• Na een hectische tijd op zowel school(mijn opleiding) en mijn stage komt er nu eindelijk rust. Mijn proeve heb ik ingeleverd en mijn eindgesprek heb ik gehad. Dus hopelijk krijg ik binnenkort het bericht dat ik ben geslaagd en dat ik mijn diploma mag ophalen.

    Want voor mij was het een hectische tijd, ik heb meerdere malen op het punt gestaan om op Q een topic te openen en mijn hart te luchten. Wat ik uiteindelijk dan weer niet deed. Voor de tweede keer kreeg ik te horen dat ik mijn proeve voor niveau 3 niet zou mogen doen, omdat ik nog niet vol deed aan alle eisen. Dat was een harde klap voor mij en ik heb er het moeilijk mee gehad. Ik heb echt wel gehuild er om en dat terwijl ik niet snel huil. Waarschijnlijk werd het mij allemaal teveel, al voor de vijfde keer op rij lukte er iets niet qua school wat ik graag wilde dus ik had er even genoeg van. Daarnaast verwijt ik de mensen op stage niets, ze zijn hartstikke lief en je kan mensen met dit soort dingen nu eenmaal niet matsen, dat zou te gek voor woorden zijn. Uiteindelijk kwam het aanbod op dan op niveau 2 af te studeren en die heb ik aangepakt, ik wilde sowieso een diploma nu. Balen is alleen dat ik met een niveau 2 diploma waarschijnlijk al mijn studiefinanciering en ov chipkaart moet terug betalen. Maar eerlijk gezegd ben ik nu wel even klaar met school, teleurstelling op teleurstelling ook dankzij mezelf. Dus ga ik nu even niks doen qua school en wil ik mij even richten op andere dingen. Want als ik ooit weer een opleiding wil doen, dan wil ik er zeker van zijn dat het ook echt een opleiding is waarvan ik denk dat die bij mij past en dat ik ook daadwerkelijk een diploma kan halen. Begrijp mij niet verkeerd, ik dacht bij deze opleiding ook dat ik het diploma kon halen.

    O, ja daarbij kwam nog dat ik op stage even weg was, als in flauwvallen denk ik. Ik weet niet precies wat er gebeurde, maar het ene moment zat ik op de bank en voor mijn gevoel het andere moment schreeuwde iemand mijn naam. Het gebeurde plotseling, ik heb zo vaak op die bank gezeten en nu ineens leek ik wel van de wereld te zijn. Het meeste rotte was nog dat de mensen op stage dachten dat ik zat te slapen en ik weet zeker dat ik niet zat te slapen. Want dan waren daarvoor al een paar keer mijn ogen bijna dicht gevallen, zoals altijd gebeurt als ik slaperig ben en thuis op de bank zit en dat gebeurde niet. Ik voelde mij wakker en het leek net zoals je wel eens op tv ziet, iemand word gehypnotiseerd en na een knip van de vingers vallen zijn/haar ogen ineens dicht. Dus voor mij was dit ook best wel eng en ik ben uiteindelijk naar de dokter gegaan. Die zei dat er nu niks kon worden gedaan, aangezien het maar een keer is gebeurd. Mocht het ooit nog een keer voorkomen dan moet ik terug en krijg ik een verwijskaart voor het ziekenhuis. Zodat een andere dokter kan kijken of er iets mis is met mijn hersenen. Natuurlijk hoop ik dat het niet nog een keer gebeurt, het is niet leuk om zomaar weg te raken en daar niks aan te kunnen doen.

    Dus nu probeer ik een baantje te zoeken, kijk ik of ik niet een schrijfcursus kan doen en ben ik serieus aan het nadenken of ik actief zal gaan sporten. Het baantje zoeken en krijgen is het belangrijkst, aangezien een schrijfcursus ook wel wat kost en een abonnement bij een sportschool is ook niet gratis.

    Maar het voelt goed om die rust te voelen, geen stress van dingen die ik nog moet inleveren of andere dingen qua school waar ik mij druk over hoef te maken. Eigenlijk voel ik die rust al sinds oud en nieuw, misschien ook omdat ik mijn proeve daarvoor al had ingeleverd en stage zo goed als afgerond is, ik ga nog een keer heen om afscheid te nemen.

