• MONA TOETJES FANCLUB


    Hallo en welkom bij het algemene topic voor de overheerlijke Monatoetjes!


    Dit is de plek waar je kan praten over deze heerlijke toetjes. Vertel over je favoriet, wees kritisch op de andere toetjes en laat ons ook zeker weten wat jij vindt van het toetje van de maand. Mona zorgt er daarmee voor dat er fans trappelen op het begin van de maand om het zo snel mogelijk te proeven.


    De Monatoetjes die elke maand in het assortiment te verkrijgen zijn:
    • Mona Vanille
    • Mona Tompouce
    • Mona Karamel
    • Mona Dame Blanche
    • Mona Brownie
    • Mona Bitterkoekjes
    • Mona Griesmeel
    • Mona Chipolata
    • Mona Frambozen
    • Mona Citroen kwarktaart
    • Mona Spaanse mandarijn

    Toetje van deze maand (februari):
    Mona monchou



    Wat vind jij van dit toetje van de maand? Vertel jouw kritische mening en geef een eind cijfer! Aan het einde van de maand zal het gemiddelde cijfer van de monatoetjesfans in dit topic bekend worden gemaakt.

    Het cijfer voor de Mona pepernoten is een 7,6!
    Het cijfer voor de Mona crème brûlée is een 5,5!
    Het cijfer voor de Mona chocolade trio is een 5,6!

    De Monatoetjes fans:
    - Charbonneau x Annemarije x 18 x
    - Inagua x Wendy x 17 Mona Bitterkoekjes
    - Meraki x Marleen x 19 x Mona Citroen kwarktaart
    - Rosencrantz x Margot x 21 x Mona Citroen kwarktaart
    - Sherrinford x Sophie x 18 x Mona Brownie
    - FirefIy x Marjolein x 15 x
    - Debbaut x Jarne x 16 x Mona Griesmeel
    - SecondStar x Danique x 22 x Mona Frambozen
    - Gayle x Sarita x 18 x Mona Tompouce
    - Antiheld x Thomas x 23 x Mona Griesmeel
    - Reigns x Sylvie x 21 x
    - Eshkeri x Erieka x 20 x Mona Bitterkoekjes
    - HalfBloodPrince x Sharon x 21 x Mona Tompouce
    - Hamily x Evi x 22 x Mona Griesmeel
    - MrsNeymessi x M. x 14 x
    - JamesPotter x Femke x 18 x Mona Griesmeel
    - Ellaria x Fabiënne x 17 x Mona Frambozen
    - Neophema x Felicia x 20 x Mona Bitterkoekjes

    [ bericht aangepast op 4 feb 2016 - 19:54 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Rudolf schreef:
    (...)
    Such a sad story, naw. Heeft de winkel die nooit of was het gewoon op?


    wss nooit, aangezien ik zeker 3 keer in de week ga...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    wss nooit, aangezien ik zeker 3 keer in de week ga...

    Ah.. dan moet je echt naar een andere winkel om 'em te proberen!


    Pretty is just a pretty word.

    Rudolf schreef:
    (...)
    Ah.. dan moet je echt naar een andere winkel om 'em te proberen!
    '

    dat moet ik buiten kerkrade gaan, no chance for that


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ik hou van mona toetjes <3 vooral die brownie alleen die halen men ouders nooit (cat)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Rudolf schreef:
    Wil je op de lijst? C:


    Jaa, waarom niet (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Wat voor smaak is chipolata?


    What would Emma do?

    Pterodactyl schreef:
    Wat voor smaak is chipolata?


    "Chipolatapudding is een luchtige, zeer zoete pudding die kleine stukjes (gedroogd) fruit zoals gewelde rozijnen, ananas, mandarijn en papaja of noten bevat. "


    Sarah = ongewoon sexy

    wist je dat in sommige rode sauzen bewerkt varkensbloed zit. Dus ook mona griesmeel pudding met rode bessen saus :o


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    MrsNeymessi schreef:
    wist je dat in sommige rode sauzen bewerkt varkensbloed zit. Dus ook mona griesmeel pudding met rode bessen saus :o


    In het roze van roze koeken zitten luizen in verwerkt en dat eet ik ook nog steeds. I don't care.


    "Ignite, my love. Ignite."

    MrsNeymessi schreef:
    wist je dat in sommige rode sauzen bewerkt varkensbloed zit. Dus ook mona griesmeel pudding met rode bessen saus :o


    En dan? :W
    Het smaakt naar mijn mening gewoon prima. Het maakt niet me zo bijster veel uit wat erin zit.


    26 - 02 - '16

    MrsNeymessi schreef:
    wist je dat in sommige rode sauzen bewerkt varkensbloed zit. Dus ook mona griesmeel pudding met rode bessen saus :o


    Ik denk dat waar je op doelt varkenseiwitten zijn waar gelatine enzo van wordt gemaakt. Gelatine kan van bindweefsel gemaakt worden, en het is dus geen bloed ;). Dit zorgt ervoor dat de pudding enzo stevig is. Maak je maar niet druk, het is in zoverre verwerkt dat je geen smaak of wat dan ook er aan hebt. Het zorgt er wel voor dat diehard vegateriers of boomknuffelaars producten met gelatine niet willen eten.
    Dit is trouwens iets wat in heel veel producten zit, vandaar dat je soms op een verpakking ziet dat er geen gebruik wordt gemaakt van dierlijk materiaal. Denk bijv. aan jelly beans e.d. en veel ander snoep.

    Betreft de rode sauzen is dus onzin, het is puur de gelatine in de pudding. Een klein detail dat zorgt voor stevigheid, net als zoveel andere dingen waar je niets van weet dat je eet.



    Oh en edit van Mona zelf:
    "We gebruiken uitsluitend rundergelatine in onze puddingen (behalve de Griesmeelpudding, die heeft helemaal geen gelatine). We vermelden dit al op de Hollandse Verwenyoghurts en het is binnenkort ook terug te vinden op onze andere producten!"
    (Thanks Moslims van Nederland voor het stellen van zulke vragen op de Mona website)

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 21:13 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    MrsNeymessi schreef:
    wist je dat in sommige rode sauzen bewerkt varkensbloed zit. Dus ook mona griesmeel pudding met rode bessen saus :o



    Dat was iets dat ik niet wilde weten, though...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    OMNOMNOMNOMNOMNOM :Y)




    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zag t op tv oops :S


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    HalfBloodPrince schreef:
    OMNOMNOMNOMNOMNOM :Y)




    Looking good! (heart2)


    Pretty is just a pretty word.