• Soms heb je van die dagen *kuch* iedere vrijdag *kuch* waarop het leren gewoon niet wil. Je bent moe en/of hebt geen zin om te leren. Het kan natuurlijk ook dat je liever die nieuwe game had gespeeld, of wat extra uurtjes slaap in had kunnen halen.



    Ik heb nu zo'n moment. Ik probeer al de hele tijd te focussen, maar het wil niet, dus ik heb even een pauze genomen. Ook heb ik heel erg de drang om de computer uit het raam te gaan gooien, omdat ook mijn samenvattingen nergens op beginnen te slaan.



    Nu kijk ik continu op de klok en hoop ik dat het gauw 2 uur is.



    Als jullie nog tips hebben voor een ieder die hetzelfde probleem ervaart als ik, dan hoor ik het graag ^^
    Voel je ook vrij om even je frustraties richting die saaie samenvatting of moeilijke wiskunde opgaven eruit te gooien, om weer fris aan het werk te kunnen zo.


    26 - 02 - '16

    Ik heb ook zo'n dag. :/
    Ik hoef maar een tekstje van 200 woorden te schrijven, maar ik ben al drie keer overnieuw begonnen en na elke twee woorden klik Chrome weer aan kijk ik of er nog wat nieuws op FB of Q te zien is. ;c


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Ik heb ook zo'n dag. :/
    Ik hoef maar een tekstje van 200 woorden te schrijven, maar ik ben al drie keer overnieuw begonnen en na elke twee woorden klik Chrome weer aan kijk ik of er nog wat nieuws op FB of Q te zien is. ;c


    Ik heb 300 woorden getypt en ik ben al sinds kwart over negen bezig :/


    26 - 02 - '16

    Wat een geruststelling dat ik niet de enige ben! Normaal ben ik op vrijdag best wel productief, maar vandaag wil het echt niet lukken...


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Hmmm, ik heb zojuist al bijna 500 woorden aan mijn engelse onderzoeksopzet over a playful attitude towards writing strategies caused by NaNoWriMo geschreven in een half uurtje treinen, dus ik heb atm nergens last van. Normaal als ik dat heb ga ik echter even wat anders doen. Iets actiefs het liefst voor ik weer aan de slag ga. Als ik een deadline heb, haal ik even een kopje thee, drie keer adem en ga ik weer hard aan de slag, maar ik moet zeggen dat ik dan zo gedreven ben iets te halen, dat ik dan wel doorwerk.


    Happy Birthday my Potter!

    Als ik verslagen moet schrijven of iets moet maken (waar m'n studie uit bestaat XD) dan zet ik psychedelische trance op of de Azië relax mix, werkt ideaal. Dus 't liefst geen muziek waarin gezongen wordt tenzij ik al in de flow zit, dan maakt 't niet uit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Jep, elke keer. Vooral vrijdag tijdens de les is het zo moeilijk om me te concentreren en daarna samen te vatten :/. Zaterdagen zijn voor mij zo veel erger, want dan zeg ik altijd: "ja, ik ga lang samenvatten, ik wil op z'n minst X aantal pagina's doen" en dan ben ik de hele dag de sims aan het spelen, of de hele dag aan het schrijven en niet samenvatten

    [ bericht aangepast op 12 dec 2015 - 11:50 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik ken het probleem en vooral Q is een dooddoener dan.:'D
    Ik zonder me gewoon af en zorg dat ik voldoende licht heb.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Eigenlijk heb ik daar best weinig last van. Als ik mensen om me heen hoor van "ik heb moeite om me te concentreren" dan denk ik van dat ik dat eigenlijk nooit écht heb. Als ik dat hoor dan denk ik dat ik best veel zelfdiscipline heb om mezelf aan het werk te krijgen. Het is gewoon een actie van nu doen en bijvoorbeeld jezelf belonen daarna (ik ga altijd eten daarna like beloning)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh