• Wat vind jij van de FF gevulde top?

" Ik heb helemaal niets tegen One Direction, 5sos, Tokio Hotel, en al die andere mensen en bandjes waar ik de naam niet van weet (als je je beledigd voelt omdat jouw idool er niet bij staat, of er hem gewoon graag bij wil hebben, stuur me een berichtje of laat een reactie achter en ik zet hem erbij!),

maar toch merk ik wel dat er bijna altijd fanfiction in de top staat, en haast geen OP's. Natuurlijk is dit geen wereldramp, maar Quizlet is een verhalensite en dus ook een site voor OP's.

[...]

Ik wil nogmaals herhalen dat ik niets tegen fanfiction heb! Ik heb zelf ook een fanfiction op Q staan. Het is meer een idee om óók OP's meer onder de aandacht te brengen. Het doel van deze quiz is om te kijken of meerdere mensen deze mening delen en hoe ze hier tegenover staan en of ze hier misschien ideeën voor hebben. "

Ik vond alle reacties erg nuttig en eigenlijk zou ik er graag op door willen gaan. Weer vragen stellen over de reacties en eigenlijk gewoon beide kanten verkennen (en waarschijnlijk ook mensen leren kennen).

Liefs

Als je een leuke story hebt of weet, het liefst OP, laat hem ook hier achter, alsjeblieft!

[ bericht aangepast op 24 nov 2015 - 20:05 ]

Ik kan niet helemaal opmaken wat je precies wilt met dit topic, maar als je OPs zoekt kun je hier eens kijken.(:

Every villain is a hero in his own mind.

Nou, ik vond de reacties ten eerste aardig verschillend, maar ook heel interessant. Eigenlijk was dit meer bedoeld om er iets meer op in te gaan. Als iemand zegt het ligt aan de lezers, wat iemand anders daar dan op reageert en wat daar dan uit komt. Ik weet niet of het iets wordt, maar niet geschoten is altijd mis.

En bedankt voor het lijstje!

[ bericht aangepast op 24 nov 2015 - 20:14 ]

Volgens mij is er al behoorlijk vaak over dit onderwerp gepraat, haha.
    Ik denk niet dat er veel uit zal komen, maar ik zal hier ook nog even mijn reactie op je quiz herhalen.

Ik lees geen boyband-fanficties, maar die lezers weten nu eenmaal beter de kudoknop te vinden. De lezers die niet van die verhalen houden kunnen beter stoppen met erover klagen en gewoon zelf harder kudo's geven aan de OP-verhalen die ze wel goed vinden, want er zijn er echt zat.

Ik weet nog dat dit jaren geleden een ding was, toen de top nog links stond en je minstens 20 kudo's moest hebben om überhaupt erin te staan. Die stond iedere dag vol met fanfiction en ook nog eens altijd met dezelfde verhalen. Hij is toen na veel verzet veranderd in een random top, maar dat werkte al helemaal niet, omdat de geuite waardering van lezers daarin niet terug te zien was. Ik behoorde destijds tot het groepje dat de top eigenlijk oneerlijk vond met al die fanficties, maar op dit moment vind ik dat de top zo moet blijven, want het is gebleken dat hij anders zijn waarde verliest (:

Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

Echt?? Ik zit eigenlijk niet zo vaak op het forum, vandaar misschien.

Maar persoonlijk ben ik wel op zoek naar goede OP's, en die zijn behoorlijk lastig te vinden. In de top staan ze niet vaak, zo nu en dan in een spotlight, maar dat is ook niet altijd, en regelmatig drukken op "willekeurige story" heeft mij tot noch toe nog niet veel geleverd. Vandaar ook een beetje de vraag naar de mening van andere en hoe zij "hun behoefte naar OP's dan kunnen stillen" haha, sorry voor het gekke taalgebruik (;

Ik heb er eigenlijk geen probleem mee om OP's te vinden. Gewoon regelmatig bij 'stories promoten' kijken en je kunt zelf ook altijd nog een topic maken en om OP's te vragen. Je kunt ook bij de Story of the Year archieven kijken, daar staan allemaal afgeronde OP's. (:

[ bericht aangepast op 24 nov 2015 - 20:31 ]

Puellae schreef:
    Echt?? Ik zit eigenlijk niet zo vaak op het forum, vandaar misschien.

