• Ik las net dit kleine artikel en ik wordt er zelfs niet kwaad om, het enige wat ik kan denken is 'wow'. Gewoon 'wow'. Whatcha think van dit soort gedachten?

    Een nieuwe campagne van de stad Antwerpen focust op gehandicapten. Volgens het stadsbestuur zorgen ook zij voor steeds meer frustraties.
    Volgens Antwerps burgemeester Bart De Wever (NVA) is het tijd dat ook gehandicapten hun verantwoordelijkheid opnemen. ‘Dat rolstoelgebruikers of blinden vaker het openbaar terrein op durven is een goede zaak, maar het betekent ook meer conflicten en ergernissen. Rolstoelen worden bijvoorbeeld steeds breder, te breed voor onze voetpaden, en dus rijden ze vaak in de weg van mensen die snel naar hun werk moeten, of beschadigen ze geparkeerde wagens. Ook blinden houden het verkeer op, bijvoorbeeld door er meerdere minuten over te doen om een zebrapad over te steken.’
    Daarom vraagt het stadsbestuur meer respect van de gehandicapten. ‘Uiteindelijk leven de meeste van hen op de kosten van onze gezondheidszorg, die tot nader order nog steeds gefinancierd wordt door werkende mensen.’
    Vanaf 1 november gaat de campagne “Hoekje af? Toch respectvol!” van start. Aanvankelijk worden gehandicapten door posters aangemoedigd om zich socialer op te stellen, later komen er ook gerichte controles van de politie tegen asociaal gedrag van gehandicapten.


    EVEN TER VERDUIDELIJKING: DIT WAS NIET ECHT, IK ZAG HET STAAN OP FACEBOOK EN HAD M'N BRONNEN NIET GOED GECHECKT, DUS IK NAM HET SERIEUS TERWIJL DAT NIET ZO WAS.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2015 - 19:43 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dit leek me wat te extreem voor de Wever, blij te horen dat dat inderdaad het geval is.

    "Hoekje af, toch respectvol" -> What the actual fuck.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Het is zo idioot dat het grappig is. Klinkt als een idee van Trump.

    Mensen zijn soms bizar, maar dit is toch weer net een stapje te ver. Ik heb de website waar dit artikel vandaan komt opgezocht, en andere koppen zijn "Regering wil zwangerschap beperken tot zes maanden" en "Politie voortaan enkel via betaalnummer bereikbaar". Het lijkt me veilig om aan te nemen dat dit inderdaad een soort Speld en Onion website is, gelukkig. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dorne schreef:
    Dit leek me wat te extreem voor de Wever, blij te horen dat dat inderdaad het geval is.

    "Hoekje af, toch respectvol" -> What the actual fuck.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Square schreef:
    Mensen zijn soms bizar, maar dit is toch weer net een stapje te ver. Ik heb de website waar dit artikel vandaan komt opgezocht, en andere koppen zijn "Regering wil zwangerschap beperken tot zes maanden" en "Politie voortaan enkel via betaalnummer bereikbaar". Het lijkt me veilig om aan te nemen dat dit inderdaad een soort Speld en Onion website is, gelukkig. :W


    Ik denk dat veel zwangere vrouwen achter dat idee zullen staan :'D Wel grappig eigenlijk. Ik begin ook al nieuwsgierig te worden naar die site.


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Ik denk dat veel zwangere vrouwen achter dat idee zullen staan :'D Wel grappig eigenlijk. Ik begin ook al nieuwsgierig te worden naar die site.


    Haha, dat wel, maar desondanks wordt het een beetje lastig om dat in de praktijk uit te voeren. (krul) Dit is de site.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, dat wel, maar desondanks wordt het een beetje lastig om dat in de praktijk uit te voeren. (krul) Dit is de site.


    Wie weet, De Wever is goed in onderhandelen. Misschien slaagt hij er nog in ongeboren baby's te overtuigen of zo. De reacties op de artikels zijn ook geweldig. Ik denk dat de helft niet door heeft dat het om satire gaat ;D


    What would Emma do?

    . . .


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh god. Deze vind ik ook nog goed: "Peeters: “Wie vakantiedagen levenslang opspaart, krijgt korting op het kerkhof”".
    Wel grappig dat ze Antwerpen uitkiezen. Bartje zou nog iets gelijkaardigs uit durven te steken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Haha. Love it.


    Alis volat propriis.

    Stones schreef:
    What the actual fuck did I just read.

    Hopelijk hebben ze dan ook speciale posters voor slechtzienden en blinden.

    Maar even serieus, dit is echt van de zotten. Hoe komen ze er op überhaupt om dit te overwegen? Willen ze gehandicapten graag een complex aan praten?

    En nu lees ik pas dat ik het met een korreltje zou moet nemen, aangezien de site waarop het staat niet helemaal serieus is. Maar het is alsnog van de zotten, ook als het satire.


    Physics is awesome

    de mensen die satire serieus nemen reageren onbedoeld het grappigste


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Gelukkig is het brol:')


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Beschaamd om een Belg te zijn - beschaamd.
    Heeft hij überhaupt wel gevoelens?


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]