• Al van jongs af aan vind ik edelstenen geweldig! Ik verzamelde ze alleen niet want ik kon die stenen nergens vinden. Mijn vriend verzamelt ze al jaren en heeft een nog grotere collectie dan ik. We gaan samen vaak naar een edelstenen winkel en ik voel me daar helemaal thuis. Op dit moment heb ik 50 edelstenen! Het leek me een mooi getal om een topic over te maken. Hier zijn mijn edelstenen:



    Rozenkwarts brok, staat voor de liefde. Gekregen van m'n vriend ivm onze vier maanden samen!:



    Dit is een lijstje van de edelstenen die ik heb:
    Gyrasol
    Jaspis
    Charoiet
    Bergkristal
    Valkenoog
    Turkoois
    Smaragd
    Saffier
    Robijn
    Amethist
    Mokaiet
    Fluoriet
    Jade
    Zilver Obsidiaan
    Aura kwarts
    Aventurijn
    Rozenkwarts
    Granaat
    Ametrien
    Woestijnroos
    Agaat
    Maansteen
    Blue Goldstone
    Goldstone
    Blauwe kwarts
    Lapis Lazuli
    Carneool
    Barnsteen
    Kristal
    Malachiet
    Rookkwarts
    Celestien
    Pyriet
    Aragoniet roosje
    Tijgeroog
    Citrien
    Calciet
    Toermalijn


    Update: ik heb nu ook Toermalijn!



    Ik wilde dit graag aan jullie laten zien. Verzamelen jullie zelf ook iets? ^^

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 16:49 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Sonder schreef:
    Ik verzamel sneeuwbollen (: Ik heb er nu iets meer dan 60 denk ik (:


    Woah - daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar.

    En wat een mooie verzameling heb je, Werecoyote.


    A girl who wonders.

    Ooooh, nice! ^^

    Ik heb zelf ook een kleine verzameling met als grootste trots een brok obsidiaan ter grote van een voetbal :Y)


    Stenenlikker

    Bayro schreef:
    Je kon een hele tijd terug (in 2011/2012 geloof ik), edelstenen verzamelen als je tijdschrift kocht. Dat heb ik ook gedaan, en ik geloof dat ik daar nu zo'n 100 steentjes van heb, maar ik weet het niet zeker, want ze staan veilig opgeborgen op zolder.


    Daar heeft m'n vriend ze voornamelijk van!


    The sun will rise and we will try again.

    Scribe schreef:
    (...)

    Ja is goed! Ik geloof dat er in ieder geval een woestijnroos tussen zit. Laat morgen wel een foto zien! (:


    Is goed!


    The sun will rise and we will try again.

    Trees schreef:
    (...)

    Wauw inderdaad, die is echt fel gekleurd! Je Agaatschijf is ook echt heel mooi, ik heb maar weinig zulke blauwe gezien.


    Bedankt! (:


    The sun will rise and we will try again.

    Alpenglow schreef:
    Ooooh, nice! ^^

    Ik heb zelf ook een kleine verzameling met als grootste trots een brok obsidiaan ter grote van een voetbal :Y)


    Oh wauw dat is echt nice ;o


    The sun will rise and we will try again.

    Wat een grote en mooie verzameling heb je!

    Ik heb ze ook een hele tijd geleden gespaard. In het buitenland (ik kocht ze toen ik op vakantie in Portugal was, volgens mij) zijn soms goedkoper en hebben ze vaak van die marktjes waar ze worden verkocht.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Wat een grote en mooie verzameling heb je!

    Ik heb ze ook een hele tijd geleden gespaard. In het buitenland (ik kocht ze toen ik op vakantie in Portugal was, volgens mij) zijn soms goedkoper en hebben ze vaak van die marktjes waar ze worden verkocht.


    Leuk! Ik heb mijn Pyriet al zo'n acht jaar ongeveer. Gekocht in Duitsland. Jade en Carneool zijn gekocht in Zweden ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Sonder schreef:
    Ik verzamel sneeuwbollen (: Ik heb er nu iets meer dan 60 denk ik (:


    Ik vond sneeuwbollen altijd zooo geweldig. Ik wilde ook altijd steeds sneeuwbollen (en ik wil ze nog steeds). Ik heb er helaas maar een paar.


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Leuk! Ik heb mijn Pyriet al zo'n acht jaar ongeveer. Gekocht in Duitsland. Jade en Carneool zijn gekocht in Zweden ^^


    Moest Pyriet even opzoeken want ik herkende de naam wel, maar ik kon mij zo snel niet voor de geest halen hoe hij eruit ziet.

    Jade is mooi, aangezien ik een voorkeur heb voor groene en blauwe dingen. Maar rozenkwarts vind ik ook mooi en ik ben niet zo'n fan van roze.

    Heb je wel eens tegen iemand gezegd hoe een bepaalde steen heette en dat iemand je dan niet begrijpend aan keek?


    Physics is awesome

    Wat een bijzondere verzameling!

    Ik schelpen.:Y) Vroeger dan toch.:'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Quokka schreef:
    (...)

    Moest Pyriet even opzoeken want ik herkende de naam wel, maar ik kon mij zo snel niet voor de geest halen hoe hij eruit ziet.

    Jade is mooi, aangezien ik een voorkeur heb voor groene en blauwe dingen. Maar rozenkwarts vind ik ook mooi en ik ben niet zo'n fan van roze.

    Heb je wel eens tegen iemand gezegd hoe een bepaalde steen heette en dat iemand je dan niet begrijpend aan keek?


    Ja aan m'n pa haha!


    The sun will rise and we will try again.

    Debbaut schreef:
    Wat een bijzondere verzameling!

    Ik schelpen.:Y) Vroeger dan toch.:'D


    Schelpen zijn awesome. Dankje! (:

    [ bericht aangepast op 10 nov 2015 - 17:46 ]


    The sun will rise and we will try again.