• Nu ik een fanfictie wil schrijven over The next generation van HP, rijzen er steeds meer vragen. Dus ik wilde graag even weten hoe andere mensen hier over denken.

    1. James Sirius Potter lijkt de ene keer bruin haar te hebben en de andere keer zwart haar te hebben, dus bruin of zwart?
    2. Hoe oud zou de tweeling (Lysander en Lorcan Scamander) van Luna ongeveer zijn?
    3. Heeft Rose Weasley nu rood of bruin haar?
    4. Is Victoire Weasley niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan?
    5. Is Teddy Lupos niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan?
    6. Zal Albus nu in Griffoendor of Zwadderich zitten?
    7. Zal Scorpius Malfoy nou in Zwadderich of Griffoendor zitten?

    Ik zal nu ophouden voor het er teveel worden.

    En ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.


    Physics is awesome

    1. James Sirius Potter heeft donkerbruin haar volgens mij.
    2. Lorcan en Lysander zijn tussen 2008 en 2014 geboren, veel meer is er over hun leeftijd niet bekend geloof ik
    3. Rose heeft als het goed is rood haar zoals Ron, maar de haartextuur van Hermione. Houd je echter het idee van Black Hermione aan uit Cursed Child, dan zouden zij en Hugo ook donkerder moeten zijn, want het rode gen is recessief tegenover het gen van zo goed als alle zwarte/donkere mensen... Maar oké.
    4. Victoire gaat in Albus' eerste jaar nog naar Hogwarts, maar is de vriendin van Teddy, dus ze zal dan wel in één van haar laatste jaren zitten.
    5. Teddy zit in James' eerste jaar in zijn laatste jaar
    6. Dat kunnen we waarschijnlijk pas volgend jaar met alle zekerheid zeggen, J.K. heeft als het goed is één enkele keer iets gezegd over Slytherin
    7. Zie vorig antwoord, alleen is het bij Malfoy dan Gryffindor.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik denk dat je weinig gaat hebben aan Dit. Is vooral ook eigen ideeen. We zullen het toneelstuk af moeten wachten. Maar:

    1. James Sirius Potter lijkt de ene keer bruin haar te hebben en de andere keer zwart haar te hebben, dus bruin of zwart?
    2. Hoe oud zou de tweeling (Lysander en Lorcan?3. Weet I k niet goed. Ik denk meer roodachtig Dan bruin.
    4. Is Victoire Weasley niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan? Weet ik niet.
    5. Is Teddy Lupos niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan? Volgens mij wel?
    6. Zal Albus nu in Griffoendor of Zwadderich zitten? In mijn headcanon in Zwadderich
    7. Zal Scorpius Malfoy nou in Zwadderich of Griffoendor zitten? Same. Al zie ik hem aardiger zijn oo school Dan zijn vader.


    Ik Ben wel erg benieuwd naar je verhaal. Waarshuw me!

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 20:09 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    @Lily_Evans

    1. Ik twijfel want de acteur die James speelt lijkt op de ene foto, donkerbruin haar te hebben en op de andere zwart haar. En wikipedia en de wikia's zijn het ook niet met elkaar eens.
    2. Ik wil ze graag gebruiken in mijn nieuwe verhaal vandaar dus dat ik het mij af vroeg. Dan beslis ik zelf wel en ik vind het zo gaaf dat ze een tweeling zijn.
    3. Film en boek spreken elkaar tegen. In het boek heeft ze bruin haar, maar in de film heeft ze rood haar. Dus weer twijfelgeval. Maar Hugo heeft rood haar dus dan vraag ik mij af hoe dat zit, als Hermoine wel donker is.
    4. Ze is 18 dan, want hij speelt zich af in 2017 en ze is geboren in 1999. Maar dan zal ze in het laatste jaar zitten, waarschijnlijk.
    5. Bedankt!
    6. Daarom twijfel ik dus vanaf dat ik van zijn bestaan wist, heb ik altijd aangenomen dat hij in Griffoendor zou worden in gedeeld. Maar Rowling is de schrijfster en beslist dus uiteindelijk.
    7. Nogmaals Rowling beslist uiteindelijk en heeft gezegd dat hij in Griffoendor zit.


