Hello everybody,
Vanavond begint er weer een nieuw seizoen van Kroongetuigen. Ik kijk eigenlijk amper televisie en als ik het al kijk, is het om een film of serie. Maar Kroongetuigen vind ik zeker de moeite om de televisie voor op te zetten (als ik het niet vergeet, oeps!).
Wat is Kroongetuigen?
In de eerste aflevering van dit seizoen wordt de zaak Pandy belicht. De moorden van Pandy zijn waarschijnlijk een van de meest besproken moorden in de Belgische geschiedenis, op Dutroux na. Pandy heeft samen met zijn dochter 6 familieleden vermoord. Ze hebben deze mensen versneden en opgelost in ontstoppingsmiddel in het bad.
De zaak Pandy was voor de politie indertijd zeer moeilijk om te bewijzen mede omdat Pandy tot nu toe nog nooit heeft bekend. Maar door goed politiewerk heeft de dochter wél alles bekend. Pandy zit nu levenslang in de gevangenis, terwijl de dochter sinds 2010 al terug vrij rond loopt.
Ik ben in ieder geval al geboeid en ik ga vanavond zeker kijken. Kroongetuigen komt vanavond om 22.05 op VTM, maar VTM post eigen programma’s ook gratis op hun website waardoor je het ook later kan bekijken (dacht ik).
Gaat er nog iemand kijken?
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury