• Zo komt het paleis eruit te zien waar de nieuwe attractie in komt. © Efteling


    De Efteling pakt in het jubileumjaar 2017 uit met een nieuwe attractie: Symbolica. "Het wordt de grootste en duurste attractie ooit in het park", zegt Efteling-topman Fons Jurgens. Met de bouw van de attractie is 35 miljoen euro gemoeid.

    Symbolica wordt een overdekte attractie voor de hele familie, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Droomvlucht en Fata Morgana.

    De nieuwe attractie maakt deel uit van het 65-jarig jubileum van de Efteling en komt midden in het park te staan. "Met deze bijzondere attractie kunnen we vernieuwing en vergroting van het attractieaanbod blijven garanderen", zegt Jurgens. De Efteling heeft de ambitie om vijf miljoen bezoekers te trekken.

    'Iedere rit anders'
    De attractie komt in een paleis waar de Efteling-mascotte Pardoes gastheer is. Bezoekers kunnen kiezen uit drie verschillende routes die langs verschillende kamers gaan.

    "Deze 'darkride' zorgt ervoor dat we als Efteling onderscheidend blijven binnen de top van de Europese attractieparkenbranche", zegt Jurgens. De attractie wordt volledig binnen de bekende sprookjesachtige Efteling-stijl gemaakt. "Iedere rit zorgt keer op keer voor verwondering en prikkelt de fantasie op steeds een andere manier," belooft Jurgens.

    Bron


    Nou, als iemand mij wijsmaakt dat het slecht gaat met de Efteling, lach ik hem/haar vierkant uit x'D Maar ik ben wel bang dat dit dus ook één van de redenen is geweest om de prijskaartjes nog eens op te hogen. Vind het wel supervet voor de Efteling dat ze nog een nieuwe attractie gaan maken, vooral omdat ze net een nieuwe attractie hebben. ^^
    Zijn jullie benieuwd naar de nieuwe ride: Symbolica: Paleis der Fantasie?

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 12:06 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    JamesPotter schreef:
    Oeehhh, meeting in de Efteling? ^^


    Als er zo iets als groepskorting bestaat ga ik graag mee, misschien kan ik dan wel iemand meenemen of zo ^^
    Alhoewel, zijn er wel achtbanen die over de kop gaan en zo? Anders is het ook zo saai, hahah. Ik stel me bij Efteling altijd zo een park voor, waar alleen maar fantasy dingen zijn etc. die niet over de kop gaan ;'D

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 14:45 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    Eshkeri schreef:
    35 miljoen? D:

    Wel awesome tho. De laatste keer dat ik naar de Efteling ben geweest, was in groep 3.

    Ik ben ook echt lang niet meer naar de Efteling geweest. Ergens best jammer, want 't is t enigste pretpark dat ik enigszins leuk vond.

    En ja, de 35 miljoen.. damn. Die kunnen inderdaad niet zeggen dat ze 't slecht hebben!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bostick schreef:
    (...)

    Als er zo iets als groepskorting bestaat ga ik graag mee, misschien kan ik dan wel iemand meenemen of zo ^^
    Alhoewel, zijn er wel achtbanen die over de kop gaan en zo? Anders is het ook zo saai, hahah. Ik stel me bij Efteling altijd zo een park voor, waar alleen maar fantasy dingen zijn etc. die niet over de kop gaan ;'D


    Jap. Ik denk dat de Python het beste voorbeeld is. Maar er is een heel Ruigrijk met de ruigere attracties.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Jap. Ik denk dat de Python het beste voorbeeld is. Maar er is een heel Ruigrijk met de ruigere attracties.

    PYTHON. Omygod serieus, ik heb daar altijd al een keer in willen gaan zodra ik bij de Efteling was, maar er was ALTIJD wel iets. Of hij was defect, of het weer was zo bagger slecht dat hij gesloten was, of het was zo belachelijk druk dat je letterlijk een uur in de rij mocht staan.
    Er komt een dag...

    Bostick schreef:
    (...)

    Als er zo iets als groepskorting bestaat ga ik graag mee, misschien kan ik dan wel iemand meenemen of zo ^^
    Alhoewel, zijn er wel achtbanen die over de kop gaan en zo? Anders is het ook zo saai, hahah. Ik stel me bij Efteling altijd zo een park voor, waar alleen maar fantasy dingen zijn etc. die niet over de kop gaan ;'D


    Die nieuwe, Baron *insert random jaargetal*, is anders niet bepaald saai, believe me. Ik heb een halfuur erna nog staan bibberen, maar ik ben dan wel een extreem watje als het op zulke dingen aankomt :').


    soul made of stardust and chaos.