Maar persoonlijk ben ik wel op zoek naar goede OP's, en die zijn behoorlijk lastig te vinden. In de top staan ze niet vaak, zo nu en dan in een spotlight, maar dat is ook niet altijd, en regelmatig drukken op "willekeurige story" heeft mij tot noch toe nog niet veel geleverd. Vandaar ook een beetje de vraag naar de mening van andere en hoe zij "hun behoefte naar OP's dan kunnen stillen" haha, sorry voor het gekke taalgebruik (;

Ja, dat kan ik me voorstellen! Die zijn natuurlijk moeilijk te vinden, als de top helemaal is bedolven onder fanfiction...

Destijds hadden we 'de oorlog verklaard' aan de fanfiction, zie deze story. Dat hield in dat we iedere dag vijf OP's met z'n allen gingen kudoën, zodat er meer OP's in de top terecht kwamen. Dat moet niet het doel zijn op dit moment natuurlijk, maar misschien is het een idee om weer een topic voor OP-lezers met onder andere een lijst met OP-verhalen te maken? Dan kunnen schrijvers en lezers van OP's elkaar daar vinden. Zo krijgen de schrijvers meer lezers en de lezers meer leesvoer (:

Dit is het laatste topic van die actie, daar staat ook een lijst in. Ik weet alleen niet hoeveel van deze story's nog actief zijn.

[ bericht aangepast op 24 nov 2015 - 20:35 ]

Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

Voor verhalen kun je ook bij SOTY kijken! (:

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

De oorlog lijkt mij inderdaad een beetje overdreven (; Die pagina ziet er daarbij wel enorm hilarisch uit. Ik zag dat het openingsbericht uit 2012 stamt (hihi).

Maar inderdaad een forum speciaal daarvoor lijkt mij op zich wel wat....

SOTY is alleen OP's?

Zoals ik al zei in de reactie op de quiz, ben ik van mening dat de top goed is hoe hij nu is. De top wordt samengesteld door de gebruikers van q, en dit is blijkbaar hoe het grote deel van de gebruikers de top wil zien. Dat is jammer voor de op stories, maar ik denk niet dat er iets aan te doen is.

Daarbij staan er vaak al stories met drie kudos in de top, maar hoor ik genoeg mensen klagen dat er te weinig op in de top staat. Dan zouden gebruikers misschien ook meer kudos uit kunnen delen. De stories bovenaan te top hebben vaak nog geen vijftien kudos, maar wel boven de 100 abo's. Drie kudos is vaak al genoeg om een deel van de dag in de top te staan.

De top is ook niet zichtbaar in de mobiele versie, waardoor veel mensen de top misschien ook niet zien en het nut niet zien om kudos te geven. Maar dat is weer een compleet ander onderwerp natuurlijk, en daar hebben niet alleen schrijvers van OP last van.

I just wanna watch you when you take it off

Haha, toevallig staat er nu een OP in de top, die maar 1 kudo nodig had en amper lezers om erin te komen :')

Ik blijf bij mijn standpunt dat lezers van OP, degenen die klagen over de top dus eigenlijk neem ik aan, dit prima zelf kunnen veranderen door hun favoriete OP verhalen een kudo en een reactie te geven, zoveel werk lijkt dat in mijn ogen toch niet en je hebt tegenwoordig maar een paar kudos nodig om erin te komen. Het is niet zo dat er nog verhalen zijn met 50 kudos of meer die de top domineren.

Edit: en ja SOTY is alleen OP

[ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 10:24 ]

Happy Birthday my Potter!

Voor wie wil dat er meer gelezen wordt... neem hier nog even een kijkje. :3