• Yesh, mijn beugel mag er volgende maand eindelijk uit! :D
    Doet dat pijn? En moet je na afloop ook gipshappen?
    Ik moet dan altijd kokhalzen. Bluh. Echt een rotgevoel.
    Maar dan moet ik ook nog een spalkje achter mijn tanden.
    Iemand anders hiero die dat ook heeft? :3

Ik weet nog dat het gek voelde, toen hij eruit was. Met etensresten valt het wel mee hoor. Ik heb er (bijna) nooit last van. (:

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Scandal schreef:
    Ik moest ook nog wel eens gipshappen. Maar ik heb nooit een draadje gekregen. Wel een nachtbeugel, maar ik vergat die steeds. :')
    Het voornaamste dat ik gek vond, was dat mijn lippen opeens anders aanvoelden. Anders zat die beugel altijd in de weg. Nu voelden mijn tanden de hele binnenkant van mijn lippen enzo. Dat was een gek gevoel.

Het voelde ook heel erg raar toen mijn beugel er in kwam. Ik ging toen de hele tijd met mijn tong over de slotjes heen, en toen had ik een grote blaar op mijn tong -_-

Ik hoop echt niet dat ik hoef te gipshappen. Als ik ergens van moet kokhalzen of stikken is het daar wel van. Blugh.

EDIT:
    Whaa, het is morgen al zover!
    Morgen moet hij eruit & dinsdag komt het spalkje erin.
    Maar moet je na een spalkje wel of niet gipshappen?

Veel succes. :p
    Wat bedoel je met "gishappen"?

Ik wil een tuin vol egels

Dan word er een gipsmodel gemaakt van je beugel.
    Er komt dan een hele grote soort van lepel in je mond waardoor je kokhalsneigingen krijgt. (;

Zijn er nog meer tips om het zo goed mogelijk te laten verlopen?

Leuk! Ik ben er ook binnen enkele maanden vanaf, ik kijk er zo naar uit!

I wanna be a wizard!

Trikova schreef:
    Ugh, wou dat die van mij er uit mocht! Maar wat fijn! Gefeliciteerd (A)

If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

C:

Nog wat tips? Please?

Je tanden zullen extreem glad aanvoelen.

Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

Moet je ook gipshappen?

Bij mij zijn ze er al ongeveer een jaar af, in het begin had ik wel een beetje last van die draad, maar na een paar dagen voel je het al niet meer. Ik moest toen niet gipshappen, maar ik moest daarna nog eens terug om wel te gipshappen voor mijn nachtbeugel. Ik kan er zelf ook echt niet tegen, maar je moet gewoon door je neus ademen, niet proberen te slikken en aan andere dingen denken. Dat helpt bij mij wel.

<3

Coatlicue schreef:
    Moet je ook gipshappen?

Je moet wel gipshappen ja, 90% kans van, maar het is minder erg dan de eerste keer. Ik adviseer je om op je ademhaling te focussen via je neus, dat hielp bij mij wel -ondanks dat dit jaren geleden is voor mij-. Ik denk wel dat het steeds beter gaat qua techniek, want daartussen zag ik al verschil tussen mijn zus en ik en we verschilden 3 jaar qua beugels :] Succes en geniet van de beugelloosheid haha!

I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

Malfiore schreef:
    Nooit een beugel gehad, maar wat tof!

Deep inside, I've never felt alive

EDIT:
    Hij is er uit! ^^
    Het voelt wel anders. Zo leeg.
    En mijn tanden zijn zo glad!
    Morgen word het spalkje geplaatst en krijg ik
    binnenkort ook een nachtbeugel. Bedankt voor
    alle tips allemaal! (':

Ik krijg nog een beugel of blokjes.
    Morgen moet ik naar de ortho!
    Weet er trouwens iemand wat
    De ortho doet de eerste keer dat
    Je daar komt? Ik neem aan foto's trekken
    En wat nog meer??

Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful