• Hallo beste Quizlettertjes!




    Zoals sommigen onder jullie misschien al wel weten komen binnenkort de Dagen Zonder Vlees er weer aan. Dit initiatief van Belgische bodem is ondertussen al aan zijn vijfde editie toe en is niet van plan te stoppen! Het idee is simpel: vasten, maar dan in plaats van niet te eten, veertig dagen geen vlees. Het is niet alleen gezond, maar ook nog eens heel erg goed voor het milieu! Heb jij ook zin om mee te doen? Schrijf je dan nu hier in. De actie loopt van 10 februari tot 26 maart, dus ik ben er goed op tijd bij. Dit jaar doen er ook weer een hele boel bekende personen mee. Zoals onder meer Bart De Wever.

    Ik doe zelf bijna ieder jaar mee en eet het hele jaar door sowieso al heel weinig vlees, dus leek het me leuk eens te zoeken naar enkele mensen die ook graag zouden willen meedoen. Het leuke is namelijk ook dat je je als groep kan inschrijven. Wij kunnen bijvoorbeeld meedoen als Quizlet. (: We kunnen ook een andere naam nemen en je kan eventueel onder een pseudoniem meedoen als je liever niet je eigen naam opgeeft, natuurlijk! Je kan je ook inschrijven via facebook. Ook vegetariërs zijn welkom natuurlijk! Daar is een optie voor om ze aan te vinken, maar ik weet eigenlijk niet wat dat juist doet.
    Edit: Ik heb een Quizlet groep aangemaakt en daar kan je je in inschrijven! (:

    Dan nog eventjes over de plaatjes die hier links staan: dit zijn extra uitdagingen die je kan stellen voor jezelf. Je kan proberen vooral groenten te eten die in seizoen zijn (omdat deze ook minder uitstoot hebben om te groeien), je kan proberen zo weinig mogelijk te verspillen of er op proberen te letten dat je niet te veel verpakkingen hebt!


    Geïnteresseerden
    Neophema - Felicia - 20 - Geen vegetariër
    Takao - Tes - 18 - Vegetariër
    Blurryface - Aimée - 20 - Vegetariër
    Debbaut - Jarne - 16 - Geen vegetariër
    Communality - Andrea - 22 - Vegetariër
    PILLOWTALK - Noa - 15 - Vegetariër

    Ik hoop dat jullie ook geïnteresseerd zijn en dat ik een paar extra deelnemers heb gevonden! ;p

    Groetjes,
    Felicia!




    [ bericht aangepast op 11 feb 2016 - 19:17 ]


    What would Emma do?

    Ik vind dit een leuk initiatief, maar ik denk dat ik hieraan meedoe als ik iets stabieler naar de winkel ga en mijn vaste lasten beter in de hand heb ^^
    Vind het wel een mooi initiatief ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Op 10 februari ben ik net 2 jaar vegetariër :'D Dus ik heb mezelf even toegevoegd (:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Neregeb schreef:
    Op 10 februari ben ik net 2 jaar vegetariër :'D Dus ik heb mezelf even toegevoegd (:


    Ah, gefeliciteerd! :d


    What would Emma do?

    Neophema schreef:
    (...)

    Ah, gefeliciteerd! :d


    Haha thanks :3


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Ik vind het leuk dat er zo veel mensen enthousiast zijn! ;D

    Ik ben benieuwd naar wat er voor de vegetariërs is. Zou het vooral rond die drie extra challenges gaan?

    [ bericht aangepast op 24 jan 2016 - 22:51 ]


    What would Emma do?

    Peralta schreef:
    Ik vind dit een leuk initiatief, maar ik denk dat ik hieraan meedoe als ik iets stabieler naar de winkel ga en mijn vaste lasten beter in de hand heb ^^
    Vind het wel een mooi initiatief ^^


    Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, maar wel mooi dat hier aandacht aan wordt besteed.


    26 - 02 - '16

    Naz schreef:
    (...)

    Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, maar wel mooi dat hier aandacht aan wordt besteed.


    Dat begrijp ik zeker! Ik heb het geluk dat ik in die periode op kot zit, ik moet mijn ouders alleen in het weekend overtuigen. ^^


    What would Emma do?

    Neophema schreef:
    (...)

    Dat begrijp ik zeker! Ik heb het geluk dat ik in die periode op kot zit, ik moet mijn ouders alleen in het weekend overtuigen. ^^


    Dat is bij mij dus ook lastig. Mijn ouders gaan dat nooit accepteren. Het is belachelijk, dat weet ik, maar ik heb net de goede vrede weer een beetje terug en ik vind het jammer om die hierdoor eventueel te verstoren. Het gaat net weer een beetje goed, zeg maar.


    26 - 02 - '16

    Neophema schreef:
    Ik vind het leuk dat er zo veel mensen enthousiast zijn! ;D

    Ik ben benieuwd naar wat er voor de vegetariërs is. Zou het vooral rond die drie extra challenges gaan?


    Haha, toevallig heb ik vandaag eco-toiletpapier gekocht, maar nee. Verder doe ik niet mee, en ook niet aan die andere challenges. Ik ben vrij blij met de manier waarop ik leef niet de manier waarop ik studeer lol dus ik zie er ook geen reden voor om deze te veranderen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Naz schreef:
    (...)

    Dat is bij mij dus ook lastig. Mijn ouders gaan dat nooit accepteren. Het is belachelijk, dat weet ik, maar ik heb net de goede vrede weer een beetje terug en ik vind het jammer om die hierdoor eventueel te verstoren. Het gaat net weer een beetje goed, zeg maar.


    Dat begrijp ik zeker! Wat nu niet kan, kan later altijd nog. Er komen nog veel dagen zonder vlees, dus maak je helemaal geen zorgen. ^^ Mijn ouders weten bijvoorbeeld al van mij dat ik geregeld geen vlees eet en wij koken vaak met overschot, zodat we er meerdere dagen van kunnen eten, dus als er een stuk vlees blijft liggen, kan dat geen kwaad. (:


    What would Emma do?

    Omg ik vind vlees te lekker hiervoor. Wel handig als je lijnt XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tamir schreef:
    Ahh, goed dat je meedoet. ^^ Ik ben vegetarisch, dus ik doe sowieso al mee. :') Je link doet het alleen niet.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Leuk initiatief, maar ik doe hier niet aan me, ik kan niet zonder vlees xp


    16 - 09 - '17

    Je hoeft trouwens geen volledige 40 dagen te doen, maar je kan ook proberen van bijvoorbeeld een of twee dagen in de week vegetarisch te eten. ^^ Je kan al meedoen vanaf dat je een van die veertig dagen aankruist als vegetarisch. (:


    What would Emma do?

    Vlees heb je nodig, dus onzin, nee ;P


    It's high noon.