    Waarschijnlijk heb ik dit gewoon nu nodig en misschien had ik dit eerder moeten doen, een pauze houden van school. Om te ontdekken wat ik echt wil doen qua baan en wat ook echt bij mij past. Want al heel lang klamp ik mij vast aan het beeld dat mij geschetst is van basisschool, middelbare school, vervolgopleiding, dan een baan zoeken en eenmaal een baan gevonden, gaan werken. Dat is echter niet voor mij weg gelegd en dat had ik kunnen weten vanaf het moment dat ik van havo 4 naar het mbo moest. Misschien wilde ik gewoon net zoals anderen een mooi uitgestippeld plan volgen en wilde ik niet wat ik de afgelopen vier jaar heb mee gemaakt.

    Aan de andere kant, what doesn't kill you makes you stronger zoals Kelly Clarkson zo mooi zingt.

    Bedankt als je het bovenstaande allemaal hebt gelezen, ik moest het nu echt even kwijt.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2016 - 16:23 ]


    Physics is awesome

    Ergens voel ik je pijn. Ik heb ook heel veel moeite gehad met de afgelopen schooljaren. Het verliep allemaal niet zoals ik wou, ik zit momenteel op een opleiding die ik absoluut niet wil doen - het valt mij vies tegen, maar ik heb uiteindelijk besloten om het af te maken. Dus hopelijk hoor ik eind deze maand of ik geslaagd ben voor mijn MBO niveau 4 examen. En dan kan ik iets doen op het HBO - maar wat? Geen idee. Stiekem leek mij het ook geweldig om hierna een tussenjaar te nemen. Even geen stress meer, want daar ga ik echt telkens aan onderdoor. Zo erg dat zelfs mijn afweersysteem het begeeft. Maar mijn ouders zouden het niet accepteren, absoluut niet.

    Met dat wegvallen - kan goed zijn dat je dus echt gewoon bent flauwgevallen. Ik heb het drie keer mogen meemaken in de afgelopen jaren (geweldige ervaring, kuch). Zoals jij het beschrijft kan ik me er in ieder geval wel in vinden dat het gewoon flauwvallen was. Kan komen door stress, tekort aan water en last hebben van hitte of iets dergelijks.

    KyloRen schreef:
    Ergens voel ik je pijn. Ik heb ook heel veel moeite gehad met de afgelopen schooljaren. Het verliep allemaal niet zoals ik wou, ik zit momenteel op een opleiding die ik absoluut niet wil doen - het valt mij vies tegen, maar ik heb uiteindelijk besloten om het af te maken. Dus hopelijk hoor ik eind deze maand of ik geslaagd ben voor mijn MBO niveau 4 examen. En dan kan ik iets doen op het HBO - maar wat? Geen idee. Stiekem leek mij het ook geweldig om hierna een tussenjaar te nemen. Even geen stress meer, want daar ga ik echt telkens aan onderdoor. Zo erg dat zelfs mijn afweersysteem het begeeft. Maar mijn ouders zouden het niet accepteren, absoluut niet.

    Met dat wegvallen - kan goed zijn dat je dus echt gewoon bent flauwgevallen. Ik heb het drie keer mogen meemaken in de afgelopen jaren (geweldige ervaring, kuch). Zoals jij het beschrijft kan ik me er in ieder geval wel in vinden dat het gewoon flauwvallen was. Kan komen door stress, tekort aan water en last hebben van hitte of iets dergelijks.


    Ik hoop voor je dat je het MBO niveau 4 examen hebt gehaald. En wat rot (om een net woord te gebruiken) dat het bij jou ook zo gaat met school. Kan je na de uitslag van je examen niet even rust nemen tot de zomervakantie? Of moet je in die tijd alweer begonnen zijn aan een nieuwe opleiding? Het is dan misschien geen jaar, maar een paar maanden kunnen je misschien ook rust geven.

