Ik ben net bezig met mijn allereerste story te schrijven en ben aan het denken om hem (in tegenstelling tot vele, gesneuvelde ideeën/beginselen, RIP) actief te zetten. MAAR, tijdens dit hele proces ben ik ook tegen vele obstakels gestuit en heb ik enkele vraagjes voor jullie die misschien ook andere lotgenoten uit hun miserie kunnen helpen.
- De Inleiding, wat moet die allemaal bevatten om voor jullie compleet te zijn?
(Persoonlijk heb ik wel al een inleiding, maar het is misschien wel interessant om te zien waar jullie op uit zijn.)
- Wat willen jullie in een proloog vinden?
Ik ben vele stories tegengekomen waar de auteur een gedichtje of liedje daar plaatste die uiteindelijk niet echt iets met het verhaal te maken had. Stoort jullie dat? En wat zouden jullie in de plaats willen?
- Foto's bij hoofdstukken? Yay or nay?
Vele hoofdstukken bevatten ook een foto, maar wat willen jullie dan als foto? Een afbeelding van het hoofdpersonage, keer op keer opnieuw? Een random foto die goed de verhaallijn past? (Vb.: Een foto van een mooie boom als het hoofdstuk zich in een park afspeeld.) Of gewoonweg geen foto? Ik snap natuurlijk dat dit voor elk verhaal anders is, maar ik zou toch graag een zo algemeen mogelijke opinie hebben.
- Inleiding bij hoofdstukken?
Wat zou je daar graag zien staan? Een woordje van de auteur, of dat toch liever op het einde?
[ bericht aangepast op 5 nov 2015 - 22:08 ]
Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall