• In het begin van de week zat ik s’ avonds aan tafel wanneer mijn papa de kast opentrekt waar onder andere onze verse scharreleieren staan. Mijn papa keek in de kast en zei subtiel: "Zeg Erica, wij hebben nog heel veel eieren over van de kip met zwakke schaal. Die kunnen we niet aan andere mensen geven want die breken te snel.". Codewoorden voor: "Erica, wanneer ga je nog eens bakken?"

    Gisteren had ik tijd. Dus wat ben ik gaan doen? Gaan winkelen natuurlijk want de bloem was op. Maar daarna ging ik natuurlijk lekkere dingen bakken. :Y)

    Op mijn verlanglijstje stonden al lang havermoutkoekjes die zacht zijn vanbinnen. Nederlandstalige recepten waren geen optie met al die gekke dingen in het deeg. Ik vond daarentegen een veel leuker Amerikaans recept. Het enige nadeel is dat ze met cups werken en niet met kilo’s en grammen. Eerste obstakel. Zou een grote mok even groot zijn als een cup? Laten we dat even aannemen en gewoon beginnen. Dus ik heb al mijn afmetingen gedaan met een mok. De ¼ was toen wel moeilijk, maar ik ben er geraakt en dit zijn enkele van het eindresultaat. Ook meteen de laatste 4 (ondertussen 3) aangezien mijn broertje die extra lekker vind omdat er geen boter in zit.



    Aangezien de koekjes maar 1 ei hadden verbruikt en ik nog wel goesting had om iets met havermout te maken, kwam ik op een recept uit voor havermout(-kaneel)cupcakes, wederom Amerikaans. Dus daar ben ik ook aan begonnen. Jammer was dat ik opnieuw moest beginnen omdat 1 van onze verse eieren blijkbaar toch niet meer zo vers was, blegh. Dus helemaal opnieuw begonnen en daarna in 3 keren moeten afbakken omdat ik maar kleine papieren vormpjes had. En zie hier het heerlijke resultaat:




    Ja, het was weer een vruchtbare namiddag/avond. :Y)
    Maar ik bak/kook graag, dus het was plezant. En dit zijn dus officieel mijn eerste baksels van 2016. Yummie!

    Ik heb nog enkele andere leuke baksels van 2015 als jullie willen watertanden. ^^


    Paddenstoelen-cupcakes


    Cinnamon buns (kaneelrolletjes)


    Red velvet cupcakes met 'cream cheese frosting'


    Hebben jullie al veel lekkers gemaakt in 2016?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Jeetje, wat ziet dat er lekker uit *O*


    I don't understand that reference. - Castiel

    Lekker :9~


    26 - 02 - '16

    Ohh ze zien er echt heerlijk uit, ik krijg er een knorrende maag van. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dat 'bloemstukje' met die paddenstoeltjes is leuk. *-* Doet me denken aan die stukjes die we op de basisschool maakten na een excursie in het bos. Ja, sorry, totaal random.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 12:11 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oeeeh. Doe mij daar ook maar wat van. Ziet er goed uit! :Y)


    The truth is out there.

    Amphibian schreef:
    Ohh ze zien er echt heerlijk uit, ik krijg er een knorrende maag van. :'D

    Kom maar af. Ik heb precies honderden cakejes. =P

    Porch schreef:
    Dat 'bloemstukje' met die paddenstoeltjes is leuk. *-* Doet me denken aan die stukjes die we op de basisschool maakten na een excursie in het bos. Ja, sorry, totaal random.

    Dat zijn de kunsten van mijn mama. Ieder half jaar heeft ze er wel iets anders staan. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat zijn de kunsten van mijn mama. Ieder half jaar heeft ze er wel iets anders staan. =P

    Echt heel leuk! Maar ik houd gewoon heel erg van herfstige dingen. Hehe.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Porch schreef:
    (...)
    Echt heel leuk! Maar ik houd gewoon heel erg van herfstige dingen. Hehe.

    Ja, dit vind ik ook een van de leukere decoraties. =D
    Maar ik vind paddenstoelen met rood en witte stippen sowieso heel leuk. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hmm, looks delicious! :9~


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat ziet er weer heel goed uit, Erica. :9~

    Het enige wat ik dit jaar al heb gebakken is mijn standaard recept voor koekjes, want dat is erg simpel en ik ben ze nog steeds niet zat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat ziet er lekker en goed uit!! Zo te zien kan je het goed. (:

    Mijn moeder en ik hebben voor het eerst in 2016 pannenkoeken gemaakt! :Y) (als dat telt haha)
    Maar dit jaar ga ik ook veel bakken! :Y)


    One Who Travels A Higher Path.

    Dodeka schreef:
    Dat ziet er lekker en goed uit!! Zo te zien kan je het goed. (:

    Mijn moeder en ik hebben voor het eerst in 2016 pannenkoeken gemaakt! :Y) (als dat telt haha)
    Maar dit jaar ga ik ook veel bakken! :Y)

    Dat telt zeker. :Y)
    Ik wil eens pannenkoeken bakken zonder bloem. Dan gebruik je een vervangproduct zoals banaan. Ik wil zulke dingen ook wel uitproberen. ^^

    Dan hoop ik dat ik nog veel bakseltopics van je mag zien dit jaar!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat telt zeker. :Y)
    Ik wil eens pannenkoeken bakken zonder bloem. Dan gebruik je een vervangproduct zoals banaan. Ik wil zulke dingen ook wel uitproberen. ^^

    Dan hoop ik dat ik nog veel bakseltopics van je mag zien dit jaar!


    Yesh! ^^
    Oeoeoh dat heb ik dus geprobeerd! Zeker doen! Ik heb twee eieren gebruikt en een banaan. Heel makkelijk en het smaakt ook harstikke lekker en toch wat zoeter dan de pannenkoek zelf. (Ik had een foto gemaakt. Als je hem wilt zien dan post ik hem wel even!)

    Is helemaal goed! Komt voor de bakker, hehe :Y)


    One Who Travels A Higher Path.

    Oef, lekker *_*


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dodeka schreef:
    (...)

    Yesh! ^^
    Oeoeoh dat heb ik dus geprobeerd! Zeker doen! Ik heb twee eieren gebruikt en een banaan. Heel makkelijk en het smaakt ook harstikke lekker en toch wat zoeter dan de pannenkoek zelf. (Ik had een foto gemaakt. Als je hem wilt zien dan post ik hem wel even!)

    Is helemaal goed! Komt voor de bakker, hehe :Y)

    Dat wil ik wel zien!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury