• Belangrijke IS- terrorist onderweg naar Nederland of Duitsland.
    Toen ik dit berichtje las schrok ik wel even. Wat als het waar is? Gaan we er dan allemaal
    aan? Wat denken jullie? Geef je mening!

    Volgens Abou Mohammed, journalist en activist van informatieplatform “Raqqa is Being Slaughtered Silently", zou er een hooggeplaatste IS-strijder onderweg zijn naar Nederland of Duitsland. Dit meldt EenVandaag woensdag.
    De 'belangrijke' strijder van IS zou Syrië onlangs hebben verlaten en onderweg zijn naar Nederland of Duitsland. ‘Deze mensen komen niet naar uw land om vrede te stichten’, zo waarschuwt Abou Mohammed in een interview dat het actualiteitenprogramma met hem had.

    Mohammed, die woensdag in Nederland is voor een gesprek met de Commissie Buitenlandse Zaken van de Tweede Kamer over de situatie in Syrië, waarschuwt de Tweede Kamer dat er meer gedaan moet worden om jihadstrijders tegen te houden. ‘Ze komen terug naar uw land, met in hun hoofd de fanatistische ideologie van IS. Dit gaat u allemaal aan. Er is al een grote groep Nederlanders die strijden voor IS.'

    Bron: Blik op nieuws

    [ bericht aangepast op 7 nov 2015 - 18:46 ]

    Wolfie666 schreef:
    Ik snap het niet. Is het nou waar if niet waar dat die gozer hier heen komt?


    Kranten nemen zomaar vanalles over, er is niks bekend bij de inlichtingsdiensten dat deze man hierheen zou komen. De website waarvan ze het bericht hebben gepakt is terrorismemonitor.nl een website die er heel vaak naast zit.

    Ik wil het eigenlijk niet eens weten... Alles kan je nu bang maken, alle geruchte, niemand weet of ze waar zijn of niet. Niemand dus misschien is het ook wel gewoon waar... Maar misschien is het een leugen.
    Als het mogelijk was , zat ik nu in Canada of Amerika, het klinkt stom, maar ik heb ergens een gevoel dat je daar veiliger zit, ook omdat ik het gevoel heb dat Obama krachtig is en veel voor elkaar kan krijgen, natuurlijk weet ik niet of dit waar is, want wij zien dingen van buiten af en niet wanneer we er zelf in zitten. Maar toch voelt Amerika/Canada veiliger(voor mijn gevoel).
    Maar ja dat kan weer niet natuurlijk vanwege wet en regelgeving daar, want je moet een hele goede reden hebben om daar te gaan wonen. En bang zijn voor oorlog vinden hun hoogs waarschijnlijk geen goed idee, want dan hebben ze binnen de kortste keren half Europa voor de deur.


    Don't trust anyone . . .

    Wolfie666 schreef:
    Ik snap het niet. Is het nou waar if niet waar dat die gozer hier heen komt?


    Vraag het 'm.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ratonhnhake schreef:
    Ik wil niet lullig zijn ofzo, maar er zitten ook kids van een jaar of 10 op deze site en ik vraag me af of dit nieuws hier dan wel zo.. geplaatst is. Natuurlijk, het is belangrijk en ik vind dat we het niet moeten negeren, maar persoonlijk vind ik Quizlet hier niet de plaats voor, sorry :/

    Ze is zelf nog heel jong en duidelijk bang , dus ik zie niet in waarom ze haar zorgen niet zou mogen delen hier.
    Ik maak me er zelf niet zo druk om. We hebben geen flauw idee waar IS hun mannetjes precies naartoe stuurt en straks zien we achter elke boom een monster. Angst is hun grootste wapen en ik probeer me daar niet in te laten meeslepen totdat ik geen keuze heb.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2015 - 13:09 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    AlphaBetaOmega schreef:
    Ik wil het eigenlijk niet eens weten... Alles kan je nu bang maken, alle geruchte, niemand weet of ze waar zijn of niet. Niemand dus misschien is het ook wel gewoon waar... Maar misschien is het een leugen.
    Als het mogelijk was , zat ik nu in Canada of Amerika, het klinkt stom, maar ik heb ergens een gevoel dat je daar veiliger zit, ook omdat ik het gevoel heb dat Obama krachtig is en veel voor elkaar kan krijgen, natuurlijk weet ik niet of dit waar is, want wij zien dingen van buiten af en niet wanneer we er zelf in zitten. Maar toch voelt Amerika/Canada veiliger(voor mijn gevoel).
    Maar ja dat kan weer niet natuurlijk vanwege wet en regelgeving daar, want je moet een hele goede reden hebben om daar te gaan wonen. En bang zijn voor oorlog vinden hun hoogs waarschijnlijk geen goed idee, want dan hebben ze binnen de kortste keren half Europa voor de deur.


    Ik denk dat 9/11 heeft bewezen dat ook de US niet het meest veilige land is.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    (...)

    Ik denk dat 9/11 heeft bewezen dat ook de US niet het meest veilige land is.


    Of kijk naar alle school-shootings daar, de rellen die nu ontstaan wegens discriminerende agenten, en Amerika is en blijft een enorm target voor terroristen. Denk dat je hier toch een stuk veilig bent.

    Weet niet hoe de siuatie in Canada is though.

    OT: ik maak me er niet zo druk om, het zal me niet helpen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik kan me er niet echt druk om maken. De kans is groter dat ik van de trap val en gewond raak of dood ga, dan door zo'n gestoorde gozer van IS die zichzelf strijder noemt.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Maak je maar meer zorgen dat Chemelot weer in de fik staat.