• Een maand geleden is erbij onze gemeente besloten dat wij geen opvang voor vluchtelingen gaan openstellen. Een oud-collega van mij dacht daar anders over en heeft een petitie opgestart met de naam: Asielzoekers zijn welkom in Geertruidenberg!.
    Deze petitie heeft hij gedeeld op Facebook. Hierop is een discussie uit gebroken. Ik heb enkele reacties geprintscreent en deze ga ik ook schaamteloos met jullie delen want ik weet niet zeker of ik hierom moet lachen of huilen.
















    Ongeveer twee weken later verschijnt dit bericht opeens op mijn facebook timeline.


    Hier de link naar het krantenbericht: klik

    Hier kwamen natuurlijk ook weer diep trieste reacties op:









    Ik moet eerlijk bekennen. Ik heb de petitie niet getekend omdat ik er geen mening over heb. Ik ben niet voor en ik ben niet tegen. Het maakt mij eigenlijk helemaal niks uit. Maar deze reacties, hoezo kunnen mensen zo'n tunnelvisie hebben? Gewoon reageren zonder goed argument met ook nog eens met een slechte interpunctie en beheersing van de Nederlandse taal. Ik moet er bijna om huilen.

    Dit zijn trouwens maar een paar reacties uit de honderden.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 17:22 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dat is gewoon walgelijk. Ik heb geen woorden voor mensen die zo reageren op iemand die mensen in een slechte situatie wil helpen. Ik schaam me echt in hun plaats. Ik vind het wel prachtig dat hij het heeft willen proberen, maar het is verschrikkelijk dat er zo op gereageerd wordt.


    What would Emma do?

    Ik wil niet meer op deze planeet leven :(


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jezus wat een nazi gedrag. Hitler zei ook "eigen volk eerst, kostte wat kost". En dan hem voor NSB'er uit maken, die hebben zeker nooit geschiedenis gehad.(cat)


    Let it come and let it be

    Heel erg jammer dat iemand die met goede bedoelingen zo'n petitie start op facebook zo behandeld moet worden. Ik snap heel goed dat andere mensen misschien een andere mening hebben, maar het is gewoon laag om fysiek geweld te gaan gebruiken als mensen het niet eens met je zijn.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    +" dames en heren, hier ziet u een onderontwikkelde soort mens die de magie der communicatie nog niet heeft ontdekt en zijn problemen op wilt lossen met simpelweg rammen. "

    Echt bah, ik walg van dat soort mensen. Echt waar.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Wat ontzettend walgelijk. Helaas woon ik een soortgelijk dorp, maar bah bah bah. Wat een niveau.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Dit maakt mij echt misselijk. Ja, als vluchtelingen dingen doen die niet in de haak zijn, mogen ze per direct terug gestuurd worden, ik hoef ook geen verkrachters hier, maar het gaat hier voor het overgrote deel om mensen die vluchten voor hun leven en vreselijke dingen hebben meegemaakt. Ik vind het geweldig dat die persoon opgekomen is voor de vluchtelingen en het feit dat mensen hem vergelijken met NSB'ers terwijl hij juist het tegenovergestelde doet en zij er eerder bij in de buurt komen met hun "eigen volk eerst, want wij zijn beter en belangrijker" vind ik echt super hypocriet. Wij vallen hen toch ook niet aan met flessen omdat ze zo'n bizar asociale mening hebben? Serieus. Stelletje egoïsten die iedereen over één kam scheren en niet de moed hebben om dan een kijkje te nemen en eens wat vluchtelingen te ontmoeten, zodat ze kunnen zien dat het overgrote deel hele gewone mensen zijn zoals wij en geen verkrachters of weet ik veel wat. Mensen die net zoveel rechten hebben als wij. Bovendien vind ik mensen die bierflessen naar anderen gooien een stuk misdadiger dan een vluchteling die alleen maar op zoek is naar een plek waar hij niet door zijn kop wordt geschoten of iets in die richting. #Frustraties.


    Happy Birthday my Potter!

    Diplodocus schreef:
    Dat is gewoon walgelijk. Ik heb geen woorden voor mensen die zo reageren op iemand die mensen in een slechte situatie wil helpen. Ik schaam me echt in hun plaats. Ik vind het wel prachtig dat hij het heeft willen proberen, maar het is verschrikkelijk dat er zo op gereageerd wordt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    "It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it."
    ~ Aristoteles


    Je hoeft het niet eens te zijn met het een of het ander, maar wat een dommige eenzijdige mensen zitten er in jouw dorp


    Sarah = ongewoon sexy

    Bah, ik haat dat soort dingen. D: Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd dat er mensen zijn die denken dat dit soort reacties acceptabel zijn in wat voor situatie dan ook.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ik kan hier wel om huilen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb in ieder geval zijn petitie ondertekend, ook al ben ik misschien van België. Ik vind zoiets gewoon niet kunnen.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 18:03 ]


    What would Emma do?

    Jemig. Die reacties... Dat kan gewoon echt niet. Ik ben niet voor of tegen vluchtelingen, maar zo kan je niet eens gewoon je mening geven. Ik ben echt geschokt.


    It's never gonna happen, Guys.

    '1 condoom had dit kunnen voorkomen'
    LOLOLOL de spijker op z'n kop :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    '1 condoom had dit kunnen voorkomen'
    LOLOLOL de spijker op z'n kop :D.


    Naja, ik denk dat het tegengaan van de terreurbewegingen meer condooms vereist hoor


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."