen doet nooit wat en ondertussen weet iedereen dat, net als een paar andere kinderen, die doen ook nooit wat. En ik krijg het best vaak voor elkaar bij haar in het groepje te komen, heel irritant


    obsessive rage