Het is een tijdje geleden dat ik een topic heb gepost waarin ik flink wat van me afschreef, maar bon. Ik heb momenteel ontzettend veel aan mijn hoofd, dus ik zal maar beginnen bij het begin.
Ik kreeg vorig jaar mei een relatie met een jongen. Dat leek allemaal fantastisch. We waren een leuk koppel, konden met elkaar lachen en lagen redelijk op één golflengte qua gedachtegang en dergelijke. Nu bleek alles echter niet zoals ik verwacht had. Ik had ruimte nodig, maar die ruimte gaf hij me niet. Hij claimde me, dus besloot ik na een maand of nadenken dat het er niet meer in zat. Dat was in december, de zondag voor kerst, dus niet zo lekker getimed. Zo voelde ik me een tijdje opgelucht, maar dat duurde ook maar twee weken.
Thuis is het niet altijd gezellig. Mijn broertje pubert enorm en mijn ouders zijn ook niet altijd het makkelijkst om mee om te gaan. Met mijn ouders kan ik nu goed overweg. De band is verbetert sinds het uit is met mijn vriend en ikzelf ben daar enorm van opgebloeid. Nu voel ik me echter zwaar waardeloos omdat mijn broertje heel veel met mijn zus doet en nooit met mij. Hij gaat zelfs op vakantie met haar dit jaar. Dat vind ik prima, maar afgezien daarvan doet hij verder ook nooit aardig tegen mij. Als ik mijn mening geef over iets kleins, zegt hij gelijk dat het belachelijk is en niet klopt. Maar een mening hoeft in andermans ogen toch niet altijd te kloppen, daar is het een mening voor toch? Dat wil hij echter niet inzien. Alles wat hij zegt klopt en is de waarheid, moet voor iedereen gelden en er mag vooral niet tegenin gegaan worden. Vaak ga ik de confrontatie niet eens meer aan. Gewoon omdat ik het eeuwige geruzie zat ben. Nu praat hij ook nauwelijks tegen me. Ik vraag regelmatig hoe het met hem gaat, hoe zijn dag was op school etc. Hij toont echter geen wederzijdse interesse. Ik weet dat het misschien aanstellerig klinkt, maar ik maak me hier best verdrietig om. Met mijn zus wil hij wel van alles doen en altijd gezellig praten, maar ik lijk geen knip voor de neus waardig voor hem. Het lijkt wel of alles wat ik doe verkeerd is en niets meer deugt wat ik zeg.
Nu kom ik bij het volgende ding. Sinds het uit is met mijn vriend heb ik nauwelijks meer sociaal contact naast het internet. Mijn 'beste' vriendin heeft mij ingeruild voor een ander meisje die ze op Facebook in van alles en nog wat tagt, 'sista' noemt etc. Dat heeft ze nooit bij mij gedaan, terwijl we elkaar kennen sinds ons eerste levensjaar. Het lijkt wel of dat alles niets voor haar betekent. Ik heb haar laatst nog gevraagd of we een keer naar de stad zouden kunnen gaan, gewoon gezellig shoppen en ergens wat drinken of iets dergelijks. Daar is ze nooit op terug gekomen. Nu snap ik ook wel dat ze een druk leven heeft; ze werkt, heeft een vriend en ik ben niet haar enige vriendin. Maar dan nog. Tegen mij zegt ze geen tijd te hebben, maar vervolgens zie ik dan wel een foto met dat andere meisje die ze onder kwijlt met woorden als 'sista', 'bestie', 'bae' etc. Ik voel me aan de kant gezet.
Aan de andere kant staat een meisje die ik niet zo mag. Ze overlaadt me met whatsappjes of ik de stad in wil. Iedere keer op het aller laatste moment, als ik echt niet kan. Ze is enorm opdringerig en laat me niet uitpraten. Als ik aangeef dat ik haar wat te heftig vind, komt de boodschap niet over en ik heb echt geen idee wat ik er mee moet. Ze waait een beetje met alle winden mee, heeft totaal geen eigen mening en is enorm naïef. Totaal niet het type waar ik graag mee omga. Dit heb ik al eerder op subtiele wijze duidelijk gemaakt, maar ik durf gewoon niet hard te zijn. Ik ben maar een mietje wat dat betreft.
Zo zijn er nog wat meer dingetjes, maar ik weet niet goed meer hoe ik alles moet verwoorden. Ik zit heel verdrietig achter mijn laptop, ik baal enorm van alles. Ook hoef ik niet per se advies, maar als jullie iets weten mag je het gerust zeggen. Het spijt me dat ik dit topic gewijd heb aan zoveel drama en gedoe, maar ik moest het gewoon even kwijt. Sorry.
26 - 02 - '16