• Hey allemaal.
    Ik ben een echt verhaal aan het schrijven. (Dus niet hier op Quizlet of op Wattpad)
    Maar ik loop nu al op een aantal dingen vast.

    1. Ik ben van plan om er een hele serie van te maken, maar heb te veel ideeën om er 3 boeken van te maken. Zal ik ideeën moeten schrappen of er meer dan 3 boeken van maken? Als je vindt dat ik er meer van zou moeten maken.. Wat zou het maximum moeten zijn?
    2. hoe gedetailleerd moet ik de personages beschrijven? Ik heb alle karaktereigenschappen en uiterlijk dingen in een apart bestandje.


    Als je vragen erover hebt, wees niet bang om me een bericht te sturen of om me te mailen.
    mailen kan naar hijacked.josh@gmail.com

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:27 ]


    "Real."

    1. hangt erg af van het verhaal, als het allemaal goede verhalen zijn ook los van elkaar kan het ook meer zijn.
    2. Je hoeft niet alles te delen denk ik, maar het is handig sls achtegrond.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Gewoon goed uitwerken, niet alles in één boek willen plaatsen. Je kunt dan beter meerdere boeken schrijven dan een overvol boek hebben. Daarbij kan het best zijn dat beppaalde dingen gewoon geschrapt kunnen worden: Kill your darling.

    Ik zou de personages niet zozeer beschrijven dan wel in actie/gebuertenissen hun karkaters naar voor laten halen. Dingen die ze doen en zeggen maakt ook karakter. Nu ligt het wel aan wat voor type boek je hebt, in een actie/horror komen karakters minder naar voor dan in een roman of drama.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Voor het tweede is dit mijn mening:
    Het is fijn om een personage al lezend te leren kennen en informatie te halen uit acties en gedachten in plaats van veel beschrijvingen. Wat ik dan echter wel vervelend vind, is om na twee boeken pas plotseling te lezen dat de hoofdpersoon bijvoorbeeld blond haar heeft in plaats van het donkerbruin dat ik me had ingebeeld. Dus ergens aan het begin van het verhaal kan je wel iets vertellen over dat het hoofdpersonage bijvoorbeeld in de spiegel kijkt, of dat hij/zij zichzelf vergelijkt met mensen die hij/zij tegenkomt. Te veel beschrijvingen is onnodig, ik hoef echt niet helemaal te weten wat iedereen nou precies draagt. Creatief zijn met vergelijkingen is weleens leuk, al hangt het wel af van het soort boek dat je gaat schrijven.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:55 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Okay heel erg bedankt alle 3!
    Deze reacties vindt ik erg nuttig en ik zal ze zeker toepassen!
    Nogmaals bedankt :)


    "Real."