• Wie dit weekend door de politie aan de kant wordt gezet om te blazen en nuchter is, wordt daar flink voor beloond. Op verschillende plaatsen zullen behalve speciale Bob-sleutels ook cupcakes en Win for Life-krasloten worden uitgedeeld.

    Bob wordt maar één keer 20 en dat wordt ‘gevierd’ met een ‘Bob-weekeind’. Nog tot maandagochtend wordt er door de autowegpolitie en in 125 politiezones extra gecontroleerd op alcohol achter het stuur.

    Wie hardleers is en gepakt wordt, moet zijn rijbewijs inleveren en mag een fikse boete verwachten. Maar wie nuchter is, zal daar extra voor beloond worden tijdens de actie “Een weekend zonder alcohol achter het stuur” die nog tot maandagochtend loopt.

    Sleutelhanger

    Een Bob-sleutelhanger limited edition is er sowieso voor iedereen. Tenminste toch voor wie niet gedronken heeft. Maar op verschillende plaatsen zullen Bob-teams voorbeeldige chauffeurs ook met andere cadeautjes overladen. Onder meer Win for Life-krasbiljetten. En cupcakes.

    Carré

    “We hebben in totaal 1.000 krasloten. Daarvan zitten er 800 in de pakjes die op verschillende plaatsen worden uitgedeeld. In die doosjes zitten ook reductiebonnen van min vijftig procent voor Bobbejaanland. De rest van de krasloten wordt onder andere verdeeld in dancing Carré, waar vandaag en morgen de Bob-blaasmachine staat. Feestgangers kunnen daar testen of ze te veel gedronken hebben voor ze de dancing verlaten of niet. Wie nuchter is, wordt daarvoor beloond”, zegt Karine Genoe van het BIVV.

    Volgens Kiki Vervloesem van de Nationale Loterij is het idee achter de Win for Life-krasloten bij deze Bob-actie “dat rijden zonder te drinken een leven waard is”.

    Cupcakes

    “Op verschillende plaatsen, vooral in steden, zal ook een kraam opgesteld staan waar cupcakes worden uitgedeeld om de twintigste verjaardag van Bob te vieren. Het wordt dus een feestweekeind voor wie niet gedronken heeft.”

    Bron: Het Nieuwsblad


    Wedden dat ik weer niet één van die chauffeurs zal zijn? =(
    Ik ben al een aantal keer aangehouden voor BOB-controles en nog maar 1 keer kreeg ik zo'n sleutelhanger. Echt boe. Stiekem heeft mijn sleutelhanger zich 3 jaar geleden van zijn BOB-naam ontnomen en is hij naar de naam OB gegaan. Dus ik wil sindsdien al een nieuwe. :')

    Ik rijd altijd nuchter met de auto. Ik heb voor mezelf een nultolerantie. Je mag 1 à 2 pintjes drinken achter het stuur, maar ik ben dus voor nultolerantie, tenminste: toch voor mezelf. Ik voel me bijna enig in mijn soort in mijn omgeving. Alleen mijn vriend en mijn ouders doen aan nultolerantie (maar mijn ouders hebben de geweldige regeling dat mijn mama moet rijden als mijn papa gedronken heeft aangezien zij geen alcohol lust, haha.) Als andere mensen het niet kunnen laten om te drinken en rijden, dan is dat aan hen, maar als ik met hen mee moet rijden, vraag ik toch vriendelijk de sleutels van de auto.

    Hebben jullie al een BOB-sleutelhanger? Drink and drive of don't drink and drive?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Jeej, waar staan ze? :d Ik ben toch altijd nuchter!

    Edit: Kiki heeft dezelfde achternaam als ik!

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 11:25 ]


    What would Emma do?

    Goh ja. De kans dat ik gecontroleerd word is nihil. Ik rij niet genoeg. Zo'n bobsleutel is leuk, maar ik wil er niet per sé één. Mijn zus dan weer wel.
    Als ik bob ben, drink ik er meestal wel ééntje. Op het begin van de avond.
    Aangezien ik altijd zelf BOB ben, mijn vrienden hebben allemaal nog geen rijbewijs, heb ik nog nooit meegereden met iemand die dronken rijdt. Met uitzondering van mijn ouders. Die hebben er soms wel eentje te veel op tijdens een etentje. Nu we zelf kunnen rijden, spreken mijn zus en ik wel af om BOB te zijn tijdens zulke uitstappen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Wat een leuke actie. :Y)

    Ik heb geen rijbewijs, dus als ik dronken achter het stuur zou gaan zitten, heb ik een nog wat groter probleem dan dat. Hoewel dronken achter het stuur voor mij onwaarschijnlijk is, want ik drink ook niet, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wat een leuke actie. :Y)

    Ik heb geen rijbewijs, dus als ik dronken achter het stuur zou gaan zitten, heb ik een nog wat groter probleem dan dat. Hoewel dronken achter het stuur voor mij onwaarschijnlijk is, want ik drink ook niet, haha. :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Square schreef:
    Wat een leuke actie. :Y)

    Ik heb geen rijbewijs, dus als ik dronken achter het stuur zou gaan zitten, heb ik een nog wat groter probleem dan dat. Hoewel dronken achter het stuur voor mij onwaarschijnlijk is, want ik drink ook niet, haha. :'D


    This haha


    26 - 02 - '16

    Waar staan ze? Lol zo'n sleutelhanger wil ik wel (en cupcakes ook lekker :3 )

    Ik ben altijd nuchter. ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Square schreef:
    Wat een leuke actie. :Y)

    Ik heb geen rijbewijs, dus als ik dronken achter het stuur zou gaan zitten, heb ik een nog wat groter probleem dan dat. Hoewel dronken achter het stuur voor mij onwaarschijnlijk is, want ik drink ook niet, haha. :'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Square schreef:
    Wat een leuke actie. :Y)

    Ik heb geen rijbewijs, dus als ik dronken achter het stuur zou gaan zitten, heb ik een nog wat groter probleem dan dat. Hoewel dronken achter het stuur voor mij onwaarschijnlijk is, want ik drink ook niet, haha. :'D


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!