    Physics is awesome

    1. Ik zou gaan voor zwart.
    2. Ik denk niet dat dat bekend is, dus je kan doen wat het best in je verhaal past
    3. In het boek bruin en de film rood. Daar kan je zelf wat van maken (gosh, aan mij heb je ook niks).
    4. Volgens mij zat Victoire in het laatste jaar toen Albus voor het eerst naar Zweinstein ging.
    5. Yup. Hij is volgens mij net een jaar van Zweinstein af (als Albus zijn eerste jaar begint).
    6. Zwadderich, geloof ik.
    7. Ik dacht Griffoendor. Maar je kan hem ook in Zwadderich plaatsen. Ik zou Albus wel sowieso in Zwadderich plaatsen, aangezien dat het de boel een stuk interessanter maakt.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Asher schreef:
    1. Ik zou gaan voor zwart.
    2. Ik denk niet dat dat bekend is, dus je kan doen wat het best in je verhaal past
    3. In het boek bruin en de film rood. Daar kan je zelf wat van maken (gosh, aan mij heb je ook niks).
    4. Volgens mij zat Victoire in het laatste jaar toen Albus voor het eerst naar Zweinstein ging.
    5. Yup. Hij is volgens mij net een jaar van Zweinstein af (als Albus zijn eerste jaar begint).
    6. Zwadderich, geloof ik.
    7. Ik dacht Griffoendor. Maar je kan hem ook in Zwadderich plaatsen. Ik zou Albus wel sowieso in Zwadderich plaatsen, aangezien dat het de boel een stuk interessanter maakt.


    1. Dat wilde ik dus doen, maar ik ging dus twijfelen. Daarnaast kan ik zelf niet zo snel een logische verklaring vinden voor bruin haar bij James, tenzij James sr of Lily een ouder had met bruin haar. Want Arthur en Molly hebben allebei rood haar.
    2. Waarschijnlijk dan in hetzelfde jaar als James of Albus en Scorpius.
    3. Rood is altijd het eerste wat bij mij op komt bij een Wemel, maar ik denk dat Fred jr en Roxanne geen rood haar hebben want Angelique is donker qua huidskleur en bij donkere mensen heb ik nog nooit rood haar gezien. Daar had Lily_Evans het ook over als Hermelien donker zou zijn.
    4. Oké
    5. Maar hoe kan Teddy dan Victoire in de Zweinsteinexpres zoenen? Want voor zover ik weet, mogen er geen mensen in de trein die niet op Zweinstein zitten of geen lesgeven op Zweinstein, aangezien Remus Lupos met de trein naar Zweinstein ging.
    6. Rowling heeft dat dus gezegd.
    7. Maar ik kan mij zo moeilijk Albus als Zwadderaar voorstellen en om een vreemde reden kan ik mij Scorpius wel als Griffoendor voorstellen.


    Physics is awesome

    Ik kan je wel zeggen dat Teddy twee jaar ouders is dan Victoire en 8 jaar ouder dan Albus. Dat had ik tenminste geresearched voor mijn eigen verhaal. Volgens mij zoent hij haar dan ook op het perron en niet in de trein.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Sensate schreef:
    Ik denk dat je weinig gaat hebben aan Dit. Is vooral ook eigen ideeen. We zullen het toneelstuk af moeten wachten. Maar:

    1. James Sirius Potter lijkt de ene keer bruin haar te hebben en de andere keer zwart haar te hebben, dus bruin of zwart?
    2. Hoe oud zou de tweeling (Lysander en Lorcan?3. Weet I k niet goed. Ik denk meer roodachtig Dan bruin.
    4. Is Victoire Weasley niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan? Weet ik niet.
    5. Is Teddy Lupos niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan? Volgens mij wel?
    6. Zal Albus nu in Griffoendor of Zwadderich zitten? In mijn headcanon in Zwadderich
    7. Zal Scorpius Malfoy nou in Zwadderich of Griffoendor zitten? Same. Al zie ik hem aardiger zijn oo school Dan zijn vader.