    Ik ben nooit flauwgevallen tot dan toe dus ik wist niet precies wat er aan de hand was. Stress zou heel goed kunnen in combinatie met een tekort aan water. Ik ben nou eenmaal die wel stress heeft en ik drink niet veel, zeker niet als ik op stage was. Daarnaast heb ik daarvoor al een keer wat raars gehad dankzij mijn hoofd en dat heb ik ook aan de dokter, volgens de dokter had dat niks met elkaar te maken.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    Ik hoop voor je dat je het MBO niveau 4 examen hebt gehaald. En wat rot (om een net woord te gebruiken) dat het bij jou ook zo gaat met school. Kan je na de uitslag van je examen niet even rust nemen tot de zomervakantie? Of moet je in die tijd alweer begonnen zijn aan een nieuwe opleiding? Het is dan misschien geen jaar, maar een paar maanden kunnen je misschien ook rust geven.

    Ik ben nooit flauwgevallen tot dan toe dus ik wist niet precies wat er aan de hand was. Stress zou heel goed kunnen in combinatie met een tekort aan water. Ik ben nou eenmaal die wel stress heeft en ik drink niet veel, zeker niet als ik op stage was. Daarnaast heb ik daarvoor al een keer wat raars gehad dankzij mijn hoofd en dat heb ik ook aan de dokter, volgens de dokter had dat niks met elkaar te maken.

    Komt vast goed. Nee, ik heb na dit examen nog gewoon een half jaar (á 5 maand) stage. Dus rust zit er niet in. Dan heb ik natuurlijk nog wel ongeveer 6 weken zomervakantie. Maar voor mij gaat dat echt niet voldoende zijn. Ik moet het helaas maar gewoon volhouden.

    Drinken is heel belangrijk in ieder geval. Ik moet mezelf er ook nog bijna elke dag aan herinneren omdat ik van nature gewoon weinig drink.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Komt vast goed. Nee, ik heb na dit examen nog gewoon een half jaar (á 5 maand) stage. Dus rust zit er niet in. Dan heb ik natuurlijk nog wel ongeveer 6 weken zomervakantie. Maar voor mij gaat dat echt niet voldoende zijn. Ik moet het helaas maar gewoon volhouden.

    Drinken is heel belangrijk in ieder geval. Ik moet mezelf er ook nog bijna elke dag aan herinneren omdat ik van nature gewoon weinig drink.


    Dat is enorm balen. Zijn ze wel aardig op stage?

    Ja, dat heb ik vaak genoeg op stage te horen gekregen. Maar dan ben ik weer ergens mee bezig of als ik dan wat te drinken wilde pakken, gebeurde er iets. Tijd denk ik er vaker aan en drink ik wel iets vaker, het kan wel vaker. In ieder geval heb ik nu een nieuwe waterfles dus ook een extra motivatie.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    Dat is enorm balen. Zijn ze wel aardig op stage?

    Ja, dat heb ik vaak genoeg op stage te horen gekregen. Maar dan ben ik weer ergens mee bezig of als ik dan wat te drinken wilde pakken, gebeurde er iets. Tijd denk ik er vaker aan en drink ik wel iets vaker, het kan wel vaker. In ieder geval heb ik nu een nieuwe waterfles dus ook een extra motivatie.

    Ja, dat gelukkig wel. Dus stage zal wel weer druk worden, maar tenminste niet zoveel stress als voorheen. ^^

    Ah ik wilde de waterfles al als tip geven. Kan je beter zien hoeveel je al gedronken hebt en bovendien kan je die mooi overal mee naartoe slepen. Succes ermee in ieder geval! (:

    KyloRen schreef:
    (...)
    Ja, dat gelukkig wel. Dus stage zal wel weer druk worden, maar tenminste niet zoveel stress als voorheen. ^^

    Ah ik wilde de waterfles al als tip geven. Kan je beter zien hoeveel je al gedronken hebt en bovendien kan je die mooi overal mee naartoe slepen. Succes ermee in ieder geval! (:


    Gelukkig, anders was alsnog stressen geweest.

    De andere die ik had (en is vervormd in mijn vaders poging om hem uit te koken) was daar ook geschikt. Maar daar ging 500 ml in en in mijn nieuwe 600 ml dus met een volle fles leeg drinken, drink alweer 100 ml meer.


    Physics is awesome