Ik volg al ruim 2,5 jaar een HBO-opleiding en heb al die tijd al een vast groepje meiden waar ik mee om ga. Toch merk ik de laatste tijd dat het met twee van de drie niet meer zo lekker loopt. Het liefst zou ik dus gewoon stoppen met hun om te gaan. We hebben namelijk al geprobeerd om erover te praten, maar dat heeft niets geholpen. De reden dat ik zo tegen ze opbotst is omdat de een haast depressief lijkt en overal negatief op reageert en de andere meid heb ik nooit echt gemogen (kreeg ik gratis bij de andere 2), omdat ze altijd super onaardig en bitchy tegen mij doet. Zelfs wanneer ik gewoon iets normaals zeg.
Het probleem is dat de 3e meid (super chill en aardig) zich het liefst nergens in wil mengen qua argumenten enzo. Dus stel ik zou de vriendschap verbreken, dan sta ik er alleen voor..
Maar aan de andere kant vraag ik mij af, hoe er is het om een soort 'lone wolf' te zijn op het HBO? Vroeger op de middelbare was ik dat ook al en dat ging, ondanks de huilbuien 's avonds in bed, op zich wel redelijk. Het probleem is met mij dat ik met iedereen vrienden kan zijn, maar dat ik dat niet meer kan zijn zodra ik niet aardig behandeld word, en zodra mij eisen worden opgelegd (je MOET 1x per week met me afspreken, dat soort dingen..)..
Ik weet dus niet zo goed wat te doen. Doorgaan met een vriendschap waarin ik de helft niet mag? Of alleen de laatste 1,5 jaar van mijn opleiding doorbrengen?
Ohja en note: ik zal er niet geheel alleen voor staan omdat mijn vriend toevallig dezelfde opleiding doet en in dezelfde klas zit. Maar kan moeilijk soort van aan hem vastgeplakt zitten t/m eind jaar 4.. En in jaar 4 ga ik trouwens een minor doen, dus dan zie ik die meiden sowieso niet of nog maar weinig.. Maar wat moet ik doen in de tussenliggende tijd? I don't know, please help me out
The Fairytale Happened