Dat hangt echt heel erg van het seizoen af, haha. Ik heb het sowieso niet erg op het strand, dus deze suggesties zijn bij lange na niet zo romantiserend als je voorbeelden in de beginpost, maar misschien zitten er wat dingetjes tussen die je toch kan gebruiken. Ik ga overigens vaker naar het strand in de winter dan in de zomer, dus vandaar dat ik de winterse dingen eerst heb:
De karakteristieke grijze kleuren, haha. Het viel me laatst enorm op toen ik op het strand was, dat alles grijs was; de zee was grijs, de lucht was grijs, het licht leek grijs en zelfs het zand had een grauwe tint. Eigenlijk is het strand waar ik kom altijd wel grijzig, maar nooit op een kleurloze manier.
Honden. Honden die rennen, die verstrikt raken in elkaars riemen, die overal kakken zonder dat iemand het opruimt, die zo in de wind pissen dat je weg moet springen om niet ondergesproeid te worden, die als sukkels de zee in springen en bibberend er weer uit komen, noem maar op.
WIND. Schuimkoppen en golven van een meter hoog en kitesurfers die zo weg lijken te vliegen naar Timboektoe en nooit meer terug zullen komen. Zand in je ogen, zand in je mond, zand op je gezicht, spijt dat je geen sjaal had meegenomen want holy jezus, dat is koud.
De zonsondergang bekijken in zo'n strandtent onder begeleiding van het bulderende gelach van een familiegroep Duitse toeristen. Cola drinken, ook al is het koud. Honderdduizend restaurants, allemaal naast elkaar op de boulevard, die allemaal dezelfde 'special van de dag' hebben met iets andere twists.
Zomer:
Wijn. :W Middernachtsduiken, zand in je onderbroek als je je weer omkleedt, het superkoud hebben ook al schijnt de zon, verstikkend veel toeristen, zand in je patat, zand op hete, houten platen op de vloer van de strandtent waar je de patat komt halen, overAL ZAND. Ook veel wind, overigens. Nog steeds die grijze zee. Aangespoelde kwallen tellen en proberen er niet in te stappen. Heel, heel veel dronken mensen bij die strandbarretjes na een uur of tien. Geen enkel greintje warmte en slechts een waterig schijtzonnetje en toch verbrand raken. Vet vloeken omdat alle etensopties belachelijk duur zijn. Handdoeken waar altijd gewoon zand op komt en die dus geen enkel nut hebben, maar waar je toch maar op gaat liggen. Rampzalig, gewoon. :W
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.