• De leeftijd van mijn personages kiezen vind ik altijd moeilijk omdat verschillende leeftijden verschillende mogelijkheden bieden. Iemand die jonger dan mij is, is echter, vreemdgenoeg, nooit een optie.
    Ik vraag me nu af hoe dat hier met jullie, Quizletters, zit. Vandaar dat ik er een poll over heb gemaakt. (:

    Dus, zorg jij er altijd voor dat de leeftijd van het hoofdpersonage aansluit bij de jouwe, of net helemaal niet?


    The soul needs autumn.

    Mijn personages zijn heel vaak enkele jaren ouder dan ikzelf, afhankelijk van in welk verhaal ik ze prop. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Verschilt met het verhaal. Maar vaak zijn ze tussen de 23 en 40. En sommige personages zijn nog kind. En gezien ik 22 21 ben, ik dat best wel veel leeftijdsverschil.

    Mijn personages probeer ik qua leeftijd te laten verschillen, al is het vooral boven de 2O.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Probie schreef:
    Mijn personages zijn heel vaak enkele jaren ouder dan ikzelf, afhankelijk van in welk verhaal ik ze prop. (:

    ^Dit. Eerder (toen ik 12/13 was) was dit overigens sterker het geval dan nu. Nu zijn ze vaak twee à drie jaar ouder.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Skadi schreef:
    Verschilt met het verhaal. Maar vaak zijn ze tussen de 23 en 40. En sommige personages zijn nog kind. En gezien ik 22 21 ben, ik dat best wel veel leeftijdsverschil.


    Oh wow, dat zijn inderdaad wel grote verschillen! :'D


    The soul needs autumn.

    Hoofdpersonen hebben vaak dezelfde- of een iets oudere leeftijd. Het zit er vaak wel in de buurt. Vooral omdat ik me beter kan plaatsen in hun gedachten en dergelijke. Maar ik heb ook genoeg personages die juist heel oud zijn of heel jong.

    Vroeger (twee jaar terug dus) had ik vaak personages van 16 en dat leek toen enorm oud, maar nu ik zelf ouder ben, merk ik ook dat mijn personages stilaan ouder worden. Meestal zijn ze nu een paar jaar ouder (maar ook weer niet te oud, anders zijn ze te ver weg van mijn 'denkwereld', als je snapt wat ik bedoel XD). Ik probeer wel heel erg jonge personages (dus echt onder de 10) te vermijden, zelfs als nevenpersonage of type, omdat ik gewoon zo weinig jonge mensen in m'n omgeving heb dat ik totaal niet weet wat ze denken en hoe ze zich gedragen.
    Maar ja, ik schrijf vooral YA (en dat wil ik ook blijven doen, zelfs al word ik ouder), dus er zal wel een moment komen waarop mijn personages jonger zullen zijn dan ikzelf.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mijn personages zijn vrijwel altijd eind twintig, of dertigers. Wat ouder dan ik zelf ben, dus. (:


    The truth is out there.

    Ik maak mijn personages net een jaartje ouder. Ik denk omdat ik dat gewoon een mooiere leeftijd vind voor mijn verhaal. Maar dat hangt ook gewoon van het verhaal zelf af.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik ga vaak voor personages die rond de 25 zijn. (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    In het verhaal waar ik nu mee bezig ben (niet op Q, gewoon privé), zijn de personages ongeveer rond mijn leeftijd, of mischien net wat ouder. Het minimum is ongeveer 14 en het maximum ongeveer 17, en ikzelf ben 15. Ook zijn er enkele volwassenen in het verhaal.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    De laatste story waar ik serieus aan schreef ging over een vent van vijftig. Dus nee, ze delen mijn leeftijd niet. Of toch niet de leeftijd die ik hier aangeef.(wbw)


    Queer zijn is gewoon alles

    Lastig, ouder vind ik moeilijk, maar als het jonger ik kun je niet zoveel kanten op(aangezien ik nog maar 11 ben)


    i wanna die with you once or twice.

    KyloRen schreef:
    Hoofdpersonen hebben vaak dezelfde- of een iets oudere leeftijd. Het zit er vaak wel in de buurt. Vooral omdat ik me beter kan plaatsen in hun gedachten en dergelijke. Maar ik heb ook genoeg personages die juist heel oud zijn of heel jong.

    Same here.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Ik altijd mijn leeftijd, en soms een uitzondering die iets jonger is dan mij. Maar hoofdpersonages die ouder zijn dan mij neem ik eigenlijk nooit omdat ik me daar het minst kan inleven. Jongere leedtijden gaat dan wel bij me, omdat ik die tijd al meegemaakt heb, maar meestal hou ik het bij mijn eigen leeftijd.


    I wanna be a wizard!