    Als er een meeting komt in de Efteling kom ik sowieso. Ik woon er een kwartier vandaan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het, de baron was geslaagd voor mij, maar het is wel al best snel weer een attracie erbij.. al is de reden legit
    - overigens vind ik zelf de python echt saai (opes), maar de vogelrock best cool!

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 16:09 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Dit is nog eens thuiskomen van school!*O*

    Ik ben erg benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in, zeker als Sander De Bruijn hoofdontwerper is.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dat is wel leuk, de Baron vond ik ook een goede aanwinst voor mensen die van achtbanen houden. De Efteling is toch wel een van mijn favoriete pretparken, aangezien er daar meer dingen zijn waar ik wel in durf in plaats van niet in durf.

    Dus ik ben zeker benieuwd naar de nieuwe attractie, hopelijk is het er een waar ik ook in durf.


    Physics is awesome

    Whut, waar halen ze het geld vandaan!? Waarom nemen ze zulke risico's? Ik bedoel, straks is het een flop, daaaaaaaaag 35 miljoen. En de onderhoudskosten dan? Als de prijskaartjes nog duurder worden gaat het aantal klanten gegarandeerd naar benden. (N)


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Whut, waar halen ze het geld vandaan!? Waarom nemen ze zulke risico's? Ik bedoel, straks is het een flop, daaaaaaaaag 35 miljoen. En de onderhoudskosten dan? Als de prijskaartjes nog duurder worden gaat het aantal klanten gegarandeerd naar benden. (N)

    Ik denk dat een onderneming als Efteling heus wel weet wat ze doen. Ze duiken echt niet zomaar in het diepe. ^^

    Lucens schreef:
    Whut, waar halen ze het geld vandaan!? Waarom nemen ze zulke risico's? Ik bedoel, straks is het een flop, daaaaaaaaag 35 miljoen. En de onderhoudskosten dan? Als de prijskaartjes nog duurder worden gaat het aantal klanten gegarandeerd naar benden. (N)


    Voor het niveau waar de Efteling op speelt zijn ze spotgoedkoop. Europapark vraagt +40, Phantasialand ook. En dan zwijg ik over Disney. Zij durven rond de 65 euro te vragen.X)

    Daarbij heeft de Efteling zo'n sterke naam dat ze niet zo snel de dieperik in zullen vallen.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Lucens schreef:
    Whut, waar halen ze het geld vandaan!? Waarom nemen ze zulke risico's? Ik bedoel, straks is het een flop, daaaaaaaaag 35 miljoen. En de onderhoudskosten dan? Als de prijskaartjes nog duurder worden gaat het aantal klanten gegarandeerd naar benden. (N)


    Efteling doet het erg goed en hoewel de prijskaartjes de afgelopen jaren al flink gestegen zijn, is het ook alleen maar drukker geworden. Daarnaast moet je blijven investeren om interessant te blijven (helaas voor de Efteling kost zoiets nieuws meteen miljoenen, maar goed).

    34 euro x 4,4 miljoen in 2014 was al belachelijk veel en het afgelopen jaar is het het druktste geweest tot zover. Ik denk dat ze de kosten van de Baron binnen nu en een half jaar hebben terug verdiend, mocht dat nog niet gebeurd zijn..


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Nee. De Efteling
    Het was een leuk pretpark ja, maar ik wil er nooit meer heen.
    Als lijkt de attractie me wel leuk..


    You are my piece of paradise.

    Debbaut schreef:
    Dit is nog eens thuiskomen van school!*O*

    Ik ben erg benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in, zeker als Sander De Bruijn hoofdontwerper is.


    Yep dit.
    Het is ook apart dat ze dit eigenlijk al voor 2012 wilden openen onder de naam Hartenhof, maar nu heet het dus Symbolica. Ik ben er echt zo benieuwd naar en ik hoop dat ze ook een web-serie maken zoals bij Baron 1898 en de documentatie over de bouw van de vliegende Hollander.

    Ik ben benieuwd of ze dan inderdaad ook geheel de maquettes van het Hartenhof overnemen of dat ze dat toch aangepast hebben.

    En we krijgen natuurlijk het nieuwe sprookje in het sprookjesbos dit voorjaar ^^ Waar twee miljoen in gestoken is[/].

    Even twee foto's van de maquette van voormalig Hartenhof;

    [ bericht aangepast op 11 jan 2016 - 19:55 ]


    Credendo Vides