    Ik Ben wel erg benieuwd naar je verhaal. Waarshuw me!


    Dat ik het toneelstuk alweer bijna vergeten was.

    3. Ginny heeft ook roodachtig haar, in de films wel echt rood, maar in de boeken is het meer roodachtig volgens mij.
    6. Headcanon? Ik weet even niet wat dat betekent. Mijn eerste gedachte was dus ook Zwadderich aangezien Rowling dat heeft gezegd, maar ik val in herhaling.
    7. Scorpius in Zwadderich? Dat sowieso.

    Als hij online komt, dan zal ik je waarschuwen.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 21:28 ]


    Physics is awesome

    Over genen gesproken: dat Hermoine bruin haar heeft, wil nog niet zeggen dat ze drager is van het recessieve gen voor ginger zijn. Met name omdat ze nog steeds uit Groot Brittannië komt, waar het heel bekend is dat daar het gen in het merendeel van natives zit.
    Dat even als bioloog wetende :Y)
    Verder zijn de vragen naar mijn idee beantwoordt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Castianna schreef:
    (...)

    1. Dat wilde ik dus doen, maar ik ging dus twijfelen. Daarnaast kan ik zelf niet zo snel een logische verklaring vinden voor bruin haar bij James, tenzij James sr of Lily een ouder had met bruin haar. Want Arthur en Molly hebben allebei rood haar.
    2. Waarschijnlijk dan in hetzelfde jaar als James of Albus en Scorpius.
    3. Rood is altijd het eerste wat bij mij op komt bij een Wemel, maar ik denk dat Fred jr en Roxanne geen rood haar hebben want Angelique is donker qua huidskleur en bij donkere mensen heb ik nog nooit rood haar gezien. Daar had Lily_Evans het ook over als Hermelien donker zou zijn.
    4. Oké
    5. Maar hoe kan Teddy dan Victoire in de Zweinsteinexpres zoenen? Want voor zover ik weet, mogen er geen mensen in de trein die niet op Zweinstein zitten of geen lesgeven op Zweinstein, aangezien Remus Lupos met de trein naar Zweinstein ging.
    6. Rowling heeft dat dus gezegd.
    7. Maar ik kan mij zo moeilijk Albus als Zwadderaar voorstellen en om een vreemde reden kan ik mij Scorpius wel als Griffoendor voorstellen.


    5. Was het niet gewoon op het perron? Naja, dat weet ik dan ook niet zo goed. Het blijft een feit dat hij in 1998 geboren is tho.
    7. Dan kan je hem ook in Griffoendor plaatsen, als dat beter past bij de Albus die jij in je hoofd hebt.

    De Albus die ik me voorstel is een beetje een stille jongen die liever op zichzelf is, maar bij vrienden en familie zich al beter op zijn gemak is. Niet bepaald een dapper typ, maar wel erg getalenteerd. Ook niet iemand met een erge eigendunk of iemand die snel op zijn teentjes getrapt is, maar ook niet zoals Harry iemand die alles overheeft voor zijn dierbaren. Meer een denker dan een doener. Daarom vind ik hem meer een Zwadderaar. Maar je hoeft je heus niet aan alle kleine feitjes houden, maar gewoon doen wat het best bij jouw verhaal past. Vooral omdat de afdelingen nog niet echt officieel bekend zijn gemaakt.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Theroux schreef:
    Ik kan je wel zeggen dat Teddy twee jaar ouders is dan Victoire en 8 jaar ouder dan Albus. Dat had ik tenminste geresearched voor mijn eigen verhaal. Volgens mij zoent hij haar dan ook op het perron en niet in de trein.


    Hoe heb je dat dan onderzocht? En waar heb je dat eventueel gevonden?

    Ik pak morgen het laatste boek erbij. Daar staat het duidelijk in, neem ik aan.


    Physics is awesome

    Hypnotise schreef:
    Over genen gesproken: dat Hermoine bruin haar heeft, wil nog niet zeggen dat ze drager is van het recessieve gen voor ginger zijn. Met name omdat ze nog steeds uit Groot Brittannië komt, waar het heel bekend is dat daar het gen in het merendeel van natives zit.
    Dat even als bioloog wetende :Y)
    Verder zijn de vragen naar mijn idee beantwoordt.


    Maar we hadden het erover als Hermoine ook bruin als huidskleur zou hebben. Want is het niet zo dan dat de kans groter is dat ze drager is van het recessieve gen? Want ik heb biologie helaas moeten vallen en toen kwamen er onderwerpen aan bod die ik zeker interessant had gevonden.


    Physics is awesome

    Asher schreef:
    (...)

    5. Was het niet gewoon op het perron? Naja, dat weet ik dan ook niet zo goed. Het blijft een feit dat hij in 1998 geboren is tho.
    7. Dan kan je hem ook in Griffoendor plaatsen, als dat beter past bij de Albus die jij in je hoofd hebt.

    De Albus die ik me voorstel is een beetje een stille jongen die liever op zichzelf is, maar bij vrienden en familie zich al beter op zijn gemak is. Niet bepaald een dapper typ, maar wel erg getalenteerd. Ook niet iemand met een erge eigendunk of iemand die snel op zijn teentjes getrapt is, maar ook niet zoals Harry iemand die alles overheeft voor zijn dierbaren. Meer een denker dan een doener. Daarom vind ik hem meer een Zwadderaar. Maar je hoeft je heus niet aan alle kleine feitjes houden, maar gewoon doen wat het best bij jouw verhaal past. Vooral omdat de afdelingen nog niet echt officieel bekend zijn gemaakt.


    5. Nogmaals zal morgen even in het laatste boek kijken, dat kan waarschijnlijk duidelijkheid geven.
    7. Voor het verhaal is het beter als hij in Zwadderich zit, maar dat is dus de strijd tussen hoe ik Albus zie en hoe hij past in het verhaal. Ik denk dat hij dan in Zwadderich zit.

    Voor mijn hoofdpersonage wil ik hem graag als een van haar beste vrienden samen met Scorpius. Dus een Griffoendor en Zwadderaar als beste vriend.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    Maar we hadden het erover als Hermoine ook bruin als huidskleur zou hebben. Want is het niet zo dan dat de kans groter is dat ze drager is van het recessieve gen? Want ik heb biologie helaas moeten vallen en toen kwamen er onderwerpen aan bod die ik zeker interessant had gevonden.

    Zou je de zin over een getinte Hermoine kunnen herformuleren? Ik snap niet zo goed wat je nu vraagt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Castianna schreef:
    (...)

    Dat ik het toneelstuk alweer bijna vergeten was.

    3. Ginny heeft ook roodachtig haar, in de films wel echt rood, maar in de boeken is het meer roodachtig volgens mij.
    6. Headcanon? Ik weet even niet wat dat betekent. Mijn eerste gedachte was dus ook Zwadderich aangezien Rowling dat heeft gezegd, maar ik val in herhaling.
    7. Scorpius in Zwadderich? Dat sowieso.

    Als hij online komt, dan zal ik je waarschuwen.


    Dankje.
    3. ik heb het laatste deel nooit helemaal uit gelezen, dus kan best ^. 6. Hoe ik het verhaal in mijn hoofd standaard voorstel. 7. haha.
    Uiteindelijk is het jou keuze natuurlijk^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Zou je de zin over een getinte Hermoine kunnen herformuleren? Ik snap niet zo goed wat je nu vraagt.


    Is de kans dat Roos en Hugo geen rood haar hebben niet groter als Hermoine donker is qua huidskleur?

    Aangezien ik donkere mensen met zwart haar, bruin haar en in sommige gevallen blond haar heb gezien, maar nog nooit met rood haar.


    Physics is awesome