Castianna schreef:
(...)
1. Dat wilde ik dus doen, maar ik ging dus twijfelen. Daarnaast kan ik zelf niet zo snel een logische verklaring vinden voor bruin haar bij James, tenzij James sr of Lily een ouder had met bruin haar. Want Arthur en Molly hebben allebei rood haar.
2. Waarschijnlijk dan in hetzelfde jaar als James of Albus en Scorpius.
3. Rood is altijd het eerste wat bij mij op komt bij een Wemel, maar ik denk dat Fred jr en Roxanne geen rood haar hebben want Angelique is donker qua huidskleur en bij donkere mensen heb ik nog nooit rood haar gezien. Daar had Lily_Evans het ook over als Hermelien donker zou zijn.
4. Oké
5. Maar hoe kan Teddy dan Victoire in de Zweinsteinexpres zoenen? Want voor zover ik weet, mogen er geen mensen in de trein die niet op Zweinstein zitten of geen lesgeven op Zweinstein, aangezien Remus Lupos met de trein naar Zweinstein ging.
6. Rowling heeft dat dus gezegd.
7. Maar ik kan mij zo moeilijk Albus als Zwadderaar voorstellen en om een vreemde reden kan ik mij Scorpius wel als Griffoendor voorstellen.
5. Was het niet gewoon op het perron? Naja, dat weet ik dan ook niet zo goed. Het blijft een feit dat hij in 1998 geboren is tho.
7. Dan kan je hem ook in Griffoendor plaatsen, als dat beter past bij de Albus die jij in je hoofd hebt.
De Albus die ik me voorstel is een beetje een stille jongen die liever op zichzelf is, maar bij vrienden en familie zich al beter op zijn gemak is. Niet bepaald een dapper typ, maar wel erg getalenteerd. Ook niet iemand met een erge eigendunk of iemand die snel op zijn teentjes getrapt is, maar ook niet zoals Harry iemand die alles overheeft voor zijn dierbaren. Meer een denker dan een doener. Daarom vind ik hem meer een Zwadderaar. Maar je hoeft je heus niet aan alle kleine feitjes houden, maar gewoon doen wat het best bij jouw verhaal past. Vooral omdat de afdelingen nog niet echt officieel bekend zijn gemaakt.
What do we say to the god of death? ''Not today.''