Op het gebied van studie en werk was 2015 nou niet echt een jubeljaar voor mij. Mijn scriptiebegeleider was een echte ass en het lukte me niet om een bijbaan te vinden, want ja, mijn leeftijd zit nu niet echt mee. De wetenschap dat ik in mijn vakgebied geen baan zou krijgen, maakte de boel er natuurlijk ook niet beter op. Nog voordat ik mijn masterdiploma haalde, besloot ik een korte opleiding voor redacteur te gaan doen.
Maar ja, zou dat mij wel wat gaan opleveren? Na meer dan vijf jaar gestudeerd te hebben had ik niet heel veel vertrouwen meer in een leuke baan, maar ik moest toch wat. Afgelopen oktober kwam ik via via in contact met iemand die bezig was een uitgeverij op te zetten. Ze zochten nog een redacteur en ik besloot maar gewoon te solliciteren. Wie niet waagt, wie niet wint. Wonder boven wonder was ze erg enthousiast en heeft ze me de afgelopen maanden gecoacht totdat ik zelf aan de slag kon. Hier en daar liet ik ook mijn mening horen over andere dingen, zoals de promotie en de website – en dat viel in goede aarde.
Afgelopen week vertelden ze dat ze ontzettend blij waren met alles wat ik deed en dat ze me graag meer vastigheid wilden geven. Ze vroegen me of ik misschien mede-eigenaar zou willen worden van de uitgeverij, dus ik kon mijn geluk niet op. Natuurlijk heb ik toegestemd! Naast het redactiewerk word ik nu bij alle aspecten betrokken en ik vind het echt ontzettend gaaf. Ik ben nu mede-eigenaar van Ambilicous en ik kan niet uitdrukken hoe trots ik daarop ben. ^^ Ik had niet verwacht dat 2016 zo zou beginnen en dat wilde ik toch even delen. C:
Every villain is a hero in his own mind.