Salam schreef:
(...)
Nou go ahead, ik wil ze wel horen. Niet omdat ik het eens ben met de verlaging, want ik heb er niet echt een vaste mening over. :')
Zo even uit de mouw hoor, ik heb simpelweg niet zoveel zin om het helemaal uit te werken
- Beinvloedbaar
- Te klein aandachtsgebied wat relevant is voor hen
- Wat weten jongeren over het belastingstelsel, defensie, veiligheid, justitie, werkgelegenheid en hypotheken etc.etc.etc.
- Jongeren krijgen te weinig mee van wat er gebeurd
- Ze hebben geen/weinig plichten, alles wordt nog voor ze gedaan en geleverd bij wijze van spreken. Terwijl de 18+ers wel degelijk allerlei plichten hebben,
wie betaalt bepaalt.
Simpel gezegd he, je hebt bijv. 10% van de bevolking dat dan ook mag gaan stemmen. En die hebben via de partij die ze kiezen, invloed op echt belangrijke zaken waar ze zelf nog 15 jaar niets mee van doen hebben.
Even een stom voorbeeld: Krijg je zulke paardenmeisjes die op de Partij van de Dieren gaan stemmen omdat het over dieren gaat. Opzich nobel, maar zo'n partij kan eenmaal gekozen over alles een zegje doen. Dan leef je straks in een half communistisch land omdat onze paardenmeisjes van dieren houden.
Sarah = ongewoon sexy