Ja, dat bleek vandaag maar weer. Ik ben zo obvious HP fangirl, dat ik zelfs als ik niet over Harry Potter praat ik nog over Harry Potter praat. En nu denk je waarschijnlijk "huh, hoe dan?". Ik zal het even uitleggen.
Vooraf moet ik even vertellen dat ik vandaag zoals eigenlijk heel vaak het geval is een Hogwarts shirt aanhad (en heb, I'm not naked right now :') ). Daarnaast is mijn nek ook gesierd met een Timeturner, zoals ook heel vaak het geval is.
Nou wil het dat we het vandaag in het college hadden over de Publieke Sfeer, een concept dat vooral bekend is door de grote vriend van alle TFT studenten: Habermas! Met simpelere woorden: We hadden het over "ruimtes" waar iedereen gelijkwaardig deel kan nemen aan een debat met politieke lading, zonder beïnvloed te zijn door externe dwang. We hadden een filmpje gekeken over de Senaat, you know, uit het oude Rome. We waren aan het bespreken of we dit wel of niet vonden voldoen aan verschillende opvattingen van de Publieke Sfeer en kwamen tot het punt dat eigenlijk héél veel mensen in het Romeinse Rijk geen enkele invloed hadden op dit debat. Echter ging ik mij toen hardop afvragen of ze niet toch op de een of andere manier gekoppeld waren aan het debat en kwam ik uit op Patronussen. Dit zijn namelijk rijke Romeinen die een soort beschermheer zijn voor minder rijke mensen in het Romeinse rijk, hun clientes (dit waren ook bijvoorbeeld vrijgelaten slaven). Ze steunden elkaar dan politiek gezien en in oorlogstijd en zo. Ik was dus heel serieus bezig en zo en toen dachten ze dat ik gek was geworden en het over Harry Potter had :W
Kijk uit met in welke mate je fangirlt. Het is van invloed op je studie en daarmee je toekomst. Grapje. Dus, wie heeft er vandaag nog meer iets grappigs, raars of leuks op school (of ergens anders) meegemaakt?
Happy Birthday my